سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۱۱:۵۲

تعلل دولت در راه‌اندازی کامل سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران/شفافیت؛ مانع پرداخت حقوق‌های نجومی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت حکم قانونی راه اندازی سامانه شفافیت حقوق و مزایای مدیران و مسئولان را به صورت کامل اجرایی نکرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد

تعلل دولت در راه‌اندازی کامل سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران/شفافیت؛ مانع پرداخت حقوق‌های نجومی

سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران

تعلل دولت در راه‌اندازی کامل سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران/شفافیت؛ مانع پرداخت حقوق‌های نجومی

محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و نماینده مردم آشتیان، فراهان و تفرش در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص راه‌اندازی سامانه شفافیت حقوق و مزایای مدیران و مسئولان گفت: براساس قانون برنامه ششم، دولت مکلف است تا سامانه شفافیت حقوق و مزایای مدیران و مسئولان را تا پایان سال اول برنامه طراحی کند تا با راه اندازی این سامانه میزان پرداخت حقوق و میزایای کارکنان دولت اعلام و در دسترس عموم قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه زمینه های اجرایی راه اندازی سامانه در دولت فراهم و کار به صورت آزمایشی آغاز شده است، ادامه داد: دولت بر اساس قانون برنامه ششم در زمان مقرر با مدیریت سازمان امور استخدامی سامانه شفافیت حقوق و مزایای مدیران و مسئولان را راه اندازی کرد.

نماینده مردم آشتیان، فراهان و تفرش در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت از اردیبهشت ماه سال جاری میزان حقوق پرداختی را که صرفا دارایی از محل بند «و» پرداخت می کند، برای دستگاه زیر مجموعه دولت در سامانه قرار داده و در حال حاضر حقوق های اردیبهشت ماه، خردا ماه و تیرماه در این سامانه قرار داده شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  با تاکید بر اینکه دولت حکم قانونی راه اندازی سامانه شفافیت حقوق و مزایای مدیران و مسئولان را به صورت کامل اجرایی نکرده است، اظهار کرد: دولت باید حقوق و مزایای مدیران و مسئولان شرکت های دولتی و برخی از نهادهایی را که خارج از بند «و» مبلغی را دریافت می کنند، در این سامانه وارد کند که متاسفانه این مهم هنوز انجام نشده است.

حسینی با اشاره به اینکه اجرای کامل راه اندازی سامانه شفافیت حقوق و مزایای مدیران و مسئولان به شفافیت پرداختی‌ها کمک می کند، اظهار کرد: با راه‌اندازی کامل این سامانه افراد رصد، مورد بازیابی و راستی آزمایی قرار می‌گیرند و امکان کنترل و نظارت آن بیشتر، و احتمال خطا و تخلف هم کمتر خواهد شد.

نماینده مردم آشتیان، فراهان و تفرش در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امید می رود تا با راه‌اندازی دقیق این سامانه، دیگر شاهد پرداخت حقوق های نجومی نباشیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت