دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۵:۲۶:۲۱

تفکر حزب سالاری و جناح بندی باید جای خود را به مدیریت شایسته‌سالارانه بدهد

ائمه شهرستان‌های استان مرکزی با بیان اینکه وحدت و بصیرت ملت تنها راه مقابله با توطئه‌های دشمن است تاکید کردند: تفکر حزب سالاری و جناح بندی باید جای خود را به مدیری شایسته‌سالار بدهد چراکه سپردن مسئولیت به افراد نالایق خیانت به نظام و کشور است.

خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های استان مرکزی؛

تفکر حزب سالاری و جناح بندی باید جای خود را به مدیریت شایسته‌سالارانه بدهد

اعتماد به آمریکا

تفکر حزب سالاری و جناح بندی باید جای خود را به مدیریت شایسته‌سالارانه بدهد

به نقل از تسنیم، امام جمعه ساوه در خطبه نمازجمعه این شهر اظهار داشت: مردم به  دولت رای دادند تا کار کند نه شعار و دعوا، رای دادند مشکلاتشان را حل و اشتغال ایجاد کند ، بیکاری و رکود به خیلی از خانواده ها فشار وارد می کند و در حال متلاشی شدن هستند.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی افزود: دولت به جای دعوا و شعار به دنبال حل این مشکلات باشد، نه هر بار اختلافی مطرح شود.

امام جمعه ساوه بیان کرد: اینکه موشک را چه کسی ساخت و چه کسی پرتاب کرد، چه دردی از مردم دوا می‌کند، موقع انتخابات که ساخت موشک و توانمندی موشکی و نشان دادن شهرهای موشکی را زیر سوال می بردید، حالا چه شده است.

وی ادامه داد: بعضی ها دنیای آینده را دنیای گفتمان می دانستند نه دنیای موشک، حالا که دوست و دشمن، نمایش اقتدار نظام اسلامی بوسیله فرزندان غیور این کشور یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحسین می کنند ، دعوای جدیدی راه بیندازیم چه کسی پول آن را داده است، همه افتخارات از نظام است.

حسینی عنوان کرد: تفکر انحصار طلبی و تمامیت خواهی باید کنار گذاشته شود به جای حزب سالاری و جناح بندی‌ها، افراد شایسته از هر تفکر سالم و معتقد به انقلاب را برای مناصب مهم در وزارت و ادارات بگذارید.

وی تصریح کرد: سپردن مسئولیت به افراد ناشایسته درحالی که فرد شایسته ای در جناح مخالف باشد خیانت به کشور و نظام اسلامی است.

حسینی افزود: جلوی یکه تازی بعضی نمایندگان را بگیرید، اگر مردم بفهمند به آنان خیانت کرده و به جای خدمت دنبال حزب بازی هستند به وقت خود جواب مناسب را می دهند و بر فرض از مردم حقایق را بپوشانید جواب خدا را چگونه می دهید.

امام جمعه ساوه با اشاره به روز 26 تیرماه سالروز تاسیس نهاد مهم و اساسی شورای نگهبان گفت:حفظ و حراست از اسلامیت نظام مهمترین وظیفه این شورا است.

حسینی تصریح کرد: البته حضور در مجمع تشخیص مصلحت ، عضویت در شورای بازنگری قانون اساسی و شورای رهبری در کنار این وظایف و نقش ها قرار می گیرد.

وی افزود: این نهاد معصوم نیست، اما نهادی اساسی برای حفظ ارکان، بنیادهای نظام اسلامی است.

حسینی با تشکر از حضور حماسی مردم در عرصه های حساس کشور گفت: در جریان 23 تیر 78 شاهد بودیم عده ای اراذل و اوباش یکبار در 18 تیر 78 و بار دیگر درخرداد 88 نظام اسلامی را به چالش کشیدند و متاسفانه عده ای از صاحب منصبان حکومتی نیز نقش اپوزیسون گرفتند.

وی ادامه داد: اما ملت هر دو قائله و فتنه را در 23 تیر ماه و یکی هم در 9 دی 88 خاموش کردند، در آینده  نیز همین ملت آشوبگران را سرجای خود می نشانند.

امام جمعه ساوه عنوان  کرد: دموکراسی به عنوان یک روش در اسلام پذیرفتنی است ولی یک ارزش اصلی نیست یعنی رجوع به آرای مردم به عنوان یک راه حل قابل قبول است اما به عنوان تعیین راه حق هرگز پذیرفتنی نیست.

حسینی بیان کرد: نظام ما نیز چنین نیست اگر مشروعیت با رای مردم بود حکومت ما جمهوری بود نه جمهوری اسلامی و امام راحل از همان ابتدا بر این عنوان تاکید کردند، نه یک کلام بیشتر نه یک کلام کمتر و مردم هم نظر امام را پذیرفتند.

وی افزود: امام راحل کسانی را که می خواستند اسلامیت را از کنار نام جمهوری کنار بگذارند خائن دانست و در قرآن کریم هم آمده است اگر در چیزی اختلاف نظر و نزاع دارید به خدا و رسول او مراجعه کنید پس باید به قرآن رجوع کرد نه رفراندوم.

امیدی به برخی نهادهای فرهنگی کمیجان در بحث برنامه‌ریزی نیست

امام جمعه کمیجان در خطبه های نمار جمعه امروز کمیجان با اشاره به اصل ساده زیستی در سبک زنگی دینی اظهار داشت: همه انسان ها برای زندگی دنیایی و برای ادامه حیات خود به امکانات مختلف نیاز دارند که این امکانات رفاهی نیز سبب آرامش و امنیت زندگی آدمی است.

وی افزود: نکته مهم در زندگی لزوم استفاده بهینه از نعمت های الهی است. از منظر دین، زندگی انسان باید همراه با قناعت به ضروریات و دارای امکانات کافی و ساده باشد و روی آوردن انسان به امکانات مادی و رفاهی نباید منجر به غوطه ور شدن در تجملات و مبتلا شدن به اشرافی گری، رفاه طلبی، مصرف کالاهای لوکس و غیر ضروری شود.

حجت اسلام مقدسی پور با اشاره به تضاد تجمل گرایی با اقتصاد اسلامی گفت: اشرافی گری و تجمل گرایی و گرایش به مصرف کالاهای لوکس از امور مذموم در دین الهی است که با اقتصاد اسلامی نیز سازگاری ندارد.

وی بیان کرد: برای رسیدن به رفاه اقتصادی در سطح جامعه، از یک سو باید با کسب و کار حلال در تولید محصولات گوناگون تلاش کرد و سرمایه های انسانی و مالی را معطل نکرد و از سوی دیگر با اصلاح الگوی مصرف با پرهیز از مصرف کالاهای لوکس، در نیازمندی های روزمره قناعت پیشه نمود و از اشرافی گری و مصرف گرایی در کالاهای لوکس و تجمل پرستی دوری جست.

امام جمعه کمیجان تصریح کرد: متاسفانه این روزها میل به اشرافی گری و تجمل خواهی و تمایلات داشتن اقلام و خودروهای لوکس در حال گسترش است. نوکیسه ها و تازه به دوران رسیده ها برای اثبات خود به خرید اتومبیل های لوکس و برندهای مشهور که همگی وارداتی هستند روی می آورند و به این طریق قبح تجمل گرایی در کشور درحال شکسته شدن است و برخی از مسئولین هم ابایی از فاش شدن زندگی اشرافی خود ندارند.

حجت الاسلام مقدسی پور با اشاره به تشکیل دولت جدید و انتخاب وزرای کارآمد توسط دولت دوازدهم تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری یکی از مهم ترین اتخابات ها در جمهوری اسلامی است که زمام قوه مجریه کشور را برای چهارسال در اختیار یک فرد قرار می دهد. مراسم تنفیذ در روز دوازدهم مردادماه انجام می شود و پس از تحلیف رئیس جمهور فرصت دارد تا کابینه خود را به مجلس معرفی نماید.

وی چابک سازی دولت و کارآمدی اعضای وزرا، معتقد به آرمان ها و اهداف امام خمینی، داشتن روحیه انقلابی و جهادی، ولایت پذیری، ساده زیستی، استکبار ستیزی، تعهد و تخصص، توجه به منافع ملی و حرکت براساس سند چشم انداز، توجه به مطالبات مردمی را از مهم ترین ویژگی های اعضای کابینه در دولت جدید نام برد.

امام جمعه کمیجان باتوجه به فرا رسیدن 26 تیرماه سی و هفتیم سالگرد تاسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان در سال 1359 با دور اندیشی و ژرف نگری بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد و به عنوان یکی از ارکان مهم نظام، نقش اساسی در حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام دارد.

وی خاطرنشان کرد: تفسیر قانون اساسی در جمهوری اسلامی بر عهده شورای نگهبان است و این جلوی هرگونه برداشت های سلیقه ای و یا سوبرداشت از مواد قانون اساسی را میگیرد. تمام مصوبات مجلس شورای اسلامی و آیین نامه ها و اساسنامه های دولتی باید به تایید شورای نگهبان برسد.

حجت الاسلام مقدسی پور از کم کاری آموزش و پرورش کمیجان گلایه کرد و افزود: در شهرستان کمیجان اداره آموزش و پرورش یکسری برنامه هایی در کانون برگزار میکند که دانش آموزان میتوانند در آن برنامه ها شرکت کنند کنند اما این برای یک شهرستان کافی نیست.

امام جمعه کمیجان خاطرنشان کرد: در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش و دیگر شوراهای فرهنگی تذکر داده بودیم که برنامه هایی در مساجد محله های کمیجان از جمله شهرک فرهنگیان، عیسی آباد، انار و 50 واحد هم باشد که خبری از آن هم نشد و امیدی هم به دیگر نهادهای فرهنگی نیست.

امام جمعه کمیجان بیان کرد: از هیئت امنای مساجد و  جوانان دانشجو و تحصیل کرده و بسیجی انتظار داریم مساجدی که درای حسینیه هستند را  به تعدای از وسایل ورزشی مثل فوتبال دستی، تنیس روی میز تجهیز کنید تا دانش آموزان را به این وسیله جذب کنید و برنامه های فرهنگی، آموزش قرآن، حفظ قرآن، نقاشی، خطاطی برای دانش آموزان داشته باشید. آتش به اختیاری که رهبر معظم انقلاب از شما جوانان انقلابی خواستند مراد این است.

دشمن برای براندازی نظام به دنبال فتنه‌گری است

امام جمعه تفرش در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان حرمت‌زدایی اهل بیت(ع) را یکی از برنامه های اصلی دشمنان دانست و اظهار داشت: یکی از وظایف مومنان، حفظ حرمت اهل بیت(ع) است. هیچ گاه نباید از روی ساده اندیشی تصور شود که دشمن دست از دشمنی با ایران برداشته است.

حجت‌الاسلام سیدمحمد مومنی افزود: دشمن از طریق جنگ تحمیلی، ماجرای کوی دانشگاه در سال 78، فتنه 88 قصد براندازی نظام اسلامی را داشته است که هوشیاری، بصیرت و حضور آگاهانه ملت سبب خنثی شدن این فتنه ها شده است.

وی ادامه داد: فتنه داعش یکی از ترفندهای جدید دشمنان برای براندازی نظام اسلامی است، تنها گروهی که در مقابل تروریستهای جهانی ایستادگی کرده است، ایران اسلامی، سپاه قدس، نیروهای انقلابی در سوریه و عراق است و برخی‌ها با ادعای راه اندازی ائتلاف مبارزه با تروریسم، اما در واقع در جهت حمایت از تروریسم در منطقه تلاش می کنند.

امام جمعه در تفرش اضافه کرد: پیروزی‌های به دست آمده در حلب و موصل محصول رشادتهای مدافعان حرم در مقابله با تروریسم است.

مومنی شورای نگهبان را از ارکان مهم جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: نبض نظام جمهوری اسلامی توسط شورای نگهبان می زند. تنها ارگان رسمی که سبب می شود که نظام از اسلام و قانون منحرف نشود، همین شورای نگهبان است. شورای نگهبان مسئول بررسی قوانین مجلس با اصول اسلام و قوانین است. همچنین همین شورای نگهبان در زمان انتخابات، با نظارتهای لازم اجازه ورود افراد نفوذی را به عرصه انتخابات نمی دهد.

وی خاطر نشان کرد: در برابر شایعات علیه شورای نگهبان باید ایستادگی کرد چراکه تخریب شورای نگهبان، تخریب اصل نظام اسلامی است.

قدرت و قوت شورای نگهبان ضامن اقتدارنظام است

امام جمعه محلات در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان با اشاره به سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان اظهار داشت: نفوذ در دستگاه‌های قانون گذاری و تصویب قوانین انحرافی و نفوذ افراد فرصت طلب در پست‌های مهم و حیاتی دو راه نفوذ دشمن برای سست کردن پایه‌های نظام است و شورای نگهبان نهادی مهم و تاثیر گذار در مقابله با تصویب قوانین انحرافی و جلوگیری از نفود افراد سود جو به سطوح مدیریت است.

وی  تصریح کرد: همین نقش اساسی و مهم شورای نگهبان در مقابله با نفوذ در ارکان نظام و انقلاب، ضمانت سلامت دستگاه‌های قانون گذار است و مهمترین دلیل هجمه‌های دشمنان به شورای نگهبان و تخریب آن نیز همین موضوع است.

امام جمعه محلاتبا اشاره به آزاد سازی موصل از دست داعش، ضمن تبریک این حادثه مهم به مردم مسلمان و شیعه عراق و ایران بیان کرد: هدف استکبار، صهیونیست و مزدوران آنها از تشکیل داعش ایجاد غده‌ای سرطانی همانند رژیم صهیونیستی در کشورهای مسلمان بود.

ربانی  مبارزه و مقابله را تنها راهکار شکست داعش دانست عنوان کرد: متاسفانه برخی در گذشته نه چندان دور اظهاراتی داشتند که نشان داد این جریان، جریان سازش است و همه باید بدانند راه کار حل مشکل مذاکره و برجام 2 و 3 نیست.

امام جمعه محلات، مذاکره بر سر داعش را خیانت جریان سازش دانست و بیان کرد: مذاکره با داعش یعنی ما در درجه اول استقرار داعش در منطقه را بپذیریم و سپس با حامیان آنها بر سر نحوه برخورد با آنها مذاکره و تصمیم گیری کنیم و این همان اقدامی بود که در سرزمین‌های اشغالی انجام شد و همه باید بدانند مذاکره با ظلم معنا ندارد.

وی با اشاره به اعتراف آمریکا به تشکیل و حمایت از داعش با هدف ضربه زدن به جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی پس از مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای به اشکال مختلف در حال فشار بر ایران برای کشاندن ما پای میز مذاکره است و مسایل منطقه‌ای همانند مبارزه با داعش نیز یکی از همین بهانه‌هاست که تنها با هدف حفظ امنیت رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

مشکلات موجود نظام بانکی نتیجه عملکرد بانک مرکزی و سیاست‌های غلط پولی آنهاست

امام جمعه آشتیان در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به ضرورت حل مشکلات مردم براساس توان داخلی اظهار داشت: متاسفانه برخی هنوز دل بسته اند که با تعامل با غرب و اعتماد به آمریکا مسائل و مشکلات کشور را حل کنند و اینها برای به فراموش کشاندن فقر و بیکاری به دو قطبی کردن فضای جامعه روی آورده اند.

حجت‌الاسلام غلامرضا نیشابوری افزود: براساس آمار مرکز آمار نرخ بیکاری نه تنها کم نشده افزایش هم پیدا کرده است و نسبت به مدت مشابه 4 درصد افزایش پیدا کرده است و افزایش نرخ بیکاری نشان می دهد که اقدامات دولت در اشتغالزایی کافی نیست.

وی تصریح کرد: متاسفانه مسئولین در امر بیکاری آمار بازی یا آمار سازی می کنند با این کارها مشکل بیکاری حل نخواهد شد زیرا بیکاری ریشه در عدم رونق تولید دارد و دولت اراده خوبی برای مهار واردات و قاچاق کالا ندارد.

امام جمعه آشتیان به معضل نظام بانکی اشاره کرد و گفت: اگر وضعیت نظام بانکی به همین وضع ادامه پیدا کند تمام بانک ها ورشکسته می شود و سبب بی اعتمادی مردم به نظام بانکی و بانک‌های دولتی می شود و سوال مردم این است که چرا بانک مرکزی نظارت و مراقبت نکرد.

نیشابوری عنوان کرد: برخی معتقدند مشکلات موجود نظام بانکی نتیجه عملکرد بانک مرکزی و سیاست‌های غلط پولی آنهاست و حجم نقدینگی و عدم برنامه ریزی برای آن باعث بحران بانکی شده است چراکه باید نقدینگی به سمت تولید هدایت شود و اگر بانک مرکزی نقدینگی را به تولید هدایت نکند باعث افزایش تورم می شود.

وی ادامه داد: سیاست‌های پولی دولت یازدهم سبب  ایجاد وضعیت فعلی شده است و معوقات بانکی در سال 95 به 100 هزار میلیارد تومان رسید که یکی از علت مشکلات به وجود آمده بدهی دولت به بانک‌هاست و دولت برای کسری بودجه 105 هزار میلیارد تومان به بانکها بدهکار است به قول رئیس مجلس رئیس جمهور حقیقت را به مردم بگوید.

امام جمعه آشتیان با تبریک سی و هفتمبن سالگرد شورای نگهبان گفت: دور اندیشی امام باعث تاسیس شورای نگهبان شد و شورای نگهبان یکی از ارکان مهم نظام است که باعث حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام می شود زیرا قانون اساسی وظایف خطیری بر عهده آنان گذاشته است هیچ قانونی بدون تائید شورای نگهبان اعتبار ندارد و در انتخابات اخیر تخلفات زیادی شد که در 46 انتخابات گذشته سابقه نداشته است که مقامات دولتی رسما تخلف می کردند . قوه قضائیه با متخلفان به گونه ای برخورد و مجازات کند که در آینده شاهد اینگونه تخلفات نباشیم.

وی در رابطه با روز بهزیستی و تامین اجتماعی گفت: خدمتی بالاتر از خدمت به محرومین نیست و محرومیت زدایی وظیفه دولت است و بهترین راه محرومیت زدایی خودکفایی و ایجاد زمینه اشتغال برای محرومین است.

نیشابوری با تبریک هفته مالیات افزود: مردم در پرداخت مالیات بعنوان یک عبادت نگاه کنند همانگونه که در پرداخت خمس و زکات نیت عبادت می‌کنند مسئولین امور مالیاتی عدالت را رعایت و مراعات حال مردم را کنند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت