سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۵:۳۰:۱۶

جامعه اسلامی باید از شر شایعه‌سازان به دور باشد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نسبت به اقدامات تخریبی، پخش شب‌نامه و شایعه‌پراکنی در استان مرکزی هشدار داد.

جامعه اسلامی باید از شر شایعه‌سازان به دور باشد

شایعه‌سازان

جامعه اسلامی باید از شر شایعه‌سازان به دور باشد

به نقل ازتسنیم،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروزدر دیدار مدیرکل و کارکنان بنیاد مسکن استان مرکزی به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن با اشاره به عملکرد مطلوب و مناسب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: خوشبختانه طبق گزارشات واصله مجموعه کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی تاکنون اقدامات مناسبی را در حوزه استان و همچنین در زمینه مناطق زلزله زده سرپل ذهاب داشته است.

وی افزود: پس از کمک‌های خیران، مجلس، بانک‌ها و دیگر نهادهای متولی در بخش امداد و بازسازی مناطق زلزله زده مجموعه‌های متولی مستقیم مانند بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسئولیت سنگینی نسبت به بازسازی هر چه سریع تر مناطق و فراهم کردن بستر مناسب زندگی برای مردم آن خطه را دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: مسئولان و کارکنان بنیاد مسکن برای داشتن حس مسئولیت مضاعف به سبب وزین بودن این نهاد تلاش بیشتری داشته و بنیاد مسکن و همه بنیادهای انقلابی باید کم هزینه و پرفایده باشند، نهادها به هدف کارآیی بیشتر درراستای خدمت رسانی به قشر مستضعف و نیازمند تبیین شده‌اند و باید همچنان درعملکرد خود تلاش روزافزون داشته و بر سر اهداف نخستین که تشکیل این نهادها را در پی داشت بمانند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: روستاها باید در بازسازی مناطق زلزله‌زده و سرپل ذهاب در اولویت قرار داشته باشند و طرح‌ها و اجرای طرح مقاوم‌سازی بازنگری شود که البته همه این امکانات اگر به بهترین نحو انجام شود، اما در روستا اشتغال وجود نداشته باشد اثرگذار نیست، بنابراین اشتغال و توانمندسازی روستاها به‌ویژه در این مناطق که مردم دچار حادثه شده و امکان مهاجرت بیشتری در آنان وجود دارد باید جدی گرفته و قابلیت‌ها را افزایش دهیم.

وی عنوان کرد: با وجود تمام نتایج سختی و ویرانی که زلزله با خود به همراه دارد، نتایج خوب و امیدوارکننده‌ای هم از نظر الفت، همدلی و حس انسان‌‌دوستی در این قبیل رخدادها موجود است که در جامعه بروز می‌کند و در این مدت شاهد آن بودیم و دیدیم که مردم فارغ از قومیت، گرایش مذهبی و تفاوت‌ها در مواقع حادثه با خلوص نیت به کمک هم‌ نوعان خود می‌شتابند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: خصوصیت کمک و همدلی نه تنها نسبت به هم‌وطنان در نهاد ایرانیان وجود دارد بلکه ملت ایران با مسلمانان و انسان‌های خارج از مرزهای ایران، برادران و خواهران اهل سنت که همچنان زیر یوغ ظالمان هستند را داشته و در حمله‌های نظامی اخیر به کشور سوریه شاهد بیانیه و اعلام انزجار هم‌وطنان نسبت به حملات غیر انسانی غربی‌ها بودیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: در دنیا کسی که موضع قاطعانه خود درخصوص حملات آمریکا به سوریه در دفاع از ملت آن کشور اعلام کرد مقام معظم رهبری بودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: شاید از نظر گرایش‌ها با دیگر کشورها و افکار آنان هم‌سو نباشیم ولی از نظر اعتقادی همه ما نسبت به کارهای جهادی و مقابله با ظلم در جهان در راستای وحدت و انسجام امت اسلامی موظف به عکس‌العمل هستیم، همه در کشور در سایه رهبری و خون شهدا با همکاری و همفکری عمل می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در رابطه با دروغ و شایعه ‌پراکنی‌ها پیش از گوش کردن باید بررسی مورد توجه باشد زیرا زمانی که فاسقی خبر می‌آورد امکان جعل و دروغ در خبر او وجود دارد و قابل اعتماد نیست، در استان متاسفانه شب‌نامه‌هایی درحال پخش است که پایه و اساسی نداشته و دروغ کذب است، شب‌نامه‌ها امضا هم ندارد و تنها به هدف تهمت زدن درحال پخش است که خلاف شرع و وحدت محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: زمانی که ما اذعان داریم با تمام مذاهب موجود تفاهم و تعامل داریم نباید در موضوعات روز، با دشمنی و کینه‌توزی عمل کنیم و اگر مواردی و اعتراضاتی وجود دارد باید از طریق راه قانونی و مقامات قضایی اقدام شود که البته هیچ ادعایی بدون ارائه سند و مدرک وارد نیست و تنها با آبروی افراد بازی می‌شود، بنابراین باید اسناد مربوط به ادعای خود را به دستگاه‌قضایی عرضه کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: مقام معظم رهبری در زمینه استفاده از ابزار فضای مجازی تاکید کردند که همه اطلاعلات موجود در این فضاها جزو اسرار مردم بوده و استفاده از آن و اطلاعات شخصی افراد برای همه از جمله دستگاه‌ها و بانک‌ها خلاف شرع بوده و حرام است.

وی ادامه داد: جامعه اسلامی باید از شر افراد خبیث و شایعه‌ساز به دور باشد و طبق سفارش قرآن بررسی کرده و اساس واقعیت آن را پیدا کنیم، ایراداتی در نظام مدیریتی و دستگاه‌ها وجود دارد که نباید با ایجاد جو بدبینی و دروغ به حاشیه برود، وجود شایعات و شایعه‌سازان تنها ایجاد بدبینی در جامعه بوده که از این راه توقعات را بالا برده و درنهایت مردم را دچار سرخوردگی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: جناح‌بندی و بازی سیاسی هم باید با رعایت تقوا و عدالت باشد، نه اینکه به هر قیمتی رقیب را از میدان خارج کنیم، در همه انتخابات گاهی اصول را رعایت نکرده و بر خلاف اصول و اخلاق اسلامی عمل می‌کنیم، باید از هرگونه پخش شایعه و دامن زدن به شایعات پرهیز کرده و لازم است گاهی چشم و گوش خود را بر روی گزافه‌گویی ببندیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی باید تابع پیغمبر(ص) باشد و فرمان او فرمان الهی است، نماینده خدا در زمین رسول خدا است و با وجود این ستون، همه مسلمانان به آن تکیه کرده‌اند که قرآن ناطق است و ما باید با تکیه بر وجود این ستون به هیچ جریان انحرافی متصل نشده و هوشیار باشیم، خیانت‌ها و دورویی را در سیاست‌ها بشناسیم ولی در عین حال وحدت زیر پرچم رهبری را حفظ کرده و تابع تاکیدات ایشان باشیم و از دوگانگی در حاکمیت دوری کنیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت