یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۸:۲۹:۳۲

تکیه بر اصلاح الگوی مصرف نخستین گام در تحقق اقتصاد مقاومتی است

آیت الله دری گفت:تکیه بر اصلاح الگوی مصرف و ترویج فرهنگ آن، رکن مهم و زمینه ساز تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است که باید در تمامی لایه های جمعیتی جامعه مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

تکیه بر اصلاح الگوی مصرف نخستین گام در تحقق اقتصاد مقاومتی است

اصلاح الگوی مصرف

تکیه بر اصلاح الگوی مصرف نخستین گام در تحقق اقتصاد مقاومتی است

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به قرار گرفتن در فصل گرما و افزایش دمای هوا، اصلاح الگوی مصرف انرژی باید ترویج شود تا بستر استفاده همه هموطنان از انرژی فراهم شود و از محل مدیریت مصرف، منابع موثر به مسیر تولید هدایتگری شود.
وی ادامه داد: مصرف برقدر هفته گذشته به بیش از 54 هزار مگاوات رسید که این مهم در تاریخ کشور بی سابقه بود و تداوم آن احتمال خاموشی و در تنگنا قرار گرفتن هموطنان در جنوب، غرب و جنوب غربی کشور را به دنبال دارد.
امام جمعه اراک، اصلاح الگوی مصرف را از راهکارهای مقابله با کمبود انرژی عنوان کرد و گفت: مصرف هدفمند در بخش های مختلف سرمایه ای است که نباید از آن غافل بود.
وی اضافه کرد: اصلاح الگوی مصرف شعار نیست، بلکه همه باید برای فراهم کردن راهکارهای عملی و بسترسازی برای این کار، تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی مصرف بی رویه آب در استان را نیزتهدیدیجدی خواند و گفت: بسیاری از کشاورزان در نقاط مختلف کشور از روش های سنتی و غرقابی در امور کشاورزی استفاده می کند که این مهم آسیبی جبران ناپذیر بر سفره ی زیر زمینی وارد می کند.
وی افزود: باید برای پیشگیری از ایجاد آسیب در تولید داخلی میان تولید، توزیع و مصرف آب تناسب ایجاد کرد و اصلاح الگوی کشت باید به صورت جدی مورد توجه کشاورزان و مسئولان مربوطه قرار گیرد.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: بحران آب در کشور ایران به خصوص استان های مرکزی و غربی کشور بسیار جدی است و مسئولان باید با استفاده از روش های مختلف علمی در امور کشاورزی و صنعتی و مردم نیز با اصلاح الگوی مصرف گامی اساسی در راستای مقابله با این بحران گام بردارند.
هفته گذشته مصرف برق در کشور به بیش از 54 هزار مگاوات رسید که این مهم در تاریخ ایران بی سابقه است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت