شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۰:۲۱:۴۹

جمع‌آوری ۲۵۰ میلیون تومان زکات در شهرستان خنداب

مدیر کمیته امداد شهرستان خنداب از جمع‌آوری ۲۵۰ میلیون تومان زکات در ۶ ماه نخست امسال در این شهرستان خبر داد.

مدیر کمیته امداد شهرستان خنداب خبر داد

جمع‌آوری ۲۵۰ میلیون تومان زکات در شهرستان خنداب

به نقل از دیار آفتاب؛ کریمی، مدیرکمیته امداد شهرستان خنداب با اشاره به نقش اساسی زکات در اصلاح ساختار جامعه و تطهیر زندگی عموم مردم، گفت: فرهنگسازی فریضه و سنت الهی زکات به منظور توزیع عادلانه کمک‌های مردمی بین نیازمندان در گرو اعتمادسازی میان عموم مردم، خیرین و همکاری همه نهادهای فرهنگی و اجتماعی است.

کریمی با تاکید به اینکه فرهنگ سازی و نهادینه کردن پرداخت زکات نیازمند اهتمام و توجه ویژه است، گفت: در صورتی که این فرهنگ به صورت گسترده در جامعه نهادینه شود می‌توان نیازمندان بیشتری را از طریق کمیته امداد حمایت کرد و اقدامات گسترده‌تری برای اشتغالزایی مددجویان انجام داد.

وی افزود: در ۶ ماه نخست امسال با مشارکت مردم و خیرین شهرستان خنداب مبلغی بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان زکات جمع‌آوری شد که از این میزان مبلغ ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مربوط به زکات شجره طیبه و ۲۲۳ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان نیز زکات واجب است.

مدیر کمیته امداد شهرستان خنداب متذکر شد: مردم شهرستان خنداب مبلغی بالغ بر ۹۴ میلیون و ۳۴۸ هزار تومان، فطریه هفتصد و ۹ هزار تومان، سهم سادات به ارزش ۲۳۰ هزار تومان و کفاره غیر عمد ۶۴۷ هزار تومان در قالب صدقات به نیازمندان تحت پوشش این نهاد حمایتی پرداخت کردند.

کریمی خاطرنشان کرد: ۴۰ میلیون و ۶۹۴ هزار تومان در قالب جشن عاطفه‌ها، ۲۴ میلیون تومان نذر و قربانی، ۲۶ میلیون تومان کمک هزینه خرید جهیزیه، ۳۰ میلیون تومان کمک هزینه تعمیر مسکن و ۳۰۰ هزار تومان در قالب طرح شفا از بین مردم و خیرین برای کمک به نیازمندان شهرستان خنداب جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت