جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۲۸:۰۷

تناسب میان لایحه بودجه شهرداری اراک با مشکلات و نیازهای شهر وجود ندارد/نبود نردبان ۶۸ متری بزرگترین دغدغه سازمان آتش‌نشانی

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک با اشاره به اینکه بودجه شهرداری اراک متناسب با وضعیت و مشکلات شهر اراک نیست، افزود: علیرغم اینکه با بحران آب مواجه هستیم، رقم خوبی برای احیای قنوات و تامین آب فضای سبز اراک دیده نشده است.

تناسب میان لایحه بودجه شهرداری اراک با مشکلات و نیازهای شهر وجود ندارد/نبود نردبان ۶۸ متری بزرگترین دغدغه سازمان آتش‌نشانی

شهرداری اراک

تناسب میان لایحه بودجه شهرداری اراک با مشکلات و نیازهای شهر وجود ندارد/نبود نردبان ۶۸ متری بزرگترین دغدغه سازمان آتش‌نشانی

به نقل ازخبرگزاری دیار آفتاب،کاوه فلک‌افلاکی رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک عصر روز شنبه در صحن رسمی این شورا ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون حرکت مستمر و پر قدرتی در راستای خط مشی انقلاب اسلامی برداشته شده که این امر دستاوردهای شگرفی را در بخش‌های مختلف برای کشور به همراه داشته است.

وی عدالت اجتماعی و محرومیت‌زدایی را از دیگر دستاوردهای انقلاب دانست و افزود: برای دستیابی به اهداف نظام لازم است در این راستا تلاش های بیشتری صورت بگیرد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک به برخی از مشکلات موجود در جامعه هم اشاره کرد و گفت: فقر و اختلاف طبقاتی یکی از مشکلات جامعه است که باید مسئولان با برنامه‌ریزی در جهت رفع آن قدم بردارند.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک:

مشکلات مالی چالش اساسی کلانشهرها 

ایرج رضایی، عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک مشکلات مالی را چالش اساسی کلانشهرها عنوان کرد و افزود: از سال ۶۲ با قطع اعتبارات دولتی از منابع مالی شهرداری ها، مشکلات مالی این سازمان‌ در سطح کشور آغاز شد و تاکنون بر وسعت این مشکلات افزوده شده است.

رضایی با اشاره به اینکه منابع مالی مهمترین ابزار برای مدیریت شهری است، بیان کرد: کمبود منابع مالی شهرداری‌ها را با چالش جدی مواجه کرده به طوری که  اجرای بسیاری از برنامه ها به واسطه این مشکلات میسر نیست.

وی بودجه شهرداری‌ها را آینه‌ای تمام نما از خدمات و وظایف شهرداری‌ها دانست و اظهار کرد: لازم است با توجه به کمبود منابع، ارقامی در بودجه تصویب شود که حداکثر بهره‌وری را برای شهر داشته باشد.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک:

تناسب میان لایحه بودجه شهرداری اراک با مشکلات و نیازهای شهر وجود ندارد

طوفان محمدی، عضو دیگر شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: این روزها به واسطه بررسی لایحه بودجه سال آینده شهرداری اراک در شورا، روزهایی حساس برای شهر است.

محمدی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری اراک متناسب با وضعیت و مشکلات شهر اراک نیست، افزود: علیرغم اینکه با بحران آب مواجه هستیم، رقم خوبی برای احیای قنوات و تامین آب فضای سبز اراک دیده نشده است.

وی ادامه داد: بودجه برخی از سازمان های تابع شهرداری اراک برنامه محور نیست و این موضوع، دغدغه عدم امکان نظارت را به همراه خواهد داشت.

آتش نشانی اراک نردبان بلند ندارد

مسعود آقازیارتی، مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک با اشاره به اینکه به دلیل مشکلات مالی اکثر سازمان های آتش نشانی با کمبود تجهیزات دست و پنجه نرم می کنند، گفت: آتش نشانی اراک هم از این قائده مستثنی نبوده و از حیث تجهیزات با کمبودهایی مواجه است.

آقازیارتی اظهار کرد: باتوجه به مرتبه‌سازی‌های انجام شده در اراک، نیازمند خودروهایی با نردبان ۶۸ متری هستیم تا در زمان وقوع حادثه بتوانیم به موقع وارد عمل شویم؛ برای رفع این مشکل سازمان همیاری‌های وزارت کشور چند سالی است قول تامین ۵۰ درصد از مبلغ خرید ماشین نردبان ۶۸ متری را داده ولی تاکنون محقق نشده است.

معاون شهردار اراک:

شهرداری اراک ماهانه ۱۲ میلیارد تومان حقوق پرداخت می کند

عالیخانی، معاون شهردار اراک درخصوص آخرین وضعیت پرداخت حقوق کارگران این سازمان گفت: شهرداری اراک ماهانه بین ۱۱ میلیارد ۷۰۰ میلیون تا ۱۲ میلیارد تومان حقوق پرداخت می کند؛ تاکنون حقوق کارگران سازمان پسماند و زیباسازی تا آبان ماه و حقوق سایر کارگران تا آذرماه پرداخت شده است و طی چند روز آینده یک ماه حقوق همه کارگران را پرداخت خواهیم کرد.

در اين جلسه تفريغ بودجه ٤ ماهه سازمان زيباسازي، اختصاص مبلغ ٥٠ ميليون ريال حمايت مالي به جامعه معلولان جسمي و حركتي استان از محل اعتبارات ماده ١٧، اختصاص مبلغ ٣٠٠ ميليون ريال حمايت مالي به مركز درمان ناباروري جهاد دانشگاهي استان از محل اعتبارات ماده ١٦، قرارداد اجرائيات ساختماني به مبلغ ٦٠٠ ميليون ريال ماهانه و ٧.٢ ميليارد ريال سالانه با سازمان تعاون ناجا و عدم موافقت با هزينه قطع ١٠ اصله درخت در زمين اوقاف مصوب شد.

تأخیر یک ساعته فدایی عضو شورا در صحن و برگزاری ٣٠ دقيقه پايان جلسه امروز شوراي شهر به صورت غيرعلني از حواشی این جلسه بود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت