پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۶:۲۶:۴۴

تمایل دنیا برای کاهش نفوذ دلار در مبادلات جهانی/بیشترین نفع در بازار جهانی نفت نصیب آمریکا می شود

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به تمایل دنیا برای کاهش نفوذ دلار در مبادلات جهانی اشاره کرد و گفت: هم اکنون فرصت مناسبی برای مقابله با آمریکا و تغییر نیازمندی های سطح بازار بین المللی برای کشور به وجود آمده است که باید از این فرصت به نحو مطلوبی به نفع کشور استفاده کنیم.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس :

تمایل دنیا برای کاهش نفوذ دلار در مبادلات جهانی/بیشترین نفع در بازار جهانی نفت نصیب آمریکا می شود

دهکده المپیک اراک

تمایل دنیا برای کاهش نفوذ دلار در مبادلات جهانی/بیشترین نفع در بازار جهانی نفت نصیب آمریکا می شود

علی اکبر کریمی دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  اراک امروز؛ با اشاره به موضوع حذف دلار از معاملات اقتصادی کشور، گفت: در حال حاضر دلار به عنوان ارز قالب در مبادلات جهانی مورد استفاده قرار می گیرد و از این رهگذر آمریکا بیشترین نفوذ را بر کشورهای مختلف دارد.

کریمی اظهار کرد: با توجه به اینکه مهمترین منبع تامین ارز کشور منابع نفتی است، مبادلات بازار جهانی نفت هم از طریق دلار انجام می شود که بیشترین نفع را آمریکا می برد.

وی با تاکید بر اینکه سیاست کاهش حجم دلار در مبادلات خارجی در سال های اخیر در دستور کار مسئولین کشور قرار گرفته است افزود: با توجه به مشکلاتی که کشور با آمریکا دارد، کاهش حجم دلار در مبادلات خارجی به کاهش سلطه آمریکا در مبادلات و همچنین بی اثر کردن تحریم ها کمک می کند.

انجام مبادلات بین المللی چند جانبه راه حل خروج از سلطه آمریکا در مبادلات بین المللی

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی راه حل خروج از سلطه آمریکا در مبادلات بین المللی را انجام این نوع مبادلات را به صورت دو جانبه و چند جانبه عنوان کرد و گفت: ایران می تواند با کشوری که روابط خوبی با آن دارد مانند روسیه توافق کرده و از واحدهای پولی دو کشور برای مبادلات استفاده کنند در این صورت دیگر اینوع مبادلات وابسته به عنصری به نام دلار نیست که هر زمان در حال تغییر است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چین نیز به عنوان یک ابر قدرت اقتصادی در دنیا از دیگر کشورهایی است که علاقمند به عدم وابستگی به اقتصاد آمریکا و دلار است و می خواهد ارز کشور خودش را در دنیا عرضه کند.

کریمی اظهار کرد: در واقع می توان گفت که هر چقدر پول ملی در مبادلات خارجی حضور فعال داشته باشد اقتصاد کشور هم از ظرفیت های گسترده تری برخوردار خواهد شد.

تمایل دنیا برای کاهش نفوذ دلار در مبادلات جهانی

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به تمایل دنیا برای کاهش نفوذ دلار در مبادلات جهانی اشاره کرد و گفت: هم اکنون فرصت مناسبی برای مقابله با آمریکا و تغییر نیازمندی ها در سطح بازار بین المللی برای کشور به وجود آمده است که باید از این فرصت به نحو مطلوبی به نفع کشور استفاده کنیم.

حذف دلار از مبادلات اقتصادی کشور جزء سیاست‌های برنامه ششم توسعه است

کریمی با تاکید بر اینکه حذف دلار از مبادلات اقتصادی کشور جزء سیاست‌های کلی نظام در برنامه ششم توسعه است افزود: در بندهایی از برنامه ششم توسعه به دولت توصیه شده است که درمبادلات بین المللی، قرارداد های دو جانبه پولی بین جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها را در اولویت قرار دهد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش هایی که در زمینه حذف دلار در کشور صورت می گیرد  راه آسیب پذیری کشور از این طریق را ببندیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت