چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۵:۱۶:۴۶

تغییرات زودهنگام مدیریتی در استان مرکزی

معمولا بعد از معرفی و انتخاب کابینه دولت جدید، تغییراتی هم در سطوح مدیریتی استان ها انجام می شود که در استان مرکزی این تغییرات خیلی زودتر از این زمان نمایان شده است.

تغییرات زودهنگام مدیریتی در استان مرکزی

تغییر مدیران

تغییرات زودهنگام مدیریتی در استان مرکزی

به نقل از دیار آفتاب، مراسم تحلیف دوازدهمین رییس جمهور کشور در مورخ ۱۵ مردادماه سال جاری برگزار می شود و پس از آن رییس جمهور دو هفته فرصت دارد وزرای پیشنهادی را به مجلس معرفی کند، مجلس نیز یک هفته فرصت دارد صلاحیت‌ افراد معرفی شده را مورد رسیدگی قرار دهد و پس از آن جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی ‌آغاز می‌شود.

در این روز معرفی کابینه دولت دوازدهم به یکی از سوژه های اصلی خبری تبدیل می شود و در این راستا هر از چند گاهی گمانه زنی های متعددی هم از سوی احزاب و گروه های مختلف به گوش می رسد.

تغییرات زودهنگام مدیریتی در استان مرکزی

معمولا بعد از معرفی و انتخاب کابینه دولت، تغییراتی هم در سطوح مدیریتی استان ها انجام می شود که در استان مرکزی این تغییرات خیلی زود تر نمایان شده است.

با توجه به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در استان مرکزی که در آن آقای روحانی نسبت به آقای رئیسی آرای کمتری را کسب کرده بود، شرایط کمی با برخی از استان های کشور متفاوت تر پیش رفت.

به همین دلیل بعد از انتخابات، برخی از جریانات فشارهای فروانی را بر مسئولین ارشد استان وارد کردند و حتی برای استانداری مرکزی هم گزینه هایی را معرفی کردند.

کاهش فشار جریان های ناراضی از نتایج انتخابات با برکناری بخشداران

استاندار مرکزی هم که در این بین فشارهای فراوانی را متحمل شده بود برای کاستن این فشارها در اولین اقدام دست به برکناری تعدادی از بخشدران استان زد تا با این اقدام ضمن اینکه دل برخی از افراد را به دست می آورد بخشی از فشارهای تحمیلی بر خود را کاهش دهد.

استاندار مرکزی در اولین اقدام پس از گذشت کمتر از دو ماه از انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و در حالی که هنوز مراسم تحلیف دوازدهمین رییس جمهور کشور برگزار نشده است، پنچ بخشدار استان مرکزی را برکنار کرد.

طی حکمی از سوی استاندار مرکزی بخشداران بخش های خنجین، میلاجرد و هندودر،زرندیه و خنداب از سمت خود برکنار شده اند و « حجت ا… نصیری » معاون فرماندار شازند به عنوان سرپرست بخشداری سربند ، «محمد قناتی» معاون فرماندار شهرستان زرندیه به عنوان سرپرست بخشداری زرندیه ، « علی اکبر فراهانی»به عنوان سرپرست بخشدار خنجین ،«محمد مهدی بهمنی» به عنوان سرپرست بخشداری میلاجرد و «رضا بهادری» به عنوان سرپرست بخشدارمرکزی خنداب منصوب شدند.

این تغییرات در حالی رخ داد که زمزمه های رفتن استاندار مرکزی هم به گوش می رسد.

این تغییرات ناگهانی از سوی استاندار مرکزی واکنش هایی را از سوی برخی از افراد به همراه داشت تا اینکه شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی ۲۸ تیرماه جاری در جمع فرمانداران و بخشداران استان مرکزی به تغییرات صورت گرفته در تعدادی از بخشداری های استان پاسخ داد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی:

تغییر بخشدران بر اساس ارزیابی صورت گرفته است

شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی در جمع فرمانداران و بخشداران استان مرکزی به تغییرات صورت گرفته در تعدادی از بخشداری های استان اشاره کرد و گفت: تغییرات بعد از یک مدت فعالیت، امری طبیعی است.

حسن بیگی با تاکید بر اینکه کار بخشداران در حوزه سیاسی رصد شده است بیان کرد: این تغییرات بر اساس بررسی های صورت گرفته بر مبنای عملکرد آنها صورت گرفته است.

ارزیابی فرمانداران آغاز شده است

معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی به موضوع تغییرات فرمانداران استان هم اشاره ای کرد و ادامه داد: طرح ارزیابی عملکرد فرمانداری های استان توسط حوزه سیاسی وزارت کشور و استان آغاز شده است و بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در خصوص تغییرات فرمانداران تصمیم گیری خواهد شد.

حسن بیگی اظهار کرد: انتخاب مدیران دستگاه های اجرایی هم بر اساس ارزیابی هایی که صورت می گیرد انجام می شود.

وی اعتقاد داشتن به نظام مقدس، پاک دست بودن، اهلیت داشتن برای کار و قبول داشتن سیاست های دولت و دفاع از آن را از مهمترین اصول انتخاب مدیران در استان عنوان و خاطر نشان کرد: بر اساس این اصول مدیران برای دولت دوازدهم در استان انتخاب می شوند.

با این تفاسیر باید منتظر نتایج این تغییرات در استان ماند و دید که آیا تغییر ۵ بخشدار در استان و ارزیابی فرمانداران برای ایجاد تغییرات احتمالی می تواند فشار های جریان های سیاسی را از استاندار مرکزی بردارد و زمانی قمی همچنان سکاندار استانداری خواهد ماند یا خیر.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت