سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۵:۳۲:۰۴

جذب یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان مرکزی

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی گفت: رقم سرمایه گذاری خارجی در استان تاکنون یک میلیارد دلار در قالب ۴۳ طرح بوده است.

مدیرکل اقتصادی استانداری مرکزی خبر داد

جذب یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان مرکزی

سرمایه‌گذاری خارجی

جذب یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان مرکزی

به نقل از اراک امروز؛ محمود نعمتی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی در حاشیه جلسه مركز خدمات سرمايه گذاري استان مركزي که با حضور رئيس و معاون انجمن بين المللي راه ابريشم از كشور چين روز پنج شنبه در اراک برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: انجمن بین‌المللی راه ابریشم چین چهار سال گذشته با هدف توسعه سرمایه گذاری خارجی تشکیل شده است.

نعمتی اظهار کرد: استان مرکزی هم طی دو روز میزبان رئيس و معاون انجمن بين‌المللي راه ابريشم چین هستند تا تعدادی از واحدهای تولیدی استان را بازدید داشته باشند و با ظرفیت ها و مزیدهای سرمایه‌گذاری در استان آشنا شوند.

وی ادامه داد: این هیئت در سفر خود به استان از ظرفیت‌های شهرستان‌های ساوه، زرندیه، اراک، خمین و آشتیان بازدید خواهند داشت.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی بیان کرد: با بررسی های که این هیات از ظرفیت های استان خواهند داشت، در سال میلادی جدید هیاتی به نمایندگی از انجمن برای سرمایه گذاری به استان مرکزی سفر خواهند کرد.

وی به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: استان مرکزی در حوزه نیروگاه های خورشیدی، بادی، احداث خطوط ریلی، بیمارستان و … ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری دارد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: رقم سرمایه گذاری خارجی در استان تاکنون یک میلیارد دلار در قالب ۴۳ طرح بوده به طوری که امسال استان مرکزی مقام دوم جذب سرمایه‌گذاری در این بخش را به خود اختصاص داده است.

استان مرکزی با بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی چهارمین قطب صنعتی کشور به شمار می رود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت