شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۶:۴۷:۰۳

تمامی آموزش‌ها در استان مرکزی تا پایان شهریور به صورت غیرحضوری است

براساس آمار موجود، ۳۴ شهر استان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار گرفته که این وضعیت تا پایان ماه شهریور هم ادامه دارد که با این حساب، براساس دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، آموزش دانشگاه‌ها، مدارس و حوزه‌های علمیه در همه شهرهای استان تا پایان شهریور به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

به نقل از خبرگزاری تسنیم

تمامی آموزش‌ها در استان مرکزی تا پایان شهریور به صورت غیرحضوری است

اقازاده استاندار مرکزی

به گزارش خبرگزاری پیک راستان به نقل از خبرگزاری تسنیم  اراک، سیدعلی آقازاده پیش از ظهر امروز در نشست ستاد پدافند زیستی استان مرکزی با اشاره به وضعیت استان مرکزی در شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: هرچند در بعضی از شهرستان‌ها و شهرها و نقاط استان مرکزی شاهد وضعیت قرمز هستیم اما براساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

وی افزود: براساس دستورالعمل‌های موجود، قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی درچارچوبه مصوبات ستاد ملی اجازه دارد تا تصمیمات و تمهیدات را متناسب با شرایط استان مصوب و اتخاذ کند که پیشنهاد داریم برخی اختیارات قرارگاه استانی به شهرستان‌ها تفویض اختیار شود چراکه این واگذاری اختیارات به فرمانداران و مسئولان حوزه درمانی و مرتبط در شهرها دست مسئولان برای اقدامات پیشگیرانه بازتر خواهد بود.

استاندار مرکزی ادامه داد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مسئولیت سخنگویی ستاد استانی مبارزه با کرونا را برعهده دارد بنابراین اطلا‌ع‌رسانی ستاد با وی، در بخش حوزه‌های علمیه با منتخب دفتر نماینده ولی فقیه، در بخش دانشگاهی با رئیس دانشگاه اراک و مدارس نیز مدیرکل آموزش و پرورش خواهد بود.

آقازاده بیان کرد: ستادهای شهرستانی مدیریت کرونا باید درباره بازگشایی مدارس و نحوه فعالیت دانش آموزان تصمیمات لازم را اتخاذ کنند این درحالی است که در مناطق حاشیه‌ای، روستایی و محروم محدودیت‌های زیرساختی در استفاده از آموزش مجازی برای دانش‌آموزان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: براساس آمار موجود، ۳۴ شهر استان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار گرفته که این وضعیت تا پایان ماه شهریور هم ادامه دارد که با این حساب، براساس دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، آموزش دانشگاه‌ها، مدارس و حوزه‌های علمیه در همه شهرهای استان تا پایان شهریور به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

استاندار مرکزی اضافه کرد: بعید به نظر می‌رسد که وضعیت ۳۴ شهر قرمز و نارنجی استان مرکزی تغییری پیدا کنند بنابراین هیچ کلاس حضوری در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و مدارس تا پایان این ماه در شهرهای استان دایر نمی‌شود و در ادامه هر ۱۴ روز یک مرتبه قغالیت مدارس در ستاد پدافند زیستی استان تعیین تکلیف می‌شود و وضعیت برای هفته نخست ماه مهر نیز در هفته پایانی ماه شهریور تعیین و اعلام می‌شود.

وی افزود: تصمیم درباره نحوه فعالیت مدارس در بخش‌های روستایی با تصمیم و نظر ستادهای شهرستانی خواهد بود و این تصمیمات به عنوان مصوبه ستاد استانی است  و مسئولیت تصمیمات اتخاذ شده بر عهده ستاد شهرستانی است و اگر تصمیم اشتباهی در این باره گرفته شود، کمیته ۳ نفره شهرستانی پاسخگو هستند.

آقازاده تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در بخش آموزش مجازی مسئله زیرساختی فضای مجازی است بنابراین در برخی روستاها که عاری از بیماری کرونا هستند و مشکل کندی اینترنت و محدودیت آموزش مجازی وجود دارد با تفویض اختیار به فرمانداران باید ساز و کار لازم برای آموزش‌ها ایجاد و اتخاذ شود که این تفویض اختیار و تصمیمات در استان به عنوان الگویی برای استان‌های دیگر می‌تواند مورد توجه باشد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت