دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۷:۳۷:۰۵

جریانی به دنبال تحریف و فراموشی مکتب و آرمان‌های امام خمینی(ره) است

آیت الله دری با بیان اینکه جریانی به دنبال تحریف و فراموشی آرمان‌های امام (ره) است گفت:مقام معظم رهبری تداوم‌بخش و حافظ مکتب وخط و آرمان امام راحل(ره)هستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

جریانی به دنبال تحریف و فراموشی مکتب و آرمان‌های امام خمینی(ره) است

جریانی به دنبال تحریف و فراموشی مکتب و آرمان‌های امام خمینی(ره) است

جریانی به دنبال تحریف و فراموشی مکتب و آرمان‌های امام خمینی(ره) است

به نقل از تسنیم، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اراک با اشاره به در پیش بودن سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و قیام 15 خرداد اظهار داشت: این دو مناسبت از مناسبت‌های مهم برای انقلاب اسلامی است که باید با برگزاری برنامه های مناسب به خوبی قدردان آنها باشیم.

وی افزود: امام راحل(ره) شخصیت بی‌نظیری در تاریخ ایران اسلامی بودند که توانستند ما را از بند و زنجیر رژیم ستمشاهی نجات دهند و با نیروی ایمان و توکل، ملت بزرگ ایران را که هزاران سال در چنگال رژیم ستمشاهی بود به آزادی برسانند و عزت و استقلال را برای ما به ارمغان بیاورند.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: استان مرکزی افتخار دارد که امام خمینی(ره) در این استان به دنیا آمدند و بزرگ شدند و پدر امام(ره) در این استان به درجه رفیع شهادت رسید البته امام خمینی(ره) به همه مسلمانان و شیعیان تعلق دارد چراکه امام (ره) الگوی تمام عیار برای همه ملت‌های آزاد جهان هستند و درس اعتماد به نفس را به تمام مسلمانان دادند و ما باید یاد امام را زنده و جاوید نگه داریم.

وی ادامه داد: امام (ره) با قدرت، شجاعت، ایمان و توکل به خداوند استقلال آزادی و جمهوری اسلامی را برای مردم ایران به ارمغان آوردند و باید قدردان مجاهدت‌های امام باشیم.

دری نجف آبادی بیان کرد: امام(ره) قانون اساسی را به عنوان سند افتخار و ولایت فقیه را به عنوان سند عزت ملت ایران به یادگار گذاشت و ما باید امروز از این دو یادگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به خوبی مراقبت کنیم چراکه امام خمینی(ره) هیچ‌گاه در برابر شرق و غرب سر فرود نیاورد و یک الگوی تمام عیار از تقوا، ایمان، فقاهت، مجاهدت و شجاعت بودند.

قیام 15خرداد مردم ایران سرآغاز انقلاب اسلامی بود

امام جمعه اراک با اشاره به واقعه 15 خرداد سال 42 گفت: قیام 15 خرداد ماه و سالروز قیام بزرگ ملت ایران اسلامی در سال 42 در واکنش به دستگیری امام خمینی(ره) بود که در نهایت پیش‌بینی امام امت در رابطه با شکست طاغوت و رژیم ستمشاهی 15 سال بعد محقق شد و به ثمر نشست.

وی افزود: فریاد بلند و رسای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در سال 42 لرزه براندام رژیم ستمشاهی انداخت و همین امر سبب دستگیری امام راحل(ره) شد که مردم در واکنش به این اقدام در بسیاری از شهرهای بزرگ قیام کردند و شهدای بسیاری تقدیم شد و امام راحل پس از آن زندانی و تبعید شد.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: رژیم ستمشاهی جواب مردمی را که در حمایت از امام خمینی(ره) شعار سر دادند را با گلوله داد و خون بسیاری از مردم کوچه و بازار را ریخت، اما مردم نشان دادند که از مقاومت دست برنمی دارند و بر بیعت خود با امام خمینی(ره) ایستاده اند و این درحالی است که  اگر نهضت امام نبود معلوم نبود امروز وضعیت ایران چگونه بود.

مردم ایران برعهد خود با امام و ولایت استوار ایستاده‌اند

نماینده مقام معظم رهبری در استان مرکزی با اشاره به انتخاب شایسته مقام معظم رهبری به عنوان جانشین امام امت(ره) گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در 28 سال رهبری با درایت و هوشیاری در برابر همه توطئه های دشمنان ایستاده‌اند.

وی اضافه کرد: امروز نیز پس از چهار دهه مردم مومن و ولایتمدار ایران اسلامی نشان داده‌اند که بر همان عهد ایستاده‌اند و پشتیبان نظام و انقلاب هستند و به برکت امام راحل و انقلاب اسلامی ایران، امروز بیداری و آگاهی اسلامی در منطقه جریان یافته و گروه‌هایی همچون حزب الله و حشدالشعبی سنگرهای خود را برای دفاع از حق و اسلام تشکیل دادند.

دری نجف‌آبادی اضافه کرد: جریانی به دنبال تحریف و فراموشی مکتب و آرمان‌های امام خمینی(ره) است حال آنکه در این میان، مقام معظم رهبری تداوم‌بخش و حافظ مکتب و خط و آرمان امام راحل(ره) هستند.

مسلمانان باید به کمک مسلمانان نیازمند بشتابند

امام جمعه اراک با اشاره به مناسبت‌های ایام پیش‌رو بر ضرورت حمایت از هم‌نوعان و مستمندان و مطلومان تاکید کرد و گفت: در آستانه ایام احسان و نیکوکاری باید همه کسانی که توانایی کمک کردن برای آزادی زندانیان دارند از کمکی دریغ نکنند و همچنین در این ایام تلاش کنیم کمکی هم به مردم مظلوم یمن که گرفتار بیماری وبا شده و تحت ظلم های بی‌شمار آل سعود جنایتکار قرار گرفته‌اند داشته باشیم.

وی با اشاره به کشتار روزهای اخیر در کابل بیان کرد: در چند روزگذشته در کابل افغانستان صدها نفر از مردم به دست تروریست‌ها کشته و صدها نفر هم زخمی شدند و این درحالی است که در عراق نیز این‌گونه اقدامات تروریستی مداوم انجام می شود که امیدواریم حق‌جویان روزی بر تروریست‌ها و امثال آل سعود، داعش غلبه کنند و از شر این زورگویان رهایی یابند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت