یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۵:۴۴:۱۹

جذب سرمایه گذاری در استان مرکزی نسبت به ظرفیت های موجود ناچیز است

استاندار مرکزی گفت: ظرفیت های سرمایه گذاری در استان مرکزی مغفول مانده و فعالیت هایی که در راستای سرمایه گذاری در استان تاکنون انجام پذیرفته نسبت به پتانسیل های موجود ناچیز است.

استاندار مرکزی:

جذب سرمایه گذاری در استان مرکزی نسبت به ظرفیت های موجود ناچیز است

به نقل از  خبرگزاری مهر، سید علی آقازاده پیش از ظهر یکشنبه در جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مرکزی در اراک اظهار داشت: با توجه به اعلام آمادگی چندین سرمایه گذاری خارجی برای تولید انرژی پاک در استان مرکزی، تصمیماتی در رابطه با ایجاد مزارع تولید برق به روش خورشیدی گرفته شده و مشکلات این حوزه در دست پیگیری برای برطرف شدن است.

استاندار مرکزی افزود: تلاش برای رفع موانع تولید و رونق بخشی به سرمایه گذاری و به ویژه جذب سرمایه گذاری خارجی با جدیت در دستور کار است چراکه رشد اقتصاد استان را به همراه دارد.

آقازاده بیان کرد: متاسفانه اعتراض و گله سرمایه گذاران و همه مسئولان کشور از استمرار بوروکراسی و موانع بر سر راه تولید است، در این رابطه یک هماهنگی درون استانی را در دستور کار داریم و مواردی هم که قابل پیگیری در سطح ملی و نیاز به اصلاح قانون باشد را به وزارتخانه ها و سازمان های مربوطه ارجاع می دهیم.

وی خاطرنشان ساخت: بوروکراسی و ضوابط پیچ در پیچ اداری برای سرمایه گذاران موانع زیادی را ایجاد کرده و باید با عزم ملی این موانع برداشته شود تا هر چه سریعتر در این زمینه به نقطه مطلوب دست یابیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: سرمایه گذاری های خارجی که تاکنون در استان مرکزی انجام شده نسبت به پتانسیل های سرمایه گذاری استان بسیار کم و ناچیز است و با وجود اینکه یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در استان قرارداد بسته شده، اما تاکنون تنها ۳۷۵ میلیون دلار از آن تحقق و تخصیص یافته است.

آقازاده ادامه داد: باید از پتانسیل های فراوان صنعتی و… استان مرکزی در راستای افزایش حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی و ورود سرمایه به استان کمک بگیریم، که این مهم در گرو تسهیل فرآیندهای بوروکراتیک و اداری و همچنین تعامل و هماهنگی دستگاه های مرتبط و مسئول است.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی در استان مرکزی بر این مبنا است که در سال آینده از نظر جذب سرمایه گذاری وضعیت را بهبود ببخشیم و چنانچه همت کنیم خواهیم توانست تا پایان ۹۷، به اندازه سه دهه گذشته سرمایه گذاری به استان جذب کنیم.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت