سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۵۶:۵۸

جشن شکرگزاری آش اسفندی در دلیجان

شهردار دلیجان گفت: جشن شکرگزاری آش اسفندی چهارم اسفندماه در دلیجان برگزار می شود.

چهارم اسفند ماه برگزار می‌شود؛

جشن شکرگزاری آش اسفندی در دلیجان

جشن شکرگزاری آش اسفندی

جشن شکرگزاری آش اسفندی در دلیجان

به نقل از خبرگزاری دیار آفتاب؛ غلامحسین منصوری، شهردار دلیجان گفت: شهرداری دلیجان از سال ۹۳ تاکنون جشن آش اسفندی را در دلیجان برگزار کرده است.

منصوری اظهار کرد: جشن شکرگزاری آش اسفندی امسال چهارم اسفندماه در موزه مردم شناسی دلیجان برگزار می شود.

وی ادامه داد: امسال با توجه به اینکه جشن آش اسفندی در فهرست آثار ناملموس ملی به ثبت رسیده است، این جشن با شکوه‌تر از سال‌های گذشته و به مدت سه روز و همراه با برنامه های متنوع برگزار می گردد.

شهردار دلیجان پخت آش اسفندی را یکی از آداب و رسوم کهن مردم شهرستان دلیجان دانست و افزود: این آش به پاس شکرگزاری پایان بهمن ماه و اوایل اسفندماه در تمام خانه‌های دلیجان پخته می شود.

منصوری اظهار کرد: مردم دلیجان برای به پاس شکرگزاری از خداوند، آئین جشن و سرور و پخت آش را برپا می‌کردند تا زمستان را با شب‌های بلند، تاریک و سرد پشت سر گذاشته و با وزیدن باد اسفندی که مژده فصلی دیگر را در دل خود دارد، به پیشواز بهار بروند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری دلیجان در نظر دارد غرفه‌هایی را در موزه مردم شناسی برای تهیه و فروش انواع خوراکی‌ها برپا کند، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندانی که مایل به همکاری و دریافت غرفه هستند تا پنجشنبه ۲۶ بهمن‌‌ماه ۹۶ فرصت دارند به واحد امور فرهنگی شهرداری دلیجان مراجعه کنند.

شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی با ۵۰ هزار نفر جمعیت در مرکز کشور و کمربندی راه ارتباطی استان‌های جنوبی و غربی به تهران و شمال کشور قراردارد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت