شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۳:۲۱:۰۹

تعيين تكليف حق التدريس ها نیازمند ارایه لایحه از سوی دولت

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تعيين تكليف استخدامي حق التدريس ها و آموزشياران نهضت سواد آموزي نیازمند ارایه لایحه از سوی دولت است.

سلیمی برای جبران کمبود نیرو در آموزش و پرورش هشدار داد

تعيين تكليف حق التدريس ها نیازمند ارایه لایحه از سوی دولت

حق التدريس

تعيين تكليف حق التدريس ها نیازمند ارایه لایحه از سوی دولت

به نقل از پیام دلیجان؛ علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۱ مهر) مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایطی که برخی از معلمان حق التدريسی و آموزشياران نهضت سواد آموزي دارای سوابقی بیش از ۱۰ سال اند اما همچنان با مشکل استخدام مواجه هستند.

سلیمی با اشاره به اینکه «طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش»نمی تواند مدافع حقوق معلمان حق التدریسی باشد اظهار کرد: این طرح مغایر با ماده ۲۸ قانون برنامه ششم توسعه و اصل ۷۵ قانون اساسی است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به دلیل اینکه این طرح مغایر با قانون است در صورت تایید در صحن مجلس توسط شورای نگهبان تایید نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ظرف ۵ سال آینده ۴۲۰ هزار معلم بازنشسته می شوند ادامه داد: با تصویب این طرح ها نمی توان کمبود نیروهای آموزش و پرورش را جبران کرد.

سلیمی اضافه کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جاي ظاهر سازي برای تعیین تکلیف استخدام حق التدریسی ها بايد كار اساسي انجام داده و از حقوق معلمانی كه ساليان سال تجربه دارند دفاع كنند.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای اینکه در تعیین تكليف استخدامي حق التدريس ها مسیر درست را طی کنیم لازم است دولت لایحه ارائه دهد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت