پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۵:۴۹:۵۰

تعطیلی خط 5 آلومینیوم سازی / محدودیت استفاده از مازوت به 4 روز در نیروگاه شازند

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه خط ۵ شرکت آلومینیوم‌سازی اراک تعطیل می‌شود گفت: نیروگاه شازند ۳ تا ۴ روز استفاده مازوت دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

تعطیلی خط 5 آلومینیوم سازی / محدودیت استفاده از مازوت به 4 روز در نیروگاه شازند

تعطیلی خط 5 آلومینیوم سازی / محدودیت استفاده از مازوت به 4 روز در نیروگاه شازند

تعطیلی خط 5 آلومینیوم سازی / محدودیت استفاده از مازوت به 4 روز در نیروگاه شازند

به نقل از تسنیم، سعید محمودی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع محیط زیست اظهار داشت: امروز چالش‌های محیط‌زیستی در دنیا به شکل بسیار بزرگی مطرح است که این موضوع به سبب توسعه و پیشرفت انسان در زمین بوده و این درحالیست که تولیدات کربن امروز در بیشترین حد خود در کره زمین همراه است زیرا فعالیت‌های انسانی نقش به‌سزایی در افزایش تولید کربن داشته است.

وی افزود: اقدامات و فعالیت‌های انسانی سبب شده با مشکلات عمده‌ای ازجمله تغییرات اقلیمی، گرمایش جهانی و آلودگی‌های اقیانوس‌ها مواجه باشیم که در این راستا امروزه خاورمیانه نه‌تنها کانون مشکلات سیاسی و اقتصادی در دنیا شده به کانون مشکلات زیست‌محیطی هم گردیده است.

محمودی تصریح کرد: استان مرکزی استانی با شرایط خاص است زیرا استان در استقرار صنایع و رشد آن همیشه پیشتاز بوده است و رشدی که در استان شاهد هستیم با انکه با نگرانی به آن نگاه می‌کنند، اما اگر در مسیر درست حرکت و ارزیابی آن نیز عاقلانه صورت پذیرد به طور قطع با موفقیت بیشتری همراه است.

مدیرکل محیط‌زیست استان مرکزی با اشاره به اهمیت صنعت پاک گفت: صنایعی که به‌صورت پاک برای رشد اقتصادی استان فعالیت دارند به طور قطع محیط‌زیست به آن‌ها کمک می‌کند تا به فعالیت اقتصادی خود بپردازد، اما با صنایعی که به‌صورت ملی هستند و به فعالیت محیط‌زیستی اهمیتی نمی‌دهند را قاطع برخورد می‌شود.

وی عنوان کرد: برای دستیابی به شرایط مطلوب این استان از نظر زیست‌محیطی فاصله بسیاری وجود دارد که بسیاری از خواسته‌های افراد در خصوص شرکت ایرالکو است و امروز خطوط 2 و 3 این شرکت احیا، خط 4 تعطیل و خط 5 این شرکت در آستانه تعطیلی است که همین اتفاقات هم بسیار مثبت است.

محمودی اضافه کرد: شرکت نیروگاه شازند نیز که 365 روز در سال از مازوت استفاده می‌کرد امروز تنها 3 یا 4 روز استفاده از مازوت استفاده می‌کنند که همه اتفاقات مثبتی است که در طول این مدت‌ انجام شده و به طور قطع با برنامه‌ریزی بهتر هم می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت پتروشیمی جز صنایع آلاینده محسوب می‌شد و با مشکلاتی روبرو بود که امروز این مشکلات حل‌شده است زیرا از وظایف سازمان محیط‌زیست برطرف کردن و ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات پیشرو است و اینکه صنعتی از لیست آلاینده‌ها خارج شود و خود را در شرایط استاندارد قرار دهد سبب خوشحالی و پیشرفت در استان مرکزی است.

مدیرکل محیط‌زیست استان مرکزی بیان کرد: محیط زیست استان مرکزی تنها به شهر اراک خلاصه نمی‌شود و مشکل شهر اراک نیز فقط آلودگی نیست بلکه مشکلات دیگری از جمله مناطق حفاظت شده این استان نظیر منطقه 70قله که از قدیمی ترین مناطق حفاظت شده کشور در استان است نیز وجود دارد که متاسفانه در مقابل بحث آلودگی هوا کمتر به آن پرداخته شده است.

وی افزود: بی‌شک برای حل مشکلات پیش‌رو نیاز داریم تا با نگاهی جامع به مسائل و موضوعات همه مسائل را همزمان به پیش برده و با یک برنامه جامع دقیق و درست تمامی مشکلات را باهم برطرف سازیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت