یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۲:۴۸:۴۴

تمامی مراکز فرهنگی و هنری استان مرکزی بازگشایی شدند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: تمامی مراکز فرهنگی و هنری این استان که به دلیل شبوع ویروس کرونا تعطیل شده بودند از امروز (دوشنبه) بازگشایی شدند.

فرهنگی/اجتماعی؛

تمامی مراکز فرهنگی و هنری استان مرکزی بازگشایی شدند

حجت‌الاسلام «عباس دانشی» افزود: فعالیت تمامی ۶۰ صنف زیرمجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از قبیل گروه‌های نمایشی، موسیقی و فعالیت‌های تجسمی، موسسات فرهنگی، هنری، آموزشگاه‌ها و چاپخانه‌های این استان از امروز ازسر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: گروه‌های نمایشی و موسیقی استان مرکزی می توانند برنامه‌های تمرینی خود را از سرگرفته و برنامه‌های اجرا در سالن‌ها نیز با یک سوم ظرفیت سالن‌ها امکان‌پذیر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در خصوص خسارت اصحاب فرهنگ و هنر این استان نیز گفت: تمامی ۶۰ صنف زیرمجموعه این اداره کل از آغاز شیوع ویروس کرونا تا پایان فرودین ماه امسال بیش از یکصد میلیارد ریال خسارت دیدند.

عباس دانشی

حجت‌الاسلام دانشی اظهار داشت: خسارت‌های اصحاب فرهنگ و هنر استان مرکزی مستندسازی  و برای ارزیابی و راستی‌آزمایی هرچه‌بیشتر به وزارتخانه ارسال شده و در صورت ارسال پاسخ نهایی، حمایت از این قشر در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با ۶ ماه تعویق و اقساط بلندمدت به سینماداران استان مرکزی از محل صندوق اعتباری هنر پرداخت شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: فعالیت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ فعال عرصه فرهنگ و هنر استان مرکزی با شیوع ویروس کرونا با رکود مواجه شد و رایزنی‌ها با صندوق اعتباری هنر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پرداخت بلاعوض و قرض‌الحسنه به این قشر ادامه دارد.

دانشی اظهار داشت: صندوق اعتباری هنر به صورت خصوصی اما زیرنظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند و حمایت مالی از هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر یکی از کارکردهای اصلی این صندوق است.

۱۱ مجتمع فرهنگی و هنری، ۱۰۳ آموزگاه هنری، ۱۲۳ موسسه فرهنگی هنری یک و چند منظوره، ۲۱۸ کانون تبلیغاتی، ۱۰۸ نشریه محلی، ۵۰ نمایندگی نشریات سراسری، ۵۸۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد، ۹۶ فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی، پنج نگارخانه، ۴ سینما، ۴۰ موسسه فرهنگی چند منظوره، ۲۳۱ کتابخانه و ۲ هنرستان هنرهای زیبا بخشی از ظرفیت های فرهنگی و هنری استان مرکزی است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت