سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۷:۲۳:۱۱

تنها زورخانه اراک توجه مسئولان را می‌طلبد

تیمور همتی گفت: در شرایطی که بیش از ۱۵ درصد از مفاخر ایران متعلق به استان مرکزی است قابل قبول نیست که این ورزش این مقدار مورد کم توجهی قرار گرفته باشد.

رئیس هیئت پهلوانی استان مرکزی؛

تنها زورخانه اراک توجه مسئولان را می‌طلبد

زورخانه اراک

تنها زورخانه اراک توجه مسئولان را می‌طلبد

تیمور همتی، رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان مرکزی به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در گفتگو با  اراک امروز؛ گفت: ورزش پهلوانی و زورخانه ای تنها یک ورزش نیست، بلکه ریشه در سبقه دینی و اعتقادی ما ایرانیان دارد و به عنوان یک سمبل ملی و دینی در بین ایرانیان شناخته شده است که باید به آن توجه بیشتری داشته باشیم.

همتی با اشاره به اینکه استان مرکزی در رشته پهلوانی و زورخانه ای می تواند یکی از استان های موفق کشور باشد اظهار کرد: متاسفانه در سال های گذشته در استان مرکزی کمتر یه این ورزش توجه شده است.

وی با تاکید بر کمبود زورخانه در استان مرکزی و شهرستان اراک گفت: در شهرستان اراک تنها یک زورخانه وجود دارد که عملیات اجرایی این زورخانه در سال ۴۷ آغاز و در سال ۵۰ به بهره برداری رسیده است.

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان مرکزی بیان کرد: در زمانی که این زورخانه در اراک راه اندازی می شود اراک ۳۰ هزار نفر جمعیت داشته است و امروز به ۷۵۰ هزار نفر رسیده است.

وی ادامه داد: در شرایطی که بیش از ۱۵ درصد از مفاخر ایران متعلق به استان مرکزی است قابل قبول نیست که این ورزش این مقدار مورد کم توجهی قرار گرفته باشد.

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان مرکزی با تاکید برنهادینه‌ شدن ورزش پهلوانی و زورخانه ای در جامعه اظهار کرد: برای نهادینه‌سازی ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای باید از فضاهایی مانند تفرج‌گاه‌های عمومی و پارک‌ها، اماکن مذهبی بهره گرفت تا از این طریق این ورزش در جامعه و خانواده ها بیش از پیش توسعه یابد.

همتی با انتقاد از عدم همکاری دستگاه های مختلف در زمینه ایجاد زورخانه در اراک گفت: در برخی از استان ها با همکاری دستگاه های مختلف هر ساله یک زورخانه به بهره برداری می رسد ولی در استان مرکزی و اراک این موضوع کمتر مورد توجه مسئولان بوده است.

فرهنگ و منش پهلوانی در جامعه کمرنگ شده است

وی با اشاره به اینکه موضوع فرهنگ پهلوانی در جامعه کمرنگ شده است ادامه داد: در جامعه ای که بسیاری از فرهنگ ها از جمله احترام کوچکتر به بزرگتر در حال کمرنگ شدن است احیا و توجه به ورزش پهلوانی و زورخانه می تواند در بحث فرهنگ جامعه موثر باشد.

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان مرکزی با اشاره به اینکه در استان مرکزی ظرفیت و عشق و علاقه خوبی نسبت به ورزش پهلوانی و زورخانه ای وجود دارد بیان کرد: با فعالیت هایی که در این رشته ورزشی صورت گرفته است، علیرغم همه کمبودهایی که در استان وجود دارد استان مرکزی از جایگاه سی یکم کشور به جایگاه دوم ارتقا یافته است.

همتی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ باارزش ورزش پهلوانی در جامعه به خصوص در بین نونهالان، نوجوانان و جوانان نهادینه شود تا در شرایط امروز و وجود خطرات بسیاری که از سوی دشمنان میهن اسلامی تدارک دیده شده، جوانان ما از هرگونه گزند مصون باشند.

هفده شوال روزی است که حضرت علی(ع) با عمروبن عبدود پهلوان معروف عرب مبارزه کرد و او را شکست داد و پرچم اسلام را سر بلند و پرچم کفر را واژگون ساخت، به همین دلیل این روز را به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نامیده اند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت