شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۵:۰۳:۴۰

جلوه‌های بی‌نظیر ایثار و همدلی طلبه جهادی و همسرش در روزهای سخت کرونایی

حضور داوطلبانه تعدادی از طلاب جهادی در مراکز درمانی برای خدمت به بیماران کرونایی، جلوه‌های از مهربانی و ایثار خلق کرد که یادآور رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.

خدمت بی‌منت؛

جلوه‌های بی‌نظیر ایثار و همدلی طلبه جهادی و همسرش در روزهای سخت کرونایی

ویروس کرونا با تمام بدی ها و غم هایی که برای مردم ایجاد کرد اما جلوه هایی از ایثار را در کشور به نمابش گذاشته که می توان گفت بار دیگر روحیات و مجاهدت های دوران دفاع مقدس را احیاء کرد.

یکی از این جلوه های ایثار که در اقصی نقاط کشور شاهد آن هستیم حضور طلاب بسیجی در مراکز درمان کرونایی است که در همین خصوص با حجت الاسلام آجرلو به گفتگویی نشستیم که ایشان همراه همسر خود در بیمارستان آیت الله خوانساری خدمت رسانی می کردند.

حجت الاسلام سعید آجرلو طلبه جهادی در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به حضور خود و همسرش در بیمارستان آیت الله خوانساری گفت: ابتدای شیوع بیماری کرونا خدمت مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان رسیدیم و از اعلام آمادگی تعدادی از طلاب جهادی برای خدمت رسانی به بیماران خبر دادیم.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا گروه های مختلفی در قاب های متنوع به خدمت رسانی در مبارزه با کرونا پرداختند که هدغ ما هم از این کار خدمت به کادر درمانی و بیماران کرونایی بود.

آجرلو اظهار داشت: با هماهنگی بسیج طلاب تعدادی از طلاب که علاقمند به خدمت رسانی بودند ثبت نام و پس از فراخوان حدود ۳۰ نفر ثبت نام کردند و ۱۵ نفر در مرحله اول در بیمارستان آیت الله خوانساری مشغول فعالیت شدند.

وی با اشاره به خدماتی که طلاب در بیمارستان انجام می دهند،گفت: عمده کارهایی که توسط طلاب جهادی انجام می شود خدماتی است و محور خدمات هم بیماران کرونایی هستند چراکه اینها همراه ندارند و برخی از آنها به دلیل سن زیادی که دارند توانایی انجام کارهای خود را نداشتند که ما به آنها کمک می کردیم.

طلبه جهادی با تأکید بر اینکه امروز تزریق امید و روحیه یکی از اولویت های مهم در جامعه محسوب می شود، افزود: اما کار مهمی که توسط طلاب انجام می شد دلگرمی و تزریق روحیه به بیماران کرونایی بود چراکه آنها نیاز به این داشتند که کسانی با آن ها صحبت کند و خودشان را تخلیه کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا کارهای بزرگی توسط اقشار مختلف جامعه از طلاب و گروه های جهادی گرفته تا گروه های مردمی انجام می شود که این یک نقطه برجسته در نظام اسلامی است که در مقاطع حساس مردم به کمک یکدیگر می آیند.

آجرلو با بیان اینکه امروز فراگیرکردن این روحیه های جهادی در بین اقشار مختلف مردم یک نیاز مهم به شمار می رود،گفت: همه به طرق مختلف باید برای انجام این امر مهم تلاش کنیم و رسانه ها در این امر وظیفه موثر و البته مهمی را بر عهده دارند و می توانند با رسانه ای کردن اقدامات جهادی در فراگیر کردن این روحیات تاثیر خوبی بگذارند.

وی در این خصوص تصریح کرد: اگر این اقدامات به اطلاع مردم برسد که بیشتر در جریان باشند قطعا همه به کمک می شتباند.

طلبه جهادی با بیان اینکه مردم باید به توصیه های مسئولین به خوبی گوش کنند و همه باید موضوع در خانه بمانیم را جدی بگیرند،گفت: همچنین مطالبه  مقام معظم رهبری در این شرایط به عنوان رزمایش کمک مومنانه نیز امری مهم است که همه باید به آن توجه کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان و ماهی که می تواند در ریشه کن کردن این بیماری بسیار موثر باشد همه باید دست یکدیگر و به خصوص نیازمندان را بگیرند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت