چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۶:۱۷:۴۱

توانمندی هسته‌ای ایران قابل معامله نیست

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها در زمینه فناوری هسته‌ای ایران چه پایبند باشند و چه نباشند ایران توانمندی هسته‌ای را به دست آورده و این توانمندی قابل معامله نیست.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس:

توانمندی هسته‌ای ایران قابل معامله نیست

توانمندی هسته‌ای

توانمندی هسته‌ای ایران قابل معامله نیست

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: هر روز شاهد آلودگی هوا در دنیا هستیم و این آلودگی‌ها اثرات مخربی در لایه ازن می‌گذارد و سبب تخریب محیط‌زیست می‌شود و مشکلاتی برای ملت‌ها ایجاد کرده است.

وی افزود: فناوری هسته‌ای، دستیابی به انرژی ارزان‌قیمت و کم‌هزینه و پربازده و اثرگذاری مهمی در پیشرفت کشورها را به دنبال دارد، همچنین فناوری هسته‌ای می‌تواند در تولید انرژی، خدمات پزشکی، دامپزشکی، آفت‌زدایی، کشاورزی، شناسایی بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج بسیار کاربرد داشته باشد.

نماینده سابق مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: فناوری هسته‌ای دانشی است که کشورها با دستیابی به آن می‌توانند حرفی برای گفتن در دنیا داشته باشند، ایران هم از گذشته تاکنون در تلاش بوده که به این دانش دست پیدا کند که در این زمینه در زمان طاغوت نیروگاه هسته‌ای بوشهر قراردادهایی با کشورهای غربی و آسیایی و اروپایی بسته بود که با پیروزی انقلاب اسلامی آن کشورها به تعهدات خود عمل نکردند و همه فعالیت‌های هسته‌ای خود را نیمه‌کاره رها کردند.

آصفری با بیان اینکه بنا بر فرمایشات امام (ره) و مقام معظم رهبری در این خصوص تلاش بسیار خوبی توسط دانشمندان صورت گرفته است، اظهار داشت: انرژی هسته‌ای ما در کشور تاکنون موفق عمل کرده که سبب شد خودمان بتوانیم پروژه‌های نیمه‌تمام نیروگاه بوشهر به اتمام برسانیم و اورانیوم غنی‌شده را در کشور تولید کنیم و پروتکل‌های بین‌المللی را با فعالیت‌های هسته‌ای خود دنبال کنیم.

وی با تأکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران، جزو کشورهای مطرح و صاحب‌نام در زمینه تولید انرژی هسته‌ای قرار گرفته است، بیان داشت: ما اعتقاد داریم کشورهایی که پروتکل و MPT را نپذیرفتند کشورهایی خودسر هستند و خود بحث سلاح‌های شیمیایی  مثل بمب‌های اتمی راه انداختند، اعتقاد داریم جمهوری اسلامی ایران جزو کشورهایی است که از سلاح‌های هسته‌ای آسیب فراوانی خورده و در کشور بیش از ۱۰۰ هزار مجروح شیمیایی دارد.

آصفری گفت: اعتقاد داریم کشورهای که به دنبال سلاح‌های شیمیایی هستند بزرگ‌ترین تهدید برای ملت‌های دنیا محسوب می‌شوند که از جمله آنها رژیم صهیونیستی است که به پروتکل‌ها تعهدی ندارد ولی مورد حمایت آمریکا قرار دارد.

وی بیان داشت: بیستم فروردین‌ماه روز ملی فناوری هسته‌ای نماد خودباوری، استقلال، خودکفایی کشور ایران در موضوع فناوری هسته‌ای است و آمریکا باید بداند ایران در زمینه فناوری هسته‌ای بسیار توانمند است و با این توانمندی می‌تواند با کشورهای دیگر می‌تواند مبادله کنند و در زمینه پزشکی، دارویی و کشاورزی و… استفاده‌های بهینه‌ای انجام دهد.

نماینده سابق مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با اشاره به اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، ایران استفاده از انرژی هسته‌ای در سلاح‌های نظامی خود را ممنوع می‌داند افزود: آمریکایی‌ها در زمینه فناوری هسته‌ای ایران چه پایبند باشند و چه نباشند ایران توانمندی هسته‌ای را به دست آورده و این توانمندی قابل معامله نیست و اعتراض ما این است چرا کشورهای که فعالیت‌های هسته‌ای در بعد نظامی دارند امروزه با چراغ سبز آمریکایی‌ها دسترسی به فعالیت هسته‌ای دارند و هیچ‌گونه برخوردی برای آنها وجود ندارد، اما ایران با وجود اینکه تمام فعالیت‌های خود را در چارچوب تعهدات انجام می‌دهد باید مورد تحریم‌ها، تهدیدات و فشارهای آمریکایی‌ها و کل کشورهای ام پی‌تی و هم‌پیمان آنها قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت