جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۳:۰۷:۴۴

تصمیم اخیر ترامپ ماهیت پلید آمریکا را به جهانیان نشان داد

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه آمریکا با این تصمیمات احمقانه ماهیت پلید خودشان را به جهانیان نشان دادند گفت: آمریکا با این اقدام در میان مسلمانان منفورتر خواهد شد.

آیت الله دری نجف آبادی:

تصمیم اخیر ترامپ ماهیت پلید آمریکا را به جهانیان نشان داد

برند ملی

به نقل از اراک امروز؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا و رژیم صهیونیستی در انتقال پایتخت این رژیم از تل‌آویو به بیت‌المقدس گفت: این اقدام نشان از ضعف آمریکا و اسرائیل دارد.

دفاع از قدس نشان زنده بودن ملت های مسلمان است

دری نجف آبادی با اشاره به اینکه دفاع از قدس بیانگر زنده بودن ماست، اظهار کرد: ملتی که زنده است همواره در دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم با تمام قدرت خواهد ایستاد و این همان درسی است که ملت ایران از امام حسین(ع)، امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و شهدا آموخته است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا با این تصمیمات احمقانه ماهیت پلید خود را به جهانیان نشان داد، افزود: آمریکا با این اقدام در میان مسلمانان منفورتر خواهد شد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه آمریکا همواره به دنبال تضعیف امت های اسلامی است، ادامه داد: امروز وظیفه همه مسلمانان است تا با برنامه‌ریزی در برابر این حرکت احمقانه آمریکا ایستادگی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی جریان وهابیت تکفیری(آل سعود) را یکی از مشکلات دنیای اسلام عنوان کرد و افزود: آل سعود با حمایت از آمریکا و اسرائیل از پشت به مسلمانان خنجر می زند و راه را برای مستکبران هموار کرده است تا نگاه جهان را از جنایت های اسرائیل در فلسطین منحرف کند.

دری نجف آبادی با بیان اینکه اسرائیل دشمن اصلی اسلام است بیان کرد: این رژیم غاصب بیش از ۷۰ سال است که مسلمانان را می کشد و از هر جنایتی بر علیه مسلمانان حمایت می کند.

وی ادامه داد: امروز در سراسر کشورهای مسلمان حتی مناطق شیعه نشین عربستان، مردم از دلدادگان به قدس شریف هستند که حاضرند با وحدت، در برابر رژیم اشغال گر بایستند و برای آزادی قدس تلاش کنند.

امام جمعه اراک بیان کرد: آمریکا هر چه قدر بیشتر بر علیه مسلمانان توطئه می کند جوانان آگاه‌تر و وحدت دنیای اسلام بیشتر می شود.

۱۶ آذر مظهر مبارزه با استکبار

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به ۱۶ آذر روز دانشجو نیز اشاره کرد و ادامه داد: روز ۱۶ آذر به یاد سه دانشجوی شهید، روز دانشجو نامیده شده است. این سه دانشجو هنگام اعتراض دانشجویان به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران کشته شدند که از آن واقعه، ۱۶ آذر روز دانشجو نام نهاده شد.

دری نجف آبادی ۱۶ آذر را روز مبارزه با استکبار دانست و افزود: امروز دانش آموزان، دانشجویان و حوزوی ها یکی از حساس ترین مواضع ضدآمریکایی را با قدرت دنبال می کنند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا هیچگاه نفع ملت های دیگر را به رسمیت نمی شناسد، ادامه داد: آمریکا دشمن قسم خورده ملت ایران است که این موضوع را بارها با حمایت از صدام، آل سعود و … نشان داده است.

مدرک گرایی مشکلی از کشور حل نمی‌کند

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه مدرک گرایی مشکلی را از کشور حل نمی کند، بیان کرد: دانشجویان باید با کسب علم و دانش کشور را از علم و فناوری بی نیاز کنند. دانشجویان باید در میدان عمل با جهاد علمی، اخلاقی و تربیتی جواب یاوه گویی های آمریکا را بدهند.

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه باید بین دانشگاه و صنعت، کشاورزی و بخش های مختلف رابطه مناسبی تعریف شود، گفت: برقراری این ارتباط به اشتغال و تولید بیشتر کمک شایانی می کند.

وی به سالروز تاسیس بانک قرضه الحسنه مهر ایران هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه بانک ها پرهزینه و کم فایده هستند که باید این رویه برعکس شود تا در زمینه تولید و اشتغال موثر باشند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت