شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۳:۱۶:۱۸

ثبت ۸۵ وقف جدید در استان مرکزی

سرپرست اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از ثبت ۸۵ وقف جدید در استان مرکزی طی سال ۹۶ خبر داد.

سرپرست اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خبر داد

ثبت ۸۵ وقف جدید در استان مرکزی

وقف

ثبت ۸۵ وقف جدید در استان مرکزی

حجت‌الاسلام حسین دلاوری، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار  دیار آفتاب؛ با اشاره به تعداد وقف‌های ثبت شده در سال ۹۶ در استان مرکزی گفت: سال گذشته تعداد ۸۵ اثر وقفی جدید در شهرستان‌های اراک، آشتیان، فراهان، خمین، زرندیه، تفرش، شازند، محلات، خنداب، دلیجان و ساوه در زمینه‌های اجتماعی، مذهبی و کمک به بازسازی عتبات عالیت به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵ هزار موقوفه در استان مرکزی ثبت شده است، افزود: از این تعداد موقوفات ۲۰۰۰ موقوفه انتفاع درآمدی دارند و درآمد حاصله از این موقوفات نیز بر اساس نیات واقفین هزینه می‌شود.

دلاوری تصریح کرد: وقف، سنت حسنه‌ای است که از طریق آن می‌توان بخش قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای جامعه را شناخت و از ظرفیت افراد نیکوکار که تمکن مالی دارند در جهت رفع این مشکلات بهره گرفت.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با تاکید بر اینکه در برخی از امور نیازمند وقف جدید هستیم، گفت: در زمینه برگزاری مراسمات مذهبی از جمله ولادت‌ها و جشن‌های این روزها، زمینه ازدواج، ترویج فرهنگ و فعالیت‌های قرآنی و حوزه سلامت نیازمند وقف‌های جدید هستیم تا بتوانیم در این عرصه‌ها هم فعالیت‌ها و اقدامات خوبی داشته باشیم.

وی بر ترویج فرهنگ وقف در راستای نیاز سنجی روز جامعه تاکید و خاطرنشان کرد: در صورت تحقق این مهم بسیاری از مشکلات موجود رفع خواهد شد؛ تفاوتی كه وقف با صدقات موقتی دارد، پايدار بودن و ماندگار بودن آن است كه می‌تواند ضمن داشتن آثاری برای واقف تضمين‌كننده رفاه و پيشرفت جامعه باشد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت