دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۹:۵۶:۰۶

جدایی کردستان عراق یک دسیسه آمریکایی و صهیونیستی است

آیت‌الله قربان علی دری نجف‌آبادی گفت: دسیسه جدایی کردستان توطئه‌ای است که از سوی آمریکا و صهیونیسم دنبال می‌شود که به‌هیچ‌عنوان به مصلحت نیست.

امام جمعه اراک:

جدایی کردستان عراق یک دسیسه آمریکایی و صهیونیستی است

تفکر بسیجی

جدایی کردستان عراق یک دسیسه آمریکایی و صهیونیستی است

به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله قربان علی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اراک با اشاره به شهادت امام سجاد (ع) اظهار کرد: ائمه اطهار (ع) الگو و سرمشق بشریت هستند و ما با الگو گیری از این عزیزان به سعادت دنیوی و اخروی دست پیدا خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: امام سجاد (ع) سختی‌های بسیاری را در واقعه کربلا تحمل کرد و به‌خوبی توانست در کنار حضرت زینب (س) پیام‌رسان کربلا باشد.

امام‌جمعه اراک با اشاره به هفته نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: سبزپوشان نیروی انتظامی به‌خوبی توانسته‌اند نظم و امنیت را برای جامعه به ارمغان آورند.

دری نجف‌آبادی با بیان اینکه امنیت و نظم یکی از الزامات زندگی و جامعه بشری است، ادامه داد: انسان بدون نظم و امنیت قادر به زندگی نخواهد بود، بدون امنیت امکان زندگی وجود ندارد و انسان در رنج و عذاب خواهد بود.

وی گفت: برقراری امنیت اساسی‌ترین وظیفه حکومت اسلامی است، تأمین امنیت، مقابله با ظالمان، برخورد با اشرار، برقراری نظم، دفاع از حقوق مظلومان و … از مهم‌ترین رسالت‌های نیروی انتظامی است که می‌طلبد سبزپوشان نیروی انتظامی روزبه‌روز با آگاهی بیشتر، هوشیارتر این وظایف خود را انجام دهند.

امام‌جمعه اراک همچنین بر ضرورت کاهش تصادفات جاده‌ای گفت: همه باید دست‌به‌دست همه داده و در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای بکوشند

دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل منطقه اظهار کرد: دسیسه جدایی کردستان توطئه‌ای است که از سوی آمریکا و صهیونیسم دنبال می‌شود که به‌هیچ‌عنوان به مصلحت نیست.

وی گفت: دولت ایران، عراق و ترکیه در مقابل این توطئه ایستاده‌اند و مخالفت خود را با آن اعلام کرده‌اند چراکه حاصل آن چیزی جز قتل و کشتار و خونریزی چیز دیگری نخواهد بود.

امام‌جمعه اراک ادامه داد: صهیونیسم و آمریکا و فرانسه و انگلیس از این دسیسه حمایت می‌کنند، اما باید گفت این جدایی به ضرر منطقه خواهد بود و باید در برابر زیاده‌خواهی‌های بدخواهان منطقه ایستاد.

دری نجف‌آبادی با اشاره به سفر اردوغان به ایران گفت: روابط ایران و ترکیه و عراق باید روزبه‌روز قوی‌تر و محکم‌تر شود به یک رابطه قوی استراتژیک تبدیل شود.

وی اظهار کرد: امروز متأسفانه سران برخی کشورهای اسلامی به‌جای اینکه با دشمنان اصلی مقابله کنند، با آنان همراه شده و دنباله‌رو آنان هستند، درحالی‌که باید بدانند دشمن اصلی کیست.

امام‌جمعه اراک افزود: آمریکا و صهیونیستم به دنبال این هستند وهابیت تکفیری را به منطقه تحمیل کنند که کشورهای منطقه نباید اجازه چنین کاری را به آنها بدهند.

دری نجف‌آبادی همچنین با اشاره به عهد شکنی آمریکا در بحث برجام گفت: ترامپ باید از بازی‌های سیاسی در موضوع برجام دست بکشد، عهدشکنی و پیمان‌شکنی ننگین‌ترین لکه ننگ بر عملکرد یک دولت است و ترامپ اگر بخواهد یک عهد بین‌المللی را بشکند باید بداند 190 کشور دنیا آنها را عهدشکن خواهند شناخت.

وی تصریح کرد: ترامپ یک فرد دیوانه است و امیدواریم کنگره آمریکا اجازه ندهد یک فرد دیوانه بخواهد با سرنوشت و آبروی ملت خود بازی کند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت