دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۰۵:۴۵

تمدید مجوز ۵ ساله شکار ممنوع منطقه کلاهه آشتیان

به گزارش پیک راستان علیرضا فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به تمدید مجوز ۵ ساله شکارممنوع منطقه کلاهه آشتیان اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده و درخواست‌های مکرر دوستداران محیط‌زیست و فرمانداری این شهرستان، منطقه کلاهه آشتیان که از حفاظت زیست‌محیطی خارج شده بود، مجدداً به عنوان منطقه شکارممنوع مشخص […]

علیرضا فیروزی:

تمدید مجوز ۵ ساله شکار ممنوع منطقه کلاهه آشتیان

تمدید مجوز شکارممنوع

به گزارش پیک راستان علیرضا فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به تمدید مجوز ۵ ساله شکارممنوع منطقه کلاهه آشتیان اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده و درخواست‌های مکرر دوستداران محیط‌زیست و فرمانداری این شهرستان، منطقه کلاهه آشتیان که از حفاظت زیست‌محیطی خارج شده بود، مجدداً به عنوان منطقه شکارممنوع مشخص و در قالب مناطق خاص، تحت حمایت سازمان حفاظت محیط‌زیست قرار گرفت.

وی افزود: این زیستگاه طبیعی با وسعت ۲۰۰۰۰ هکتار در شمال شرق شهرستان واقع شده و با داشتن کوه‌های خشک و صخره‌ای، تپه‌ماهور و حوزه دشتی، دارای اقلیمی متنوع و طیف وسیعی از تنوع گونه‌های گیاهی، جانوری و منابع آبی مطلوب است.

سرپرست اداره حفاظت محیط ‌زیست شهرستان آشتیان بیان کرد: وجود ۹۱ گونه گیاهی با ارزش بالای حفاظتی و بیش از ۳۰۰ گونه جانوری اعم از پرندگان، پستانداران، خزندگان، دوزیستان و … این محدوده را به منطقه‌ای کم‌نظیر در سطح استان مبدل ساخته است.

به گفته وی مناطق تحت حفاظت سازمان محیط‌زیست ایران مناطق با ارزش زیست‌محیطی است که توسط سازمان حفاظت محیط‌ زیست ایران مدیریت می‌شوند.

فیروزی ادامه داد: این سازمان، مناطق حفاظت‌شده ایران را در قالب ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره، مناطق چهارگانه (پارک‌های ملی، آثار طبیعی ملی، پناهگاه‌های حیات‌وحش، مناطق حفاظت‌شده) و مناطق شکارممنوع تحت حفاظت دارد.

پ.ن :تمدید مجوز شکار ممنوع در منطقه کلاهه آشتیان نقش بسزایی در تکثیر گونه های جانوری آن منطقه خواهد داشت.

انتهای پیام/rasouli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت