دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۳۶:۱۱

شرکت در طرح ولایت قدم نهادن در راه معرفت است

روز گذشته جلسه ی توجیهی طرح ولایت مردمی استان مرکزی با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسینی پور امام جمعه موقت اراک برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی پور:

شرکت در طرح ولایت قدم نهادن در راه معرفت است

جلسه توجیهی شرکت کنندگان در طرح ولایت مردمی

حجت الاسلام والمسلمین حسینی پور امام جمعه موقت اراک در جلسه توجیهی شرکت کنندگان طرح ولایت مردمی استان مرکزی در اراک گفت: هیچ حرکتی انجام نمی گیرد مگر اینکه در آن معرفت باشد و ضمن انتقاد از کسانی که خواستار اجرایی شدن سند2030 بودند اقدام آنان را ناشی از نداشتن معرفت دانست.

طرح ولایت اراک

حسینی پور طرح ولایت

حسینی پور ادامه داد: شرکت در طرح ولایت قدم نهادن در راه معرفت و کار های بزرگ است.

امام جمعه موقت اراک بیان کرد: شیرینی زندگی را انسان باتقوا و جوانان می چشند و از صدر اسلام و انقلاب و جنگ، کار بر عهده جوانان بوده و امروز نوبت شماست که محکم  و با امید تمام بایستید و حرکت کنید.

وی افزود: یک جوان متدین غم دنیا را نمی خورد و با ذکر مثالی ادامه دادند، ما بندگان گاهی می خواهیم برای خدا نسخه بنویسیم و آن را جلوی خدا قرار دهیم بلا تشبیه مثل اینکه انسان به دکتر بگوید آقای دکتر شربت قرص آمپول و غیره دهید که دکتر در جواب گوید شما دکترید یا من که ما باید معیار هایمان ، معیار خدا باشد.

حسینی پور خاطر نشان کرد: ما باید وظیفه و تکلیف خود را بدانیم و به آن عمل کنیم و امروز نیز باید وظیفه خود را در کسب معرفت بدانیم و به تکلیف خود در یادگیری معارف عمل کنیم.

 در ادامه امیر غفاری مسئول طرح ولایت مردمی استان ضمن تشریح این طرح و ضرورت گسترش آن در جهت تعمیق معارف گفت : مقام معظم رهبری بیشترین دغدغه ای که دارند در زمینه فرهنگ است که شامل مجموعه باورها و ارزش ها ست.

امیر غفاری

غفاری ادامه داد: در این طرح ابتدا سه کتاب معرفت شناسی ، خداشناسی و انسان شناسی تدریس و مباحثه می شود که به باورهای ما پرداخته و آن را به صورت عقلی و درست تبیین می کند و در سه کتاب بعدی یعنی فلسفه اخلاق ، حقوق و سیاست به مجموعه ارزش ها می پردازد.

وی  افزود: آیت الله مصباح یزدی طرح ولایت را حاصل 70 سال درس و بحث خود در حوزه می دانند و توصیه می کنند برای انجام بهتر طرح علاوه بر تعمیق معرفت باید در زمینه اخلاق و بصیرت نیز کار شود.

غفاری در پایان با اشاره به جمله رهبری درباره این طرح که بیان داشتند این طرح از طرح های بنیادین است و باید گسترش یابد به برکات مردمی بودن طرح اشاره و همه شرکت کنندگان را به استفاده حداکثری از دوره توصیه  و از خیرین عزیز برای کمک مالی در این طرح مردمی دعوت کردند

لازم به ذکر است این دوره دوم طرح خودجوش مردمی است که دوره اول آن تابستان سال گذشته با شرکت 1000 نفر در مشهد مقدس برگزار شد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت