جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۵:۳۸:۲۵

توسعه حوزه‌های علمیه ضامن سلامت جریان‌های فرهنگی است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی گفت: توسعه این مراکز علمی و معنوی ضامن جریان‌های فرهنگی در جامعه است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان:

توسعه حوزه‌های علمیه ضامن سلامت جریان‌های فرهنگی است

حجت‌الاسلام «فاضل حسامی» روز سه‌شنبه در نشست با روسای مدارس حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی در اراک، افزود: گسترش سبک زندگی براساس تعالیم و آموزه های دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع) از سوی حوزه های علمیه خواهران، تلاش دشمنان را برای تضعیف بنیان خانواده ناکام می‌کند.

وی ادامه داد:  اهداف والایی پس از فراغت از آموزش حوزوی همچون مقابله با گسترش فرهنگ غرب و بی بند و باری، گسترش سیره اهل بیت (ع) در جامعه و هدایت جوانان و نوجوانان به خصوص دختران جوان در مسیر تقوا و معنویت؛ پیش روی این قشر از جامعه است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی بیان کرد: زمان ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران این استان در سه سطح ۲، سه و چهار از اول اردیبهشت ماه جاری آغاز شده و تا پایان این ماه نیز ادامه دارد.

حجت‌الاسلام حسامی اظهار داشت: متقاضیان می‌توانند یا با مراجعه در مدارس و حوزه‌های علمیه خواهران و یا از طریق سامانه www.whc.ir نسبت به ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: پایه‌های دیپلم، لیسانس و بالاتر در مدارس دیپلمه و پایه‌های هشتم و نهم نیز در مدارس سیکل حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی جذب می‌شوند.

مدیرحوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی در خصوص فعالیت‌های مجمع خیران این مراکز نیز گفت: توزیع ۳۵۰ بسته معیشتی به ارزش ۸۴۰ میلیون ریال، توزیع بسته‌های دارویی بین بیماران سرطانی به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال، توزیع ۸۰ بسته حمایتی بین طلاب خواهر در ایام نوروز به ارزش ۲۸۰ میلیون ریال، کمک به کارگاه‌های تولید ماسک به ارزش ۱۱۰ میلیون ریال مهمترین اقدامات این مجمع در ۲ ماه گذشته است.

یک هزار و ۶۰۰ طلبه در سطح ۲، بیش از ۲۰۰ طلبه در سطح سه و ۱۰ طلبه در سطح چهار در حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی تحصیل می‌کنند.

۱۸ حوزه علمیه خواهران در سطوح ۲، سه و چهار در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت