جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۵۱:۳۹

تمامی بیمارستان‌های استان مرکزی به دستگاه زباله‌سوز مجهز می‌شوند

معاون عمرانی استاندار مرکزی با بیان اینکه شهرها تولیدکننده ۷۵ درصد زباله‌های استان مرکزی هستند گفت: تمامی بیمارستان‌های استان مرکزی به دستگاه زباله‌سوز مجهز می‌شوند.

معاون استاندار مرکزی:

تمامی بیمارستان‌های استان مرکزی به دستگاه زباله‌سوز مجهز می‌شوند

دستگاه زباله‌سوز

تمامی بیمارستان‌های استان مرکزی به دستگاه زباله‌سوز مجهز می‌شوند

به نقل از تسنیم، عزیز فیلی ظهر امروز در حاشیه سومین جلسه مدیریت پسماند استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به مباحث مطرح شده در این جلسه اظهار داشت: جلسه امروز مباحث مرتبط با اعتبارات جمع‌آوری و ساماندهی پسماند سطح استان مرکزی را در برگرفت و باید گفت که ما در استان مرکزی بالغ بر 950 تن تولید پسماند داریم که از این میزان 75 درصد را زباله‌های شهری تشکیل می‌دهد.

وی افزود: پسماندهای به گروه‌های پسماندهای شهری،صنعتی و بهداشتی تفکیک می‌شوند و هریک ازاین پسماندها باید مبنی بر دستورالعمل ویژه خودشان جمع‌آوری و دفن شود و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها متولی جمع‌آوری و حمل‌ونقل و سپس دفع اصولی این پسماندها هستند،همچنین شهرک‌های صنعتی و دانشگاه علوم‌پزشکی متولی جمع‌آوری پسماندهای مرتبط با حوزه خود هستند.

معاون عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: درحال حاضر سه سایت اراک،خمین و ساوه در راستای ساماندهی زباله‌های استان فعالیت دارند اما به دنبال این هستیم که تعداد این مراکز را به 6 سایت افزایش دهیم که بخش‌های غیردولتی نیزتصمیم به مشارکت و سرمایه‌گذاری در این زمینه دارند.

فیلی ادامه داد: بازیافت پسماندها باید توجیح اقتصادی داشته باشد و به این سبب ناچاریم که سایت‌های متفرقه را متمرکز کنیم و این درحالی است که تنها سه سایت فعال توسط وزارت کشور مجوز لازمه را اخذ کرده‌اند و هدف ما بر این است که این تعداد به 6 سایت افزایش پیدا کند.

وی عنوان کرد: میزان پسماندهای موجود به تفکیک 60 درصد پسماند خشک و 40 درصد پسماند تر است، در راستای جمع‌آوری زباله‌های عفونی توافقاتی با دانشگاه علوم‌پزشکی به انجام رسیده و مقرر شد تمامی بیمارستان‌ها به دستگاه زباله‌سوز مجهز شوند و سایر زباله‌های عفونی از درمانگاه‌ها و سایر مراکز نیز جمع‌آوری شود و در راستای دفع اصولی آنها درحال مذاکره و مشارکت با داوطلبان بخش خصوصی نیزهستیم و در این زمینه موفق به اخذ نخستین مجوزهای زیست محیطی برای دفع اصولی پسماند عفونی شده‌ایم.

معاون عمرانی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: اکنون در کل کشور تنها سه درصد از زباله‌ها تفکیک از مبدا می‌شوند که در برنامه ششم مقرر شده این میزان به هشت درصد ارتقاء یابد و به این سبب اقداماتی در شهر اراک آغاز شده و یکی از اقدامات اصولی در این زمینه تفکیک زباله از مبدا است که در این راستا مطالباتی انجام شده که امیدواریم براساس برنامه‌های تعریف شده شهر اراک هم در این زمینه فعال باشد.

فیلی بیان کرد: با تخصیص دو میلیارد تومان اعتبار دولتی می‌توانیم تمامی این مباحث را ساماندهی کنیم،همچنین طرح تفکیک زباله‌های ساختمانی هم در استان مرکزی درحال بررسی است تا بتوانیم با الگو گرفتن از کشور چین و تفکیک نخاله‌های ساختمانی پس از تجزیه اجزای جمع‌آوری شده آنها را در صنایع ساخت بتن و اجزای ساختمانی به کار ببریم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت