سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۵:۳۰:۲۰

بهره برداری از تقاطع غیر همسطح میدان مقاومت اراک تا ۱۰۰ روز آینده

معاون شهرداری اراک گفت: طرح تقاطع غیرهمسطح میدان مقاومت اراک با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال از ۷۰ روز گذشته آغاز شده و پیش بینی می شود تا ۱۰۰ روز آینده به بهره‌برداری برسد.

معاون شهردار اراک :

بهره برداری از تقاطع غیر همسطح میدان مقاومت اراک تا ۱۰۰ روز آینده

تقاطع غیر هم سطح

به گزارش پیک راستان به نقل از مهر، محمد رضا خسروی شامگاه روز شنبه در جریان بازدید خبرنگاران از طرح‌های در دست اجرای شهرداری اراک گفت: طرح پل شهید صیدی اراک با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است و برای بازگشایی این معبر تملکات لازم انجام شده و جدول گذاری و رفع معارضات نیز صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح تقاطع غیر همسطح میدان مقاومت از ۷۰ روز گذشته آغاز شده و پیش بینی می‌شود تا ۱۰۰ روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال آن به پیمانکار طرح یعنی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا پرداخت شده است.

وی خاطر نشان کرد: مساحت عرشه پل ۲ هزار و ۲۰۰ متر، دهانه پل ۲۵ متر و ۱۰۰ متر طول دارد و تمام معارضین شامل کابل فشار قوی برق (زمینی و هوایی)، لوله آب، گاز و فیبر نوری جمع آوری و رفع شده است.

اختصاص ۳,۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های کلان عمرانی در اراک

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری اراک، طرح‌های مهم شهرداری اراک را شامل زیر گذر میدان مقاومت، تقاطع میدان امام حسین (ع)، تقاطع بزرگراه شهید آنجفی با تقاطع میدان فراهان و تقاطع غیرهمسطح امام خمینی (ره) در ورودی شهر اراک برشمرد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها سه هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

خسروی در بخش دیگر سخنان خود، اظهار کرد: برای اجرایی کردن طرح‌های بزرگ عمرانی شهرداری اراک بازه زمانی ۳ ساله تعریف شده است که بر اساس اولویت در دستور کار قرار دارد هر چند که اکنون پیشرفت طرح‌ها از زمان بندی مشخص شده پیشتر است.

معاون امور زیر بنایی و حمل و نقل شهرداری اراک در مورد اجرای طرح میدان امام خمینی (ره) در مبادی ورودی شهر اراک نیز گفت: این میدان پرحادثه ترین نقطه شهر اراک است که از گذشته بر اساس الگوی مناسبی ساخته نشده بود.

خسروی عنوان کرد: اجرای طرح زیرگذر امام خمینی (ره) در شورای ترافیک استان مصوب و ابلاغ شد که پس از ماه رمضان عملیات اجرایی این طرح کلید می‌خورد.

طرح پل شهید صیدی با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجر است

وی همچنین در خصوص اجرای پل شهید صیدی نیز گفت: برای بازگشایی این معبر تملکات لازم انجام شده و جدول گذاری و رفع معارضات نیز صورت گرفته است و این طرح تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا چند روز آتی مابقی طرح انجام و به خیابان سیدالشهدا متصل می‌شود.

به گفته خسروی: این معبر یکی از رینگ‌های اصلی ترافیکی شهر است که با اجرایی کردن این طرح، بار ترافیکی مرکز شهر و همچنین آلودگی شهر اراک تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/rasouli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت