دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۴:۳۹:۵۵

ثبت رکورد بی‌سابقه مصرف برق ‌به میزان ۵۵ هزار و ۳۰۰ مگاوات در کشور

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو گفت: امسال رکورد بی‌سابقه مصرف برق را به میزان ۵۵ هزار و ۳۰۰ مگاوات در سطح کشور به ثبت رسانده‌ایم.

معاون وزیر نیرو در ساوه مطرح کرد

ثبت رکورد بی‌سابقه مصرف برق ‌به میزان ۵۵ هزار و ۳۰۰ مگاوات در کشور

ثبت رکورد بی‌سابقه مصرف برق ‌به میزان ۵۵ هزار و ۳۰۰ مگاوات در کشور

به نقل از تسنیم، محسن بختیار ظهر امروز در جلسه شورای اداری ساوه با اشاره به اجرای طرح آبرسانی در شهرستان ساوه اظهار داشت: این طرح زمینه‌ساز رشد صنعتی شهرک صنعتی کاوه و شهرستان ساوه است و باید گفت استان مرکزی به‌لحاظ پایداری شبکه یکی از استان‌های پیشتاز در کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: استان مرکزی از شبکه زیرساختی مطلوبی در حوزه برق برخوردار است و این پایداری را با اجرای طرح‌های متعدد در سنوات گذشته به دست آورده، باید به این مسئله که استان مرکزی یکی از قطب‌های صنعتی کشور است توجه داشته باشیم و امیدواریم که ضریب رشد و توسعه کشور به وسیله صنعت با پایداری برق در این استان به ارمغان آورده شود.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو تصریح کرد: بیش از 30 درصد برق تولیدی کشور به‌طور متوسط در حوزه صنعت به مصرف می‌رسد و براساس آمار باید گفت استان مرکزی دارای سرانه مصرفی حدود 65 درصد در حوزه صنعت است که این مسئله سبب رشد صنعتی و توسعه اقتصادی کشور شده است.

بختیار ادامه داد: بیش از 69 درصد برق مصرفی ساوه هم به حوزه صنعت اختصاص یافته و با توجه به این مسائل برنامه ششم توسعه بخش صنعت را به‌صورت ویژه‌ای مورد توجه قرار داده و تصور بر این است که توسعه اقتصادی کشور به واسطه رشد حوزه صنعتی میسر می‌شود.

وی عنوان کرد: افتتاح و بهره‌برداری از طرح برق‌رسانی شهرک‌های صنعتی ساوه و زرندیه با صرف اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال حاصل از فرایند سرمایه‌گذاری زمینه‌ساز رشد و توسعه صنعت در شهرستان ساوه می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو خاطرنشان کرد: پروژه دوم آبرسانی به ساوه از سد کوچری در دستور کار قرار دارد و باید گفت که این پروژه از معدود پروژه‌های دارای اهمیت است زیرا تامین آب در مناطق مرکزی ساوه با بحرانی جدی روبه‌رو است که با احداث تونل‌ها، کانال‌ها و مسیرهای آبرسانی از سد کوچری گلپایگان زمینه آبرسانی از خطوط مختلف به این مناطق انجام می‌شود.

بختیار با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه این طرح در سلفچگان مستقر است گفت: به همین منظور باید مسیر 130 کیلومتری این پروژه از سلفچگان تا ساوه لوله‌گذاری شود تا شهروندان ساوجی آب شرب با کیفیت برای مصارف خود داشته باشند.

وی اضافه کرد: امیدواریم با صرف بیش از 400 میلیارد ریال هزینه از منابع سرمایه‌گذاری بتوانیم قسم عمده‌ای از این پروژه‌ها را امسال به انجام برسانیم و بخشی از لوله‌های این پروژه را به وسیله فاینانس داخلی تامین کنیم.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت نیرو تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال کشور ما به منظور تامین آب و برق در شرایط ویژه‌ و بحرانی‌‌ قرار گرفته باید بکوشیم تا در مصرف آب و برق نهایت صرفه‌جویی را داشته باشیم زیرا در مدت سپری شده امسال رکورد بی‌سابقه مصرف برق را به میزان 55 هزار و 300 مگاوات در سطح کشور به ثبت رسانده‌ایم.

بختیار افزود: تابستان امسال تمامی تجهیزات صنعت تولید برق به کار گرفته شده‌ تا انرژی الکتریکی مورد نیاز مردم تامین شود، همچنین باید بگوییم در عرصه تولید و توزیع برق مصرفی کشور به تمام درخواست‌های مسئولان شهرستان‌ها رسیدگی می‌شود تا معضلات موجود در این عرصه برطرف شوند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت