شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۰۹:۱۵

تهیه روزانه ۵۰۰۰ ماسک برای شهرستان‌های محلات و دلیجان

استاندار مرکزی گفت: با توجه به شرایط ویژه در شهرستان‌های محلات و دلیجان با بررسی کمبود‌ها و نیازهای درمانی این شهرستان‌ها تعداد ۵ هزار ماسک روزانه برای این شهرستان‌ها تهیه می‌شود و مواد ضد عفونی‌کننده نیز در اختیار این شهرستان‌ها قرار می‌گیرد.

بهداشت//

تهیه روزانه ۵۰۰۰ ماسک برای شهرستان‌های محلات و دلیجان

سیدعلی آقازاده ظهر امروز در نشست مشترک پدافند زیستی استان مرکزی با کارگروه شهرستانی دلیجان و محلات با اشاره به اقدامات این کارگروه در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه اظهار داشت: با توجه به تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی و آموزشگاه‌های هنری، فنی و حرفه‌ای و علمی در هفته گذشته، هفته آینده نیز این مراکز تعطیل هستند به همین سبب مردم باید از حضور در مراکز عمومی بپرهیزند و به توصیه‌های بهداشتی توجه داشته باشند.

وی افزود: توجه به این نکته ضروری است که شهرستان‌های دلیجان و ساوه در راستای کنترل شیوع ویروس کرونا در وضعیت خوبی قرار ندارند به همین سبب در راستای اتخاذ تصمیمات کارآمد برای مقابله با این ویروس نشست پدافند زیستی استان به صورت مشترک با دلیجان برگزار شده است.

استاندار مرکزی ادامه داد: با توجه به شرایط ویژه در شهرستان‌های محلات و دلیجان با بررسی کمبود‌ها و نیازهای درمانی این شهرستان‌ها تعداد ۵ هزار ماسک روزانه برای این شهرستان‌ها تهیه می‌شود و مواد ضد عفونی‌کننده نیز در اختیار این شهرستان‌ها قرار می‌گیرد.

آقازاده تصریح کرد: در زمینه تامین مواد ضدعفونی‌کننده در استان مشکلی وجود ندارد اما باید در راستای توزیع آن تدابیر لازم اندیشیده شود تا به درستی در استان توزیع شوند، با پیگیری‌های انجام شده توزیع مواد ضدعفونی‌کننده بهتر شده اما باید نظارت و تصمیم‌های درست گرفته شود.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات مناسب در راستای جلوگیری از شیوع این ویروس کنترل مبادی ورودی به شهرستان دلیجان است، اما با توجه به مجاورت با کاشان باید ورود و خروج از این مسیر نیز به صورت جدی کنترل و پیگیری شود به همین سبب در مدت ۴۸ ساعت آینده باید ایستگاه کنترل در ورودی کاشان به دلیجان مستقر شود.

استاندار مرکزی عنوان کرد: درمانگاه تامین اجتماعی دلیجان شرایط مطلوب برای بستری بیماران مبتلا به کرونا در صورت نیاز به فضای فیزیکی بیشتر دارد به همین سبب خیران، بسیج و سپاه در راستای تامین نیروی انسانی درمانی و اجرایی این درمانگاه باید همکاری داشته باشند.

آقازاده ادامه داد: شهرستان محلات ۴ بیمار مبتلا به کرونا، ۸ مورد مشکوک به کرونا و بدون فوت بیماران مبتلا به کرونا داشته است که حاصل تلاش و فعالیت شبانه‌روزی مسئولان این شهرستان است و می‌توان گفت که اوضاع در این شهرستان کنترل‌شده است.

وی با اشاره به ادامه روند شیوع ویروس کرونا تا یک ماه آینده گفت: با همکاری مردم و مسئولان این بیماری نباید در استان به ویژه دلیجان تلفات بسیار داشته باشد بلکه باید کنترل و اقدامات پیشگیرانه در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع این بیماری انجام شود به همین سبب نیازمند همکاری مردم و تصمیمات و اقدامات مناسب و به موقع مسئولان هستیم.

استاندار مرکزی با اشاره به تلاش پزشکان و پرستاران در راستای خط مقدم مقابله با این ویروس و درمان بیماران مبتلا گفت: با پیگیری‌های انجام شده بخش زیادی از معوقات پرستاران پرداخت شده که امیدواریم بقیه مطالبات نیز پرداخت شود تا پرستاران نیز انگیزه ببیشتر برای خدمت رسانی به بیماران داشته باشند.

آقازاده با اشاره به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتخابات در استان مرکزی با حضور آحاد مختلف مردم و در صحت و سلامت برگزار شد که با تایید انتخابات استان توسط شورای نگهبان پرونده انتخابات هم بسته شد.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت