چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۴۳:۲۵

توزیع پنج هزار بسته معیشتی در خمین هدفگذاری شد

فرماندار خمین از آغاز رزمایش مساوات و کمک مومنانه در زادگاه امام راحل خبر داد و گفت: توزیع پنج هزار بسته معیشتی در راستای اجرای این رزمایش در بین خانواده‌های نیازمند و اقشار آسیب دیده از کرونا هدفگذاری شده است.

فرماندار خمین خبر داد؛

توزیع پنج هزار بسته معیشتی در خمین هدفگذاری شد

« احمد طهرانی » روز چهارشنبه در حاشیه اجرای رزمایش کمک مومنانه و توزیع پاره‌ای از سبدهای معیشتی افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در مرحله نخست رزمایش مساوات و کمک مومنانه قبل از آغاز ماه مبارک رمضان و  ۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی دیگر در مرحله دوم رزمایش تا پانزدهم ماه مبارک در خمین توزیع می‌شود.
فرماندار خمین ادامه داد: کمک‌ها و سبدهای غذایی در بین اقشار بدون حمایت، همچون زنان سرپرست خانواده، کارگران فصلی که به دلیل شیوع ویروس کرونا بیکار هستند، توزیع می‌شود.
طهرانی گفت: رزمایش کمک مومنانه با حضور تشکل‌ها، گروه‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد، هلال احمر، نهادهای حمایتی پایگاه های بسیج و ائمه جماعات در زادگاه امام راحل اجرا می شود.
امام جمعه خمین نیز در سخنانی بیان کرد: کمک به نیازمندان جزیی از فرهنگ و غیرت دینی است.
حجت الاسلام سید « علی حسینی پور » افزود: عده‌ای از مردم در شرایط بحرانی کرونا از نظر اقتصادی لطمه و آسیب دیدند که دستگیری از این افراد  به ویژه در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، وظیفه مردم و مسوولان است.
وی ادامه داد: کمک‌های جمع آوری شده در شهرستان باید با اولویت‌بندی نیازمندان، افراد بدون درآمد و خسارت دیده از کرونا توزیع شود.
امام جمعه خمین با اشاره به اینکه حمایت از نیازمندان در آموزه های دینی بسیار سفارش شده، گفت: در توزیع کمک‌ها باید کرامت انسانی و آبروی افراد نیازمند حفظ شود.
حجت الاسلام حسینی پور تهیه اطلاعات یکپارچه از  نیازمندان خمین را مهمترین دستاورد این رزمایش بیان کرد و افزود: از این اطلاعات باید در طول سال برای کمک به نیازمندان واقعی شهرستان استفاده شود.
رزمایش مواسات یا کمک مومنانه به فقرا و آسیب دیدگان ناشی از تعطیلی های دوره مقابله با بیماری کرونا، با دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی در سراسر کشور اجرا می شود.
ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان “سارس” می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.
خمین در نوار جنوبی استان مرکزی ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت