یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۳:۰۵:۳۰

تمامی ادارات استان مرکزی به استثنای بانک‌ها فردا با ۲ ساعت تعجیل تعطیل می‌شوند

سعید فرخی گفت:فردا تمامی ادارات دولتی، نهادهای عمومی و خصوصی و اصناف به استثنای بانک‌ها و واحدهای ارائه‌دهنده خدمات و کشیک با دو ساعت تعجیل تعطیل می‌شوند.

مدیرکل بحران استان مرکزی؛

تمامی ادارات استان مرکزی به استثنای بانک‌ها فردا با ۲ ساعت تعجیل تعطیل می‌شوند

تمامی ادارات تعجیل در تعطیل

تمامی ادارات استان مرکزی به استثنای بانک‌ها فردا با ۲ ساعت تعجیل تعطیل می‌شوند

به نقل از تسنیم، سعید فرخی امشب در جلسه اضطراری مدیریت بحران استان مرکزی با موضوع آلودگی هوا که در استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به شدت آلودگی هوا در استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به شدت گرد و غبار در استان و ناسالم شدن هوا برای تمامی گروه‌های جمعیتی در دو روز اخیر و پیش‌بینی چنین وضعیتی برای فردا لازم است به منظور حفظ سلامت مردم اقداماتی انجام شود که از جمله آنها تعجیل دو ساعته در تعطیلی تمامی ادارات دولتی و نهادهای عمومی و خصوصی به استثنای بانک‌ها، واحدهای ارائه‌دهنده خدمات و کشیک‌ها بوده و تمامی این نهادها و ادارات فردا راس ساعت 12 و نیم تعطیل می‌شوند.

وی افزود: همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی و فرمانده انتظامی موظف به جلوگیری از تردد وسایل نقلیه دارای پلاک شخصی، عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی متحرک در سطح شهر و توقف و اعمال قانون برای آنها توسط عوامل راهنمایی و رانندگی هستند.

مدیرکل بحران استان مرکزی تصریح کرد: شهرداری‌ها، راه و شهرسازی و سازمان صنعت، معدن و تجارت هم موظف به جلوگیری از انجام تمامی فعالیت‌های پروژه‌های عمرانی تشدیدکننده آلودگی، مراکز تولیدکننده آسفالت و شن و ماسه بوده و باید از فعالیت‌های واحدهای تولیدکننده گرد و غبار جلوگیری کنند.

فرخی بیان کرد: تمامی ادارات بهزیستی، سازمان‌ها دولتی و خصوصی که اقدام به راه‌اندازی مهد کودک کرده‌اند موظف هستند فردا با اعلام ادارات بهزیستی نسبت به تعطیلی کامل مهد کودک‌ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: مدیران باید با مرخصی اولیای کودکانی که به مهد کودک می‌روند و در صورت دایر بودن مدارس هم با مرخصی اولیای کودکانی که به پیش دبستانی، دبستان یا دبیرستان می‌روند موافقت کنند.

مدیرکل بحران استان مرکزی عنوان کرد: تهیه و توزیع و الزام به استفاده از ماسک استاندارد بین کارکنانی که حضور فیزیکی در سطح دارند و وظیفه آنها مشخص شده باید انجام شود، همچنین موافقت با درخواست مرخصی افرادی که مشکل تنفسی و قلب دارند هم از دیگر مصوباتی است که باید فردا رعایت شود.

فرخی اضافه کرد: محیط زیست، صنعت، معدن و تجارت و نیرو هم باید هماهنگی‌ برای تعطیلی موقت واحدهای صنعتی و مراکز موثر در تشدید آلودگی هوا داشته باشند، در صورت عدم تمکین مطابق قانون با آنها عمل می‌شود، استفاده از سوخت مایع در نیروگاه‌ها و صنایع هم ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های حمل و نقل عمومی موظف به تطبیق حمل و نقل عمومی و همگانی با ساعت اداری و به کار گیری حداکثر توان حمل و نقلی در چنین شرایطی است، اداره ورش و جوانان هم موظف است از انجام همه فعالیت‌های ورزشی اعم از انفرادی، همگانی و باشگاهی در فضاهای باز جلوگیری کند.

مدیرکل بحران استان مرکزی افزود: حوزه بهداشت و درمان هم موظف است نسبت به استقرار پایگاه‌های سیار اورژانس و هلال احمر با جانمایی مناطق آلوده  طرح و پرتردد اقدام کنند تا زمان دسترسی به این پایگاه‌ها را کاهش دهند.

 

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت