سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۰۳:۰۳

جمهوری اسلامی ایران بر سر آرمان‌های انقلاب با هیچ قدرتی معامله نمی‌کند/تولید ملی از مولفه‌های بزرگ عزت و اقتدار نظام

خطیب جمعه اراک گفت: دشمنان بدانند که آب در هاون می کویند و ایران حاضر نیست بر سر منافع و مصالح ملی و خون شهدا با قدرت‌های شیطانی معامله کند.

خطیب جمعه اراک:

جمهوری اسلامی ایران بر سر آرمان‌های انقلاب با هیچ قدرتی معامله نمی‌کند/تولید ملی از مولفه‌های بزرگ عزت و اقتدار نظام

جمهوری اسلامی ایران

جمهوری اسلامی ایران بر سر آرمان‌های انقلاب با هیچ قدرتی معامله نمی‌کند/تولید ملی از مولفه‌های بزرگ عزت و اقتدار نظام

به نقل از دیار آفتاب، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و خطیب جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک ضمن تبریک عید مبعث و دعوت مسلمانان به تقوای الهی، بر لزوم توجه به ایام ارزشمند ماه های رجب شعبان و رمضان و بهره مندی هرچه بیشتر از این ایام تاکید کرد و گفت: به فرموده پیامبر اسلام(ص) شایسته ترین انسان‌ها از نظر درجات ایمان شایسته ترین انسان ها از نظر اخلاقیات هستند.

وی حُسن اخلاق را داشتن صداقت، امانتداری و وفاداری مطرح کرد و افزود: انسان‌هایی که کرامت اخلاق نداشته باشند نمی‌توانند به قرب الهی دست پیدا کنند، صداقت، امانتداری و وفاداری را سه درس بزرگ مکتب پیامبر اسلام(ص) عنوان کرد و افزود: این سه درس را پیامبر اسلام(ص) برای هدایت جامعه بشری مطرح کردند و همه در این جهان خاکی بایستی پیرو این مکتب باشیم و آن را رعایت کنیم.

خطیب جمعه اراک با اشاره به ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی و صدور فرمان امام راحل درخصوص نامگذاری این روز در سال ۵۸ گفت: در دورانی که شیاطین داخلی و خارجی با هدف تضعیف نیروی دفاعی کشور در حال جوسازی علیه ارتش بودند این نامگذاری به ایجاد ثبات در ارتش کمک بسیاری کرد.

نیروهای نظامی و انتظامی ستون فقرات یک کشور 

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی نیروهای نظامی و انتظامی را ستون فقرات یک کشور دانست و گفت: دشمنان در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال جوسازی علیه ارتش و انحلال این نیرو بودند، با توجه به اینکه در آن زمان سپاه نیز شکل نگرفته بود این انحلال باعث از بین رفتن قدرت دفاعی کشور و زمینه ساز دستیابی دشمنان به اهدافشان در از بین بردن انقلاب نوپای مردم ایران می‌شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش گفت: دشمنان درصدد بودند تا با انحلال ارتش کشور را بی‌سپر سازند؛ کارنامه امام و انقلاب در مورد ارتش بسیار درخشان است و بعد از آن نیز کارنامه ارتش در خدمت به نظام و ملت درخشان است.

امنیت پایدار؛ مستلزم وجود نیروهای مسلح

وی افزود: امنیت و اقتدار کشور در تمامی عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، نظامی در گرو اقتدار نیروهای مسلح است؛ از این‌رو افزایش اقتدار، توانمندی و آمادگی نیروهای مسلح در راستای افزایش اقتدار کشور و حفاظت از امنیت ملی ضروری است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تاکید کرد:  در برابر گرگ‌های گرسنه در منطقه همچون اسرائیل، آمریکا، عربستان، تکفیری ها، داعشی ها، منافقان و جبهه عربی، عبری و صهیونیستی، توان نیروهای دفاعی کشور باید هر روز بیش از دیروز باشد تا بتوانیم از اقتدار ملی و مکتب اهل بیت(ع) دفاع کنیم.

خطیب جمعه اراک به بدعهدی آمریکایی‌ها در برجام اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها در بحث برجام به عهد خود وفا نکردند و هر روز بازی درمی‌آورند.

ملت ایران بر سر آرمان‌های انقلاب و شهدا با هیچ قدرت شیطانی معامله نمی‌کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: دشمنان بدانند که آب در هاون می کویند و ایران حاضر نیست بر سر منافع و مصالح ملی و خون شهدا با قدرت‌های شیطانی معامله کند و همگی در دفاع از حیات طیبه جمهوری اسلامی و آزادی و آزادگی کشور تلاش می کنیم و امروز شعار ملت فدای ارتش و ارتش فدای ملت را که در روزهای اول انقلاب سر می‌دادیم کوبنده‌تر از همیشه سر می‌دهیم.

تولید ملی از مولفه‌های بزرگ عزت و اقتدار نظام

وی در بخش پایانی خطبه‌ها به شعار سال هم اشاره کرد و گفت: همه باید در زمینه حمایت از کالای داخلی و هر نوع اشتغال سالم و مولد با تمام وجود احساس مسئولیت کنیم. بدانیم که تولید ملی از مولفه‌های بزرگ عزت و اقتدار نظام است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت