دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۱:۵۰:۰۷

جنگ عامدانه با معنویت یا غفلت، کدام؟

به نظر اگر عده ای عامدانه جنگ با معنویت و پاکی را در آستانه ماه مبارک رمضان آغاز نکرده باشند لااقل غافلانه ارزش بی نظیر معنویت و مهمانی الهی را درک نمی نمایند.»

واکنش زاکانی به بسته ماندن حرم ها و مساجد

جنگ عامدانه با معنویت یا غفلت، کدام؟

دکتر علیرضا زاکانی منتخب مردم در مجلس یازدهم در واکنش به بسته ماندن حرم ها و مساجد در توئیتر خود نوشت:

«در شرایط مهار کرونا، بازگشایی مشاغل و حضور جمعیت در وسایل نقلیه و..، هنوز مجوز بازگشایی حرم ها و مساجد صادر نشده است.

به نظر اگر عده ای عامدانه جنگ با معنویت و پاکی را در آستانه ماه مبارک رمضان آغاز نکرده باشند لااقل غافلانه ارزش بی نظیر معنویت و مهمانی الهی را درک نمی نمایند.»

دو روز پیش وزارت بهداشت به طور رسمی اعلام کرد که حرم های مطهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) تا پایان رمضان بازگشایی نخواهند شد. در همین حال مساجد و بقاع متبرکه شهرستان هایی که اصطلاحا وضعیت سفید دارند با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی خواهند شد که تاکنون فقط حدود ۱۲۰ شهرستان از وضعیت سفید برخوردار هستند.

این رویه بسته ماندن طولانی مدت اماکن مقدسه، خصوصا در ماه مبارک رمضان باعث انتقادات جدی بسیاری از علما نیز شده است. چند روز پیش هم ۲۲۶ منبری و مداح از ستاد ملی مقابله با کرونا خواستند نسبت به بازگشایی سریع تر این اماکن متبرک اقدامی کنند.

در همین باره برخی چهره های شناخته شده، تصمیم بر بسته ماندن حرم ها را قابل تامل دانسته اند. برای نمونه، حجت الاسلام ماندگاری با انتشار توئیتی به نیش برخی مغرضین در بسته ماندن حرم ها اشاره کرد.

برخی رسانه ها نظیر روزنامه «جمهوری اسلامی» به مدیرمسئولی مسیح مهاجری و یا تعدادی از رسانه های زنجیره ای هم خود را به عنوان مدافعان بسته بودن مساجد و حرم ها قرار داده اند و به افرادی که به این تصمیم ستاد مقابه کرونا انتقاد می کنند، حمله می کنند.
انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت