یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۲۴:۳۵

توسعه عدالت اجتماعی در اولویت مسئولان قرار گیرد

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه عدالت اجتماعی اولویت وظایف مسئولان باشد گفت: یکی از مطالبات به حق مردم تلاش برای توسعه عدالت است.

نماینده مردم اراک در مجلس؛

توسعه عدالت اجتماعی در اولویت مسئولان قرار گیرد

توسعه عدالت اجتماعی

توسعه عدالت اجتماعی در اولویت مسئولان قرار گیرد

به نقل از تسنیم،علی اکبر کریمی ظهر امروز در آخرین نشست شورای اداری شهرستان اراک که در محل فرمانداری برگزار شد با اشاره به تلاش مدیران استان و شهرستان در یک سال گذشته اظهار داشت: افتخار همه مدیران در همه سطوح خدمت به عموم مردم بوده و ملاک و معیار موفقیت ما میزان خدمتی و رضایتی است که از سوی مردم کسب می‌شود.

وی افزود: در سالی که به انتهای آن رسیده‌ایم مشکلات بسیاری در زمینه‌های مالی و اقتصادی وجود داشت که شرایط سختی را برای اداره امور کشور ایجاد کرد و برآوردن نیازهای مردم که بخش عمده‌ای از آن مطالبات به حق است را برای مسئولان دشوار کرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مطالبات باید پاسخ داده شده و برآورده شود ولی از سویی کمبود اعتبارات و موانع هم وجود دارد که البته مسئولان تلاش می‌کنند که در نهایت دقت با وجود کمبودها خواسته‌ها را پاسخ دهند و امیدواریم حداکثر رضایت مردم را بدست آوریم.

کریمی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی با تصویب بودجه 97 تلاش کرد که امکان ایجاد آرامش و اعتماد مردم را در اولویت قرار داد، قوانینی مانند یارانه‌ها و حامل‌های انرژی را به گونه‌ای تدوین کرد که از این ناحیه فشاری متوجه مردم نباشد.

وی عنوان کرد: یکی از مطالبات به حق مردم تلاش برای توسعه عدالت است، بسیاری از وقت‌ها مردم از کمبودها ناراضی نیستند و از تبعیض‌ها شکایت دارند، در مجلس در راستای توسعه عدالت اجتماعی با ایجاد و پیش‌بینی منابع لازم برای پرداخت یارانه که بیشتر مردم استحقاق دریافت آن را دارند لحاظ شد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان عملکرد مطلوب مجلس در زمینه اجرای عدالت اجتماعی با حذف مالیات در حقوق‌بگیران گفت: افزایش سطح معافیت مالیاتی حقوق‌بگیران را دنبال کرده و در نتیجه حقوق‌بگیران تا سقف 2 میلیون 300 هزار تومان از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند.

کریمی ادامه داد: همچنین افزایش حقوق برای نخستین بار به صورت پلکانی مصوب شده که کف آن 10 درصد و سقف آن 20 درصد تعیین شد، در نتیجه حقوق‌بگیران در رده‌های پایین بیشترین افزایش و رده‌های بالا درصد کمتری افزایش داشته باشند که همه این موارد در راستای عدالت محوری انجام گرفت.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری گفت: رویکردی که تاکید مقام معظم رهبری و لازمه جامعه است افزایش سطح رضایتمندی مردم از سطح خدمات است که باید برای محقق شدن آن با درایت و نهایت توان گام برداریم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در استان مرکزی ظرفیت‌های بالقوه خوبی وجود دارد و در حوزه اشتغال با ادامه تلاش‌هایی که امسال برای رونق بخش اشتغال صنایع مانند آذرآب انجام شد ضرورت دارد به همین ترتیب با قوت و توان بیشتر در سال آینده به شکل گسترده‌ترادامه یابد.

کریمی بیان کرد: ساماندهی وضعیت صنایع به خوبی انجام شده، در حال حاضر کارگران شرکت آذرآب با سه شیفت کار می‌کنند، براساس تاخیری که در اجرای قراردادها داشته‌اند برای جبران آن با کمبود نیرو مواجه شدند و کارگر از جای دیگری برای کار گرفتند، با وجودی که هنوز معوقات خود را به طور کامل دریافت نکردند به سبب امید به روبه رشد بودن و فعال بودن دارند از موقعیت راضی هستند.

وی تصریح کرد: روحیه امید به آینده اهمیت زیادی دارد و باید تلاش کنیم روحیه امید به آینده را در مردم تقویت کنیم، مردم با بصیرت و هوشیاری نسبت به تمام محدودیت‌هایی که از سوی بیرون کشور به نظام تحمیل می‌شود آگاه بوده و همچنین به همه مشکلات و ضعف‌هایی که در تدابیرما مسئولان هم وجود دارد واقف هستند که در مقابل این صبوری و بردباری اسوی آنان باید تلاش کنیم سبب یاس و نامیدی بیشتر در آنها نباشیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی خدمت به مردم همراه با وجدان کاری را از اولویت اخلاق مسئولان دانست و گفت: همه قوا چه در سطح ملی و چه در سطح استان باید با تکیه بر وجدان کاری و مسئولیت‌پذیری به شکلی اقدام کنیم که در موازات خدمت و عمل به کشور وظیفه شرعی و دینی خود را هم انجام داده باشیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت