دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۳:۱۲:۲۸

توحید و ولایت اساس مکتب شهید سلیمانی

توحید و ولایت اساس مکتب شهید سلیمانی است و حاج قاسم خود را همواره سرباز ولایت می‌داند و مخلصانه و مجاهدانه در این راه فعالیت می‌کند

سردار کریمی:

توحید و ولایت اساس مکتب شهید سلیمانی

اساس مکتب شهید سلیمانی

به گزارش پیک راستان به نقل از فارس از اراک سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهید «حاج قاسم سلیمانی» و «ابوالمهدی المهندس» در مصلی جامع سنجان اظهار کرد: صحبت کردن از شهید سلیمانی و سرداران بزرگ اسلام بسیار کار سختی است چراکه شهدا را تنها شهیدان می‌شناسند و ما تنها قطره‌ای از یک اقیانوس را در معرفی شهدا بهره می‌بریم.

وی افزود: بهترین تعبیر را از شهید سلیمانی مقام معظم رهبری داشتند که سیره و شخصیت ایشان را به یک مکتب عنوان کردند و مکتب شهید سلیمانی را یک دانشگاه درس‌آموز و انسان‌ساز دانستند و این مسئله باید از همه جهات برای ما درس مهمی باشد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: هدف اصلی مکتب، رساندن انسان‌ها به کمال و سعادت است و مکتب راه و اهداف اصلی، بایدها و نبایدها و مسئولیت‌ها را نشان می‌دهد و به حق مکتب شهید سلیمانی کارآمدترین مکتب در شرایط فعلی است چراکه امروز بزرگترین، جامع‌ترین و کامل‌ترین تئوری برای رسیدن به پیروزی در همه ابعاد است و امروز باید مورد توجه ما باشد.

کریمی ادامه داد: شهید سلیمانی تربیت‌یافته مکتب امام حسین(ع) است و حاج قاسم به خوبی سیره حسینی(ع) را شناخت و در آن مسیر یک عمر مجاهدت کرد و از طرفی شهید سلیمانی خود را پرورش‌یافته مکتب امام خمینی(ره) می‌داند و اینجا می‌توانیم به این برسیم که وی به خوبی در مکتب ولایت رشد کرد چراکه مکتب امام خمینی(ره) همان مکتب ولایت اهل بیت(ع) است.

وی اضافه کرد: اگر امروز می‌خواهیم شهید سلیمانی شویم و از مکتب ایشان بهره ببریم باید خود را در درون مکتب ولایت قرار دهیم و البته مکتب ولایت شاخصه‌های زیادی دارد که ابتدا باید آنها را بشناسیم و بعد برای رسیدن به آنها تلاش کنیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: توحید و ولایت اساس مکتب شهید سلیمانی است و حاج قاسم خود را همواره سرباز ولایت می‌داند و مخلصانه و مجاهدانه در این راه فعالیت می‌کند و این‌گونه است که ایشان عبد صالح می‌شوند.

کریمی اظهار داشت: عشق به اسلام ناب محمدی، ارادت به اهل بیت(ع)، معنویت، پایبندی به تکلیف، عقلانیت، ساده زیستی، اعتقاد به نقش مردم، عدالت اجتماعی، دشمن‌شناسی، مقاومت بر روی ارزش‌ها، روحیه شهادت‌طلبی، مجاهدت و صدها شاخصه دیگر از مهمترین ویژگی‌های دیگر سیره شهید سلیمانی است.

وی افزود: ولایتمداری اساس حرکت حاج قاسم در طول حیات بابرکت ایشان بود و شهید سلیمانی علاوه بر اینکه همواره در مسیر ولایت بود دیگران را به ولایت‌پذیری دعوت می‌کرد و همه را در خیمه ولایت جمع کرد و لحظه‌ای در تبعیت از ولایت شک و شبهه نداشت و این ویژگی از ابتدای انقلاب تا آخرین لحظه از حیات با برکتشان از امامین انقلاب اسلامی برجسته بود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: شهید سلیمانی با عقلانیت مکتب ولایت را در جهان اسلام علیه استکبار جهانی عملیاتی کرد و مجاهدان را در سراسر عالم برای مبارزه با ظلم و استکبار جهانی بسیج کرد و به طور عملیاتی نشان داد تنها راه مقابله با دشمنان مقاومت و ایستادگی است.

وی اضافه کرد: شهید سلیمانی با ویژگی عقلانیت، ضعف و پوچ بودن هیمنه دشمنان را نشان داد و به طور عملیاتی مشخص کرد مکتب ولایت اصل و اساس است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: حاج قاسم با مجاهدت‌های خود در جبهه مقاومت و نابودی داعش بشریت را از فتنه‌ها و توطئه‌های بزرگ نجات داد و اینکه می‌بینیم دنیا با شهادت حاج قاسم به پا خاست و به خیابان‌ها آمد نشان از اثرگذاری مجاهدت‌های ایشان در جهان است.

کریمی یادآور شد:‌شهدا همت‌های بلندی برای رسیدن به اهداف بزرگ داشتند و شهدا همواره وجه الله را می‌دیدند و همواره در مسیر ثابت‌قدم بودند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: شفاعت مهمترین مسئله‌ای است که امروز می‌توان از شهید سلیمانی طلب کرد و امشب که شب شهادت این سردار پرافتخار جهان اسلام است باید از این فرصت به‌خوبی استفاده کرد.

انتهای پیام/rasouli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت