یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۸:۴۸:۴۲

جریانی در کشور به دنبال تئوریزه کردن سازش با دشمن است

ائمه جمعه شهرستان‌های استان مرکزی با بیان اینکه نیاز اصلی کشور در شرایط فعلی حفظ وحدت حول محور رهبری است تاکید کردند: جریانی در کشور به دنبال تئوریزه کردن سازش با دشمن است.

گزارشی از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی ؛

جریانی در کشور به دنبال تئوریزه کردن سازش با دشمن است

دولت دوازدهم

جریانی در کشور به دنبال تئوریزه کردن سازش با دشمن است

به نقل از تسنیم از شهرستان ها، امام جمعه خمین در  خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد آتش به اختیار اظهار داشت: برخی از این فرمایش مقام معظم رهبری برداشت درستی ندارند در حالی که واضح است و در واقع مطالبه گری مردم از مسئولین در چارچوب قانون و مقررات است.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی افزود: جایی که مردم مشاهده می‌کنند که مسئولین در انجام اموری کوتاهی می‌کنند باید مطالبه گر باشند مثل مسائل اقتصادی از جمله ورود کالای قاچاق به کشور و یا مسائل فرهنگی که می‌توان به اعتراض مردم و مسئولین انقلابی به سند 2030 به دلیل تضاد با فرهنگ اسلامی اشاره کرد، که در نهایت این سند ملغی شد.

وی با اشاره به جنایت‌های آمریکا در منطقه تصریح کرد: تحریم‌های جدید علیه ایران، تشویق عربستان و فروش اسلحه به این کشور برای حمله به مردم مظلوم یمن و حمایت از داعش از جمله جنایت‌های آمریکا است.

حسینی تصریح کرد: در رقه 120 سرکرده داعش توسط آمریکا خارج شدند که این نشان از حمایت آمریکا از این گروهک‌های تروریستی است که البته با حملات روسیه تعدادی از این سرکرده‌ها به هلاکت رسیدند.

وی ادامه داد: تا کنون جبهه مقاومت پیروزی‌های زیادی را بدست آورده است که در همین راستا نیز ارتباط ارتش سوریه و عراق در مرزها، نشان از نابودی داعش و شکست امریکا است.

امام جمعه خمین بیان کرد: آمریکا از ملت ایران و قدرت نظامی این کشور وحشت دارد و نمی‌تواند به این کشور حمله کند چرا که با مقابله سخت ایران روبرو خواهد شد.

وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی در بخش مکانیزه کردن آبیاری کوتاهی کرده و به خوبی عمل نکرده است این در حالی است که کشور ما، کشوری کم آب است و البته مردم نیز باید در مصرف آب صرفه جویی کنند.

حسینی به تشکیل جهاد سازندگی اشاره کرد و گفت: جهاد سازندگی در روستاها خدمات زیادی را در تمام زمینه انجام داده است همانطور که در جبهه‌های جنگ فعالیت‌های زیادی انجام داد که به سنگرسازان بی سنگر معروف بودند.

سازش با آمریکا مخالف منافع ملی است

امام جمعه ساوه در خطبه نمازجمعه ساوه با اشاره به سازش برخی در داخل با آمریکا اظهار داشت: علی‌رغم تذکرات صریح  مقام معظم رهبری درباره هزینه‌های سازش با آمریکا و استکبار جهانی برخی افراد طوری صحبت می‌کنند تا سازش با غرب را شهامت بدانیم که خیلی غلط است.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی افزود: آیا شهامت با دشمن غدار شهامت می‌خواهد یا نفهمی، وقتی شهامت و شجاعت مقابله با دشمن را ندارید چرا سازش را تئوریزه می‌کنید، سازش با آمریکا مخالف منافع ملی است.

وی بیان کرد: امام علی(ع) و امام حسین (ع) هرگز سازش نکردند و هیچ امامی هم به دنبال سازش با مستکبر نبود و سازش توسط دنیاپرستان و خواص خائن بر آنها تحمیل شد که سبک زندگی غلط، روحیه جهادی آنها را گرفته بود.

امام جمعه ساوه فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان را دارای نکاتی دانست و گفت: رهبرمعظم انقلاب با سفارش به اقدام عملی برای گره‌گشایی از مردم به صراحت به رئیس جمهور فرمودند به جای خطابه خوانی با توجه به منصب اجرایی به عمل‌گرایی رو آورده و مسئولیت‌پذیر باشد.

حسینی در اعتراض به نقض برجام و خسارت های آن گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند در مقابل این زیاده خواهی ها باید مقاومت کرد و مسئولین باید تجربه اعتماد نکردن به دشمن را در مدیریت کشور باید جدی بگیرند که البته خود وزیر خارجه بر نقض روح و جسم برجام اعتراض کردند، بنابراین اعتماد به آمریکا خطا است و امام راحل به واقع فرمود:« آمریکا، شیطان بزرگ است.

وی با اشاره به مشکل آمریکا با اصل نظام جمهوری اسلامی ادامه داد: از همه برادران و خواهران ساوجی می‌خواهم بیش از گذشته در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند و با اظهار نفرت، هرچه فریاد دارند بر سر آمریکا و رژیم صهیونیستی بکشند تا از گفتمان مقاومت برای رهایی قدس حمایت کنند.

حسینی با اشاره به مناسبت شهادت دکتر چمران ساوجی در 31 خرداد  گفت: این عارف انقلابی ساوجی نه تنها برای ساوه و ایران بلکه برای جهان اسلام افتخار است.

وی با اشاره به نحوه مدیریت شهید چمران افزود: شهید چمران بهترین الگوی مدیریت جهادی و نسل جوان است زیرا شهید جمران وزیر دفاع بود اما نه وزیر پشت میز نشنین بلکه وزیر در میدان دفاع از انقلاب و نظام، شهید چمران وزیر حاضر بر سر سفره انقلاب نبود بلکه حاضر به جان نثاری برای انقلاب بود.

امام جمعه اوه بیان کرد: از فرماندار محترم بخاطر پیگیری حل مشکلات مناطق حاشیه نشین ساوه و از استاندار بخاطر توجه و رسیدگی به بقعه اشموئیل نبی(ع) تشکر می کنم و از مسئولین می‌خواهم که اعطای وام و خسارت محصولات باغات انار در شهرستان را بطور جدی پیگیری و محقق کنند.

فریاد«مرگ بر آمریکا» در روز قدس زمینه ساز نابودی استکبارجهانی است

امام جمعه تفرش در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری اظهار داشت: برای اداره درست جامعه اسلامی و مدیریت فرصت‌ها و تهدیدات، 2 کار یعنی تصمیم‌گیری صحیح بر اساس منافع ملی و هویت اسلامی و استفاده از تجربه 38 ساله انقلاب اسلامی باید انجام شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمد مومنی اتحاد ملت و عدم اعتماد به آمریکا را از مهمترین تجربیات 38 ساله انقلاب دانست و افزود: ملت ایران هر زمانی که متحد بوده، در همه عرصه ها پیروز بوده است و تجارب نشان می‌دهد که اعتماد به آمریکا سبب عقب ماندگی کشورها می‌شود.

وی تصریح کرد: دشمن درصدد است تا ایران را دو قطبی کند تا به راحتی بتواند به اهداف خود دست یابد. نظیر دو قطبی سازی در سال 88 بود که با خروش ملت در 9 دی این دو قطبی سازی خنثی شد.

امام جمعه تفرش با اشاره به روز جهانی قدس، گفت: تبعیت جهان اسلام از فرامین امام(ره) و رهبری سبب می‌شود که جهان اسلام، جلوی زورگویی‌های این غده سرطانی یعنی رژیم صهیونیستی ایستادگی و آنها را نابود کنند.

مومنی بیان کرد: همه افراد دردمند نسبت به اسلام و مسلمین در آخرین جمعه ماه رمضان در راهپیمایی روز قدس شرکت می کنند تا برای همه تروریست‌های عالم، طلب نابودی کنند.

مسئولان از دوقطبی کردن جامعه خودداری کنند

امام جمعه محلات در خطبه‌های نمازجمعه این هفته محلات با اشاره به در پیش بودن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس اظهار داشت: امام(ره) روز جهانی قدس را با ابتکار عمل خود تعیین کرد و هدفی ایشان نه تنها نجات قدس شریف بلکه نجات کل مسلمانان از دست استکبار جهانی بود.

حجت‌الاسلام مهدی ربانی افزود: امام راحل روز قدس را روز اسلام و اجرای قوانین اسلامی در ممالک اسلامی و هشداری به مستکبران جهان و نمادی برای مبارزه با استکبار می‌دانست.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع دولتمردان و تاکید معظم له بر موضوع اتحاد و انسجام ملی تصریح کرد: دو قطبی کردن جامعه به دو دسته موافق و مخالف و دمیدن در این دو دستگی یعنی ایجاد تنش در جامعه که همه باید از آن پرهیز کند و تمام هم غم مردم باید همدلی و همکاری در جریان پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی و کشور باشد.

وی ادامه داد: ما خود نباید میان مردم ایجاد مرز بندی کنیم بلکه باید میان خود با دشمنان مرزی واضح ومشخص و یک موضع صریح در مقابل دشمن داشته باشیم و کسانی که در خارج از مرزها در مقابل جمهوری اسلامی می‌استند و کسانی که در داخل به اشکال مختلف مزدوری دشمن را می‌کنند، قطعا دشمن هستند و باید سرسخت در مقابل آنها ایستاد.

ربانی اضافه کرد: ملاک حرکت مسولان نظام منافع ملی است و مسیر حرکت مسئولین در نظام جمهوری اسلامی نباید با الویت‌های ملی و انقلابی کشور در تضاد باشد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت