جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۱:۱۳:۱۱

تکمیل و ساخت پروژه کتابخانه مرکزی اراک نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است

معاون عمرانی استاندار مرکزی گفت: تکمیل و ساخت پروژه کتابخانه مرکزی اراک نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است.

معاون عمرانی استاندار مرکزی:

تکمیل و ساخت پروژه کتابخانه مرکزی اراک نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است

کتابخانه مرکزی اراک

تکمیل و ساخت پروژه کتابخانه مرکزی اراک نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است

مهدی زندیه‌وکیلی صبح امروز در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با اشاره به تاریخچه‌ای از روند ساخت کتابخانه مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی به‌عنوان پایتخت مفاخر ایران شناخته می‌شود و در دوران معاصر، بزرگان و مشاهیر بسیاری از این استان در عرصه علم، فرهنگ و سیاست فعالیت داشته‌اند.

وی افزود: متاسفانه امروزه شهر اراک را به‌عنوان قطب صنعتی و اقتصادی می‌شناسند و فرهنگ این دیار مغفول مانده است.

معاون عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: توجه به فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی سبب تقویت فرهنگ جامعه می‌شود و حمایت از کتابخانه‌های عمومی در این راستا هم مورد تاکید است.

زندیه‌وکیلی بیان کرد: پروژه ساخت کتابخانه مرکزی اراک، بیش از چند سال است که آغاز شده و با برطرف شدن موانع و مشکلات موجود، تلاش داریم این پروژه عظیم فرهنگی را تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسانیم.

وی ادامه داد: کتابخانه مرکزی اراک با 18 هزار متر مربع زیربنا جزو بزرگترین کتابخانه‌های مرکزی ایران بوده که نیازمند جذب اعتبارات ملی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی هم در این دیدار با اشاره به پیگیری‌های معاون عمرانی استاندار برای پروژه کتابخانه مرکزی اراک گفت: از تلاش‌های معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی که در مراحل مختلف پروژه کتابخانه مرکزی اراک تصویب طرح، اختصاص اعتبار و عملیات اجرایی آن را پیگیری کرده و بر انجام آن اصرار داشته‌اند، تشکر می‌کنیم و امیدواریم که این پروژه مهم در جدول زمانی پیش‌بینی شده به بهره برداری برسد.

حجت‌الاسلام عباس دانشی عنوان کرد: بدون شک کتابخانه مرکزی اراک پس از اتمام و بهره‌برداری، نگین شهر اراک و مایه خرسندی اهل دانش و دانایی استان می‌شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت