یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۵:۰۰:۲۹

تهمت به هیات نظارت بی‌انصافی و ظلم فاحشی است/ هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نیست که بخواهد مصلحت سنجی کند

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای استان مرکزی گفت: ملاک هیات نظارت قانون است و تهمت به هیات نظارت بی‌انصافی و ظلم فاحشی است.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان مرکزی:

تهمت به هیات نظارت بی‌انصافی و ظلم فاحشی است/ هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نیست که بخواهد مصلحت سنجی کند

به نقل از فارس، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی ظهر امروز در کارگاه توجیهی کاندیداهای شورای اسلامی روستاهای شهرستان محلات که در دانشگاه پیام نور محلات برگزار شد، اظهار کرد: ملاک هیات نظارت قانون است و تهمت به هیات نظارت بی‌انصافی و ظلم فاحشی است.

وی با بیان اینکه هیات نظارت بر انتخابات بر اساس اسناد و استعلام مراجع چهارگانه عمل خواهد کرد و کاندیداها و مسئولان به قانون تمکین کنند، افزود: در انتخابات هم افراد اصولگرا و هم افراد اصلاح‌طلب زیادی تأیید شده‌اند و گویا برخی افراد خود را فراتر از قانون می‌دانند و اتهام زنی می‌کنند.

سلیمی تأکید کرد: ملاک تأیید یا رد افراد استعلام‌های مراجع چهارگانه بوده و حتی افراد نورچشمی نیز اگر سندی از مراجع چهارگانه برایشان آمده باشند، قطعاً رد خواهند شد.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای استان مرکزی افزود: بدون سند حتی یک مورد نیز تخطی نشده و اگر قانون اجازه می‌داد و آبروی افراد مطرح نبود، خیلی مسائل را منتشر می‌کردیم. نهادهای نظارتی و اجرایی کار خودشان را انجام می‌دهند و اگر کسی تأیید یا رد شود قانون او را تأیید یا رد کرده است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با بیان اینکه هیات نظارت مجری قانون است و مجمع تشخیص مصلحت نیست که بخواهد مصلحت سنجی کند، افزود: سلامت انتخابات باید مورد توجه قرار بگیرد و همچنین امنیت انتخابات نیز بسیار مهم است.

سلیمی نقش مردم را در امنیت انتخابات ویژه خواند و از مسئولان خواست که به وظیفه خود در مقوله امنیت انتخابات به خوبی عمل کنند.

وی افزود: ما دنبال انتخابات اخلاق مدار هستیم و تخریب و دروغ و شایعه‌پراکنی در انتخابات جرم است و باید همه افراد اخلاق را رعایت کنند.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد که برای برخی مسائل شخصی، اخلاق تحت‌الشعاع قرار گیرد، چون ما برای خدمت آمدیم و نمی‌شود با ابزارهای غیراخلاقی به این هدف رسید.

سلیمی با بیان اینکه متأسفانه امروز سیاه نمایی سکه رایج شده است، بیان داشت: هر نهاد و دولتی نقاط ضعف و قوت دارد و باید با آن منصفانه برخورد کرد.

وی افزود: شوراها وظایف سنگینی دارند و عمران و آبادانی، بهداشت، فرهنگ و بسیاری مسائل دیگر بر عهده شوراها است، در واقع عضویت در شورا، کار بسیار سختی و البته پر ثوابی است و باید از کسانی که خود را در معرض انتخاب قرار داده‌اند، تشکر کرد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس تصریح کرد: خدمت خالصانه هزینه دارد و تهمت و سیاه نمایی برخی افراد و گروه‌ها را به همراه دارد و بنده این مسئله را بیشتر از دیگران درک کرده‌ام ولی خداوند اقدامات را می‌بیند و شیرینی آن نیز همین است.

سلیمی خاطرنشان ساخت: در این سال‌ها در روستاها گام‌های بلندی برداشته‌شده، البته به این معنی نیست که کاملاً راضی باشیم، ولی روستاهای این منطقه با سایر مناطق قابل مقایسه نیست و زحمات زیادی کشیده شده است.

وی تأکید کرد: باید همه را دعوت کنیم تا در انتخابات شرکت کنند تا اقتدار خود را به جهانیان نشان دهیم.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس افزود: مسئولان باید در انتخابات باید بی‌طرف باشند و نباید در انتخابات دخالت کرد، دخالت در انتخابات امری خلاف قانون و حرام شرعی است.

سلیمی ادامه داد: در انتخابات به شخص رأی نمی‌دهیم، بلکه به ایران اسلامی، امنیت و اقتدار و پیشرفت کشور رأی می‌دهیم.

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت