چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۳:۳۶:۰۶

تکمیل پروژه موزه دفاع مقدس در استان مرکزی تسریع می‌شود

معاون عمرانی استاندار مرکزی گفت: تکمیل پروژه موزه دفاع مقدس در استان مرکزی تسریع می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی :

تکمیل پروژه موزه دفاع مقدس در استان مرکزی تسریع می‌شود

موزه دفاع مقدس در استان مرکزی

تکمیل پروژه موزه دفاع مقدس در استان مرکزی تسریع می‌شود

به نقل از تسنیم، مهدی زندیه‌وکیلی ظهر امروز در نخستین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در سال 97 با اشاره به موضوع پروژه باغ موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به دستور استاندار مرکزی مبنی بر تلاش همه جانبه مبنی بر تکمیل کل یا بخش زیادی از پروژه باغ موزه دفاع مقدس تا قبل از برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی در دفاع مقدس و پیشرفت کم این پروژه، لازم است که کار در دو بخش محوطه سازی و تکمیل ساختمان با راهکارهای لازم با جدیت پیگیری شود.

وی افزود: اعتباری بالغ بر 130 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه با حدود 5000 مترمربع زیربنا ذکر شده که تکمیل این پروژه نیاز دارد.

زندیه‌وکیلی اضافه کرد: 60 میلیارد از این مبلغ براساس مصوبه شورای اسلامی، تعهد شهرداری اراک است که به نظر من شهرداری به‌جای کمک نقدی بهتر است از امکانات و تجهیزاتی که در اختیار دارد، محوطه باغ موزه، فضای سبز و آمفی‌تئاتر روباز آن که در مجموع یک پارک عمومی با رویکرد دفاع مقدس است را از صفر تا صد اجرا کند.

زندیه‌وکیلی خاطرنشان کرد: احداث ساختمان با اعتبارات ملی و استانی و کمک‌های مردمی را با جدیت تمام پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم بخش عمده این پروژه شامل سفت‌کاری، درب و پنجره‌ها و نماکاری آن تا برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) و 6 هزار و 200 شهید استان در دفاع مقدس تکمیل شود.

معاون عمرانی استاندار مرکزی عنوان کرد: پارک موزه دفاع مقدس یک فضای شهری است و در جوار تالار شهر و مجموعه فرهنگی ورزشی شهرداری اراک، موقعیت خوبی را برای استفاده شهروندان اراکی و هم استانیها فراهم خواهد نمود.

زندیه‌وکیلی با اشاره به تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار ملی به پروژه باغ موزه دفاع مقدس، اضافه کرد: عملیات اجرایی محوطه‌سازی باغ موزه باید توسط شهرداری اراک تا یک هفته آتی شروع شود و  اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در اسرع وقت با طی مراحل قانونی نسبت به تعیین تکلیف پیمانکار پروژه و شروع عملیات تکمیلی ساختمان اصلی اقدام کند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت