دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۳:۴۶:۲۶

توصیه به استفاده از داروهای ایرانی در مراکز درمانی استان مرکزی افزایش می‌یابد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: باید به تدریج فرهنگ‌سازی شود که داروی ایرانی هم مانند داروهای خارجی با کیفیت است تا با حمایت از کالای داخلی اوضاع معیشت مردم بهتر شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک:

توصیه به استفاده از داروهای ایرانی در مراکز درمانی استان مرکزی افزایش می‌یابد

داروهای ایرانی

توصیه به استفاده از داروهای ایرانی در مراکز درمانی استان مرکزی افزایش می‌یابد

به نقل از تسنیم، مصطفی دلاور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از دیدگاه اجتماعی و عدالت در هیچ کجای دنیا نمی‌توان داروی مورد نیاز بیمار را دراختیارش قرار نداد و به جای آن از داروی دیگری استفاده کرد، زیرا عدالت در سلامت به معنای آزادی در انتخاب است.

وی افزود: به همین منظور و با توجه به اینکه داروهای تولید داخل هم استانداردهای لازم را دارا بوده و آزمایشات ضروری برای بررسی اثربخش و امنیت بر روی آنها انجام شده است، در اغلب موارد می توانند جایگزین داروهای وارداتی و برند برای درمان بیماران شوند و استفاده از داروهای وارداتی تنها به مواردی محدود شود که دارو مشابه تولید داخل نداشته و یا به دلایل علمی ثبت شود که بیمار نیاز به نوع وارداتی خاصی دارد.

دلاور تصریح کرد: بنابراین باید به تدریج فرهنگ‌سازی شود که داروی ایرانی هم مانند داروهای خارجی با کیفیت است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: یکی از فاکتورهای مهم در تأثیر درمان ذهنیت درمانی بیمار است یعنی بیمار باید پزشک معالج خود را درراستای تجویز دارو و روند درمان قبول داشته باشد در غیر این صورت امکان نگرفتن درمان خوب وجود دارد.

دلاور ادامه داد: درراستای تقویت تولید داخلی، ایجاد اشتغال و رونق تولید در کشور امسال از سوی مقام معظم رهبری سال “حمایت از کالای ایرانی” نام‌گذاری شده است.

وی اضافه کرد: بنابراین در این راستا مجموعه تولیدات دارویی و مواد غذایی به طور مستقیم تحت تاثیر قرار می‌گیرند و انتظار است که درراستای تحقق این هدف کارخانه‌های نیمه‌تعطیل و صنایعی که با مشکل مواجه هستند، با رونق تولید همراه شوند و با ظرفیت کامل به چرخه تولید برگردند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت