دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۹:۴۲:۳۲

تلاش در راستای راه‌اندازي دانشکده تخصصي فوتبال و فوتسال براي نخستين بار در کشور

گسيل سرمايه و حجم عظيمي از رسانه‌ها به سوي ورزش در کشورهاي مختلف باعث شد تا فوتبال به سمت حرفه‌اي شدن حرکت کند و اکنون علاوه بر جاذبه‌هاي عمومي به يک صنعت نوين مبدل گرديده است.

مديرعامل باشگاه فرهنگي ورزشي شن ساي ساوه

تلاش در راستای راه‌اندازي دانشکده تخصصي فوتبال و فوتسال براي نخستين بار در کشور

فوتسال

تلاش در راستای راه‌اندازي دانشکده تخصصي فوتبال و فوتسال براي نخستين بار در کشور

به نقل ازخبرگزاری فارس،در زمان حاضر بسیاری از مراوده‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به مدد فوتبال انجام می‌گیرد، بنابراین، امروزه ورزش به خصوص فوتبال در جهان به عنوان یک صنعت پولساز و جذاب می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی و فرهنگی هر جامعه‌ای را بهبود بخشد.

در کنار ورزش می‌توان صنعت گردشگری را توسعه داد و با جذب سرمایه‌های کلان در این زمینه اقتصاد کشور را شکوفا و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در نسل جوان را کاهش داد.
شهر صنعتی کاوه در ساوه با برخورداری از 550 واحد تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ به عنوان قطب صنعت کشور محسوب می‌شود که نقش بسزایی در تولید انواع کالاها  و  رونق اقتصادی داشته است.
در این منطقه، مجموعه ورزشی کارگران ساوه مجهز به سالن، زمین چمن مصنوعی و زمین روباز با حمایت نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی و  مدیر تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان ساوه  به شن‌سای ساوه واگذار شد که امید است شاهد پاسخ شایسته‌ای به این حسن اعتماد باشیم.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شن سای ساوه به دنبال راه‌اندازی دانشکده تخصصی فوتبال و فوتسال برای نخستین بار در کشور است.
سید محمد مرتضوی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک گفت: دستیابی به اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال در گرو تقویت بخش خصوصی در تمامی بخش‌ها است، زیرا جدای از کاهش هزینه‌های دولت، باعث ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران شده و زمینه رونق فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: تعامل سازنده مسئولان دستگاه‌های اجرایی نقش بسزایی در شتاب و توسعه جامعه در بخش‌های مختلف دارد.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شن سای ساوه با بیان اینکه کلید طلایی کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش اشتغال در گرو توجه به صنعت ورزش است، اظهار کرد: باشگاه فرهنگی ورزشی شن سای ساوه این بار فعالیت خود را در عرصه رشته‌های متعدد ورزشی و فرهنگی از بزرگ‌ترین شهرک صنعتی خاورمیانه (شهرک صنعتی کاوه) آغاز خواهد کرد، بر آنیم تا مجموعه صنعت و ورزشی را پیوند دهیم تا از رهگذر آن بار دیگر نام ساوه در جهان پر آوازه شود.
وی ضمن قدردانی از مدیران، صنعتگران، علاقمندان به ورزش و ورزشکاران در حمایت از آغاز به کار مجدد مجموعه فرهنگی ورزشی شن سا اظهار امیدواری کرد؛ بتواند با ارائه عملکرد مطلوب پاسخ در خور  و شایسته‌ای به این عزیزان دهد.
مرتضوی‌نژاد اظهار امیدواری کرد؛ تا با بهره‌مندی از امکانات در خور و شایسته (فضای چهار هکتاری مجموعه ورزشی ، زمین رو باز و زمین چمن مصنوعی شهر صنعتی کاوه) استعدادهای بیشمار نسل جوان شهر و کشورمان را به جهانیان  معرفی کنیم.
مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شن سای ساوه راه اندازی دانشکده فوتبال و فوتسال در شهر صنعتی کاوه را از زیر ساخت‌های ضروری نهادینه شدن صنعت ورزش دانست و گفت: بسترهای مورد نیاز مانند وجود مکان اقامتی برای استقرار (هتل بین المللی کاوه)، نزدیکی به تهران و فرودگاه امام خمینی (ره) و راه آهن و … برای تبدیل این خطه به قطب فوتبال و فوتسال مهیا است.
وی با اشاره به این که می‌توان از این فرصت‌ها برای برگزاری اردوهای ورزشی، مسابقات بین‌المللی، جذب گردشگران و امر مهم ارزآوری نیز بهره‌مند شویم، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در کنار مدرسان و مربیان ورزشی داخلی از کشورهای خارجی برای پیشبرد اهداف  مذکور استفاده خواهد شد.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شن سای ساوه  اظهار داشت: باید تلاش شود ورزش از سنین پایین و نیز از مدارس برای تداوم و غنی بودن زیر نظر باشگاه‌های حرفه‌ای آغاز شود تا بتواند نتیجه بخش باشد و در رشد و توسعه سلامت افراد جامعه تاثیرگذار باشد.
مرتضوی‌نژاد ادامه داد: نسل جوان امروز نیازمند نمایش استعدادهای خود در فضای شاد و مفرح بوده  تا بتواند از این رهگذار تحت آموزش‌های اصولی و حرفه‌ای افتخار آفرینی کند.
وی بیان کرد: برای انجام این پروژه بزرگ که تشکیل تیم حرفه‌ای فوتبال و فوتسال، بخش کوچکی از آن را شامل می‌شود از تمامی شهرهای کشور دعوت می‌کنم در امور مختلف ورزشی مانند برگزاری دوره های آموزشی، مربیگری فیزیوتراپی، کارشناس تغذیه، بازیکن و … شرکت داشته باشند.
مرتضوی‌نژاد تشکیل تیم حرفه‌ای پایدار را در حضور موفق بخش خصوصی در ورزش ارزیابی کرد و گفت: تلفیق صنعت و ورزش در کنار حمایت مسئولین و مدیران در شهر صنعتی کاوه با بازوان توانمند بخش خصوصی می‌تواند این منطقه را در سطح جهانی مطرح  کند.
وی افزود: مدیران دولتی با تمام شایستگی‌هایشان نمی‌توانند برنامه بلند مدتی را برای آینده ورزش ترسیم کنند زیرا با کوچک‌ترین جا به جایی، الگوی اهداف تغییر و از مسیر اصلی دور می‌شود.
مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شن سای ساوه گفت: توجه به ورزش در دو بخش بانوان و آقایان می‌تواند باعث تقویت روحیه اعتماد به نفس، سلامتی جسمانی و روحی و کمک به جامعه‌ای عاری از بزه اجتماعی و ایجاد اشتغال و تقویت  امنیت  باشد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت