شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۰:۲۹:۴۸

تعریف اهداف صادراتی سبب کیفی‌سازی تولیدات می‌شود

استاندار مرکزی گفت: تعریف اهداف صادراتی مبتنی بر استانداردسازی سبب تولید محصولات با کیفیت و رقابت‌پذیر می‌شود.

استاندار مرکزی:

تعریف اهداف صادراتی سبب کیفی‌سازی تولیدات می‌شود

صادرات

تعریف اهداف صادراتی سبب کیفی‌سازی تولیدات می‌شود

به نقل از تسنیم، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته استاندارد با اشاره به راهکارهای تولید محصول رقابت‌پذیر اظهار داشت: با تعیین و تعریف اهداف صادراتی و توجه به استانداردسازی در این مسیر می‌توان به تولید محصولات با کیفیت و رقابت‌پذیر پرداخت.

وی افزود: استانداردسازی در دنیای کنونی بسیار ضروری بوده و در واقع به‌نوعی تضمین‌کننده سلامت افراد و ضامن سرمایه‌های مالی آنها است، با استانداردسازی می‌توان با بی‌دقتی مقابله کرد و با استفاده بهینه از محصولات و تولید محصولات با کیفیت به افزایش رفاه پرداخت، سازمان استاندارد استان با وجود خالی بودن چارت سازمانی و داشتن تنها 50 نیرو برای اداره 602 واحد تلاش مجدانه‌ای داشته است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در راستای افزایش حضور کالاهای ایرانی در بازارهای داخلی و خارجی باید به ارتقاء کیفیت در تولید محصولات دقت داشته باشیم و در این مسیر نه تنها سازمان ملی استاندارد که خود تولیدکنندگان هم باید هر سال به فکر افزایش کیفیت محصولات باشند زیرا با این روش است که هویت تولید ملی کشور در داخل و خارج حفظ می‌شود.

آقازاده بیان کرد: کیفیت پایین محصولات سبب از دست دادن برخی از بازارهای منطقه شده و باید به تعریف اهداف صادراتی بپردازیم زیرا کیفی‌سازی تنها توسط یک مجموعه انجام نمی‌شود و همه باید با وجدان‌کاری و تلاش در این مسیر گام بردارند.

وی ادامه داد: حتی راه رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی تولید محصولات با کیفیت و حرکت در مسیر کیفی‌سازی است و اگر محصولات تولیدی ما دارای کیفیت و استاندارد لازم باشند در رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی، افزایش درآمد ارزی، رونق تولید، افزایش صادرات و کسب رضایت مردم موفق می‌شویم.

استاندار مرکزی عنوان کرد: 20 درصد جمعیت استان معادل 130 هزار نفر در سه هزار واحد صنعتی استان فعالیت دارند که با استفاده از این ظرفیت و آموزش درست می‌توان در راستای اقتصاد مقاومتی و رشد اقتصادی حرکت کرد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت