یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۱:۱۴:۰۱

ثبت نام ۳۰۰۰متقاضی اشتغال روستایی/ارائه طرح های فاقدتوجیه ومطالعه

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری مرکزی گفت: تاکنون سه هزار متقاضی درسامانه طرح توسعه اشتغال روستایی ثبت نام کرده اند اما اغلب این طرح ها بدون اطلاعات ارائه شده و فاقد توجیه اجرایی هستند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری مرکزی اعلام کرد؛

ثبت نام ۳۰۰۰متقاضی اشتغال روستایی/ارائه طرح های فاقدتوجیه ومطالعه

اشتغال روستایی

ثبت نام ۳۰۰۰متقاضی اشتغال روستایی/ارائه طرح های فاقدتوجیه ومطالعه

به نقل ازخبرگزاری مهر،سعید فرخی ظهر چهارشنبه در نشست تخصصی اشتغال روستایی استان مرکزی که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: شروع زودهنگام تبلیغات طرح توسعه اشتغال روستایی پیش از صدور آئین نامه قانونی، اثر منفی در روند پیشبرد اقدامات این پروژه برجای گذاشت و پس از ابلاغ آئین نامه این طرح، شروع زودهنگام فعالیت سامانه آن نیز معضلاتی به وجود آورد.

سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی افزود: تاکنون تعداد سه هزار متقاضی در سامانه این طرح ثبت نام به عمل آورده اند که عمده آنها حتی توجیه صحیحی از این طرح های اشتغالزایی ندارند و اقدامات بی اطلاعات آنها تنها فشار کاری دوچندانی را بر فرمانداری ها وارد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرایی شدن این طرح برخی تخلفات نیز بروز یافته که در حال رسیدگی با آنها هستیم زیرا اگر اینگونه تخلفات به طور مطلوبی کنترل نشوند، ماهیت اصلی طرح دچار تغییر خواهد شد.

سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی تصریح کرد: تعیین تکلیف ماده ۲۷ قانون برنامه ششم هرچه سریعتر در این زمینه باید انجام شود، همچنین در نشست کارگروه اشتغال مصوب شد که مصوبات طرح را رعایت کنیم و در این راستا حجم تسهیلات هر طرح اشتغالزا بررسی و مشخص شود.

 

ثبت ۶۵۰۰ مورد اشتغال در سامانه رصد استان مرکزی طی امسال

محمدتقی آبائی، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این جلسه اظهار داشت: مبنای ارائه آمار اشتغال استان مرکزی سامانه رصد است و اگر اشتغالی ایجاد شده باشد اما در این سامانه به ثبت نرسیده باشد جزو جامعه آماری محسوب نمی شود.

وی افزود: در مجموع تاکنون شش هزار و ۵۰۰ مورد اشتغال در سامانه رصد به ثبت رسیده و امیدواریم که با اعلام سایر اشتغال های ایجاد شده در این سامانه تا پایان سال هدف ایجاد ۱۲ هزار شغل محقق شود، پس از ابلاغ آئین نامه اداره کار با همکاری دفتر سرمایه گذاری استانداری، کارگروه اشتغال را در حیطه دستورالعمل های اجرایی تشکیل دادیم.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در دستورالعمل ابلاغی اشتغال روستایی دو شاخص جمعیت روستایی هر استان و نرخ بیکاری هر شهرستان در نظر گرفته و سهم استان مرکزی از محل تسهیلات ۲۹۲ میلیارد تومان برآورد شده که معادل ۱۰۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ابلاغ شده است.

آبائی تصریح کرد: تاکنون تعداد یک هزار و ۶۰۰ نفر متقاضی شغل در سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد یک هزار و ۲۴۴ نفر متقاضی رسته های اولویت دار و تعداد ۳۵۸ نفر از آنها متقاضی سایر رسته ها بوده اند، همچنین یک هزار و ۹۹ نفر در سامانه متقاضیان اشتغال روستایی ثبت نام کرده اند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: با وجود اینکه برخی از شهرستان ها کمیته مورد نیاز را برای طرح های اشتغالزای روستایی تشکیل داده اند هنوز طرح مصوبی برای اخذ تسهیلات به بانک ها ارائه داده نشده و بانک ها نیز سهمیه خود را اعلام نکرده اند، اما به طور تقریبی ۶۰ تا ۷۰ درصد کار عملیاتی به انجام رسیده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت