یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۰:۵۴:۰۲

توسعه سیستم آبیاری نوین در 30 هکتار از اراضی تفرش

مدیر جهاد کشاورزی تفرش گفت: براساس پیش بینی های صورت گرفته در سال جاری 30 هکتار از اراضی باغی و زراعی شهرستان تفرش به آبیاری تحت فشار مجهز می شوند.

توسعه سیستم آبیاری نوین در 30 هکتار از اراضی تفرش

آبیاری نوین

توسعه سیستم آبیاری نوین در 30 هکتار از اراضی تفرش

رامین اخلاصی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: در حال حاضر چهار هزار و 200 هکتار از اراضی آبی متشکل از یک هزار و 700 هکتار اراضی باغی و 2 هزار و 500 هکتار از اراضی زراعی تحت پوشش آبیاری نوین قرار دارند.
وی افزود: در مجموع 10 درصد اراضی آبی شهرستان تحت آبیاری نوین قرار دارند و 30 هکتار از اراضی نیز در سال جاری به این سیستم مجهز می شود و در حال حاضر توسعه این سیستم در مرحله طراحی قرار دارد.
اخلاصی افزود: اراضی با متراژ پایین مشمول این طرح نمی شود و امکان دریافت تسهیلات را نیز ندارند و با توجه به میزان سرمایه مورد نیاز، توسعه این سیستم در سطوح اراضی پایین، توجیه اقتصادی ندارد.
وی اضافه کرد: نبود اسناد ثبتی مالکیتی، مجهز نبودن اکثر اراضی آبی شهرستان به سیستم برق نیز از دیگر عوامل کاهش توسعه این سیستم در شهرستان تفرش است.
مدیر جهاد کشاورزی تفرش بیان کرد: در حال حاضر مجوزهای لازم برای استفاده از حقابه رودخانه قره چای در تفرش صادر نمی شود درصورتی که اگر مجوزهای صادر شود می توان شاهد رشد سیستم نوین آبیاری در اراضی کشاورزی منطقه بود.
شهرستان تفرش با جمعیت بیش از 24 هزار نفر یکی از توابع استان مرکزی است که در 95 کیلومتری اراک واقع شده است.
پارسال بیش از 6 هزار تن انواع محصولات باغی در مساحتی به وسعت یک هزار و 750 هکتار از باغات شهرستان تولید و روانه بازار شد که 520 هکتار آن به تولید گردو اختصاص دارد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت