جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۴۶:۰۹

ثبت نام ۴۰۰۰ نفر در استان مرکزی برای طرح «کارورزی»

محمد تقی آبائی با بیان اینکه دو هفته از آغاز ثبت نام در طرح «کارورزی» می‌گذرد، گفت: در این مدت چهار هزار نفر در استان مرکزی ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی؛

ثبت نام ۴۰۰۰ نفر در استان مرکزی برای طرح «کارورزی»

ثبت نام ۴۰۰۰ نفر در استان مرکزی برای طرح «کارورزی»

ثبت نام ۴۰۰۰ نفر در استان مرکزی برای طرح «کارورزی»

به نقل از اراک امروز؛ محمدتقی آبایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در کارگروه تخصصی اشتغال این استان گفت: طرح کارورزی ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی در شورای عالی اشتغال به تصویب رسیده، و در استان مرکزی هم ثبت نام از متقاضایان آغاز شده است.

آبایی با اشاره به اینکه این طرح در راستای توانمندسازی نیروی کار و فراهم‌سازی زمینه اشتغال به تصویب رسیده، اظهار کرد: در طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها، افرادی که تحصیلات دانشگاهی را به اتمام رسانده‌اند، از مهارت‌های مرتبط با رشته تحصیلی خود که به صورت تئوری آن را فرا گرفته‌اند، به صورت عملی بهره مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در طرح کارورزی واحدهای تولیدی جذب کننده فارغ‌التحصیلان از مزایای ویژه برخوردار خواهند شد، افزود: کارفرمایان و کارآفرینان بخش خصوصی و تعاونی‌ها که در قالب این طرح برای آموزش و جذب فارغ التحصیلان اقدام کنند، مشمول دو سال تخفیف بیمه سهم کارفرما می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان عالی از طریق کسب مهارت و تجربه برای ورود به بازار کار، فراهم ساختن زمینه انتقال دانش، آشنایی دانش آموختگان با بنگاه های اقتصادی مرتبط با رشته تحصیلی، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان از اهداف اجرای این طرح است.

آبایی با اشاره به شرایط مشمولان این طرح افزود: دانش آموختگانی که چهار سال از فارغ التحصیلی آنها گذشته باشد، نمی‌توانند از این طرح استفاده کنند. همچنین برای افراد در مقطع کاردانی حداکثر سن ۲۳سال، مقطع کارشناسی ۲۵سال، مقطع کارشناسی ارشد ۲۸سال و برای مقطع دکتری نیز ۳۲سال تعیین شده، ضمن اینکه دو سال خدمت سربازی به این سن اضافه می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی سهمیه استان مرکزی را چهار هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: طی دو هفته‌ای که از آغاز ثبت نام در طرح کارورزی می‌گذرد چهار هزار نفر داوطلب در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین تاکنون ۱۸ بنگاه اقتصادی استان مرکزی برای جذب کارورز اعلام آمادگی کرده است.

آبایی با بیان اینکه از تیرماه عملیات اجرای طرح کارورزی را در استان آغاز خواهیم کرد، افزود: از مسئولین دستگاه های اجرایی و رسانه ها انتظار داریم درخصوص اجرای این طرح اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

ظفر افشون معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استاندار مرکزی با انتقاد از سهمیه در نظر گرفته شده برای استان افزود: با توجه به ظرفیت‌های  استان مرکزی در بخش های مختلف، و تسهیلات درخور توجهی که در قالب این طرح برای بنگاه در نظر گرفته شده است می‌طلبد رایزنی‌های لازم درخصوص افزایش سهم استان در این طرح در نظر گرفته شود.

افشون اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت هم اطلاع رسانی لازم را درخصوص اجرای این طرح داشته باشند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت