دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۱:۳۶:۲۲

تشکیل اتاق فکر در راستای هماهنگی تشکل‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در راستای هماهنگ و یکپارچه‌سازی تشکل‌ها اتاق فکر تشکل‌ها در سازمان تشکیل می‌گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خبر داد

تشکیل اتاق فکر در راستای هماهنگی تشکل‌ها

اتاق فکر

تشکیل اتاق فکر در راستای هماهنگی تشکل‌ها

به نقل از فارس، مجید آنجفی پیش از ظهر امروز در نشست صمیمی جمع تشکل‌ها با اشاره به نقش و جایگاه تشکل‌ها اظهار کرد: در راستای هماهنگ و یکپارچه‌سازی تشکل‌ها اتاق فکر تشکل‌ها در سازمان تشکیل می‌گردد.

وی با تأکید بر اینکه تشکل‌های صنفی حوزه بخش کشاورزی به جایگاه واقعی خود هنوز نرسیده‌اند افزود: کمیته‌های تخصصی با حضور نخبه‌های هر بخش و حوزه کشاورزی تشکیل و آخرین تحقیقات و پژوهش‌ها هر بخش و حوزه با سازمان‌دهی مشخص تشکیل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه در کمیته‌های تخصصی حوزه‌های زیرمجموعه بخش‌های کشاورزی بعد از بررسی نظرات کارشناسی به کمیته مشاورین اجرایی ارجاع می‌شود تصریح کرد مجموعه تشکل‌های صنفی باید در قالب یک مجموعه مستقل و جامع و هدفمند حرکت کنند و جلسات و نشست‌های این تشکل‌ها به یک خروجی و نتیجه کیفی و مطلوب برسد.

آنجفی با تأکید بر اینکه سیاست‌گذاری‌های نشست‌های استانی در قالب ستاد تنظیم بازار در بخش تولید و بازار به خود تشکل‌ها واگذار باید شود بیان داشت: تولیدکنندگان و اتحادیه‌های تعاونی و تشکل‌های صنفی حوزه کشاورزی مسئولیت سنگینی دارند و در حوزه تنظیم بازار با توانمندی ورود کنند و کار خود انجام دهند و دولت تنها نقش نظارتی و حمایتی خود را ایفا کند

وی بر برگزاری منظم و هدفمند جلسات تشکل‌های صنفی حوزه کشاورزی و تعامل و ارتباط با سایر دستگاه‌ها تأکید کرد و بیان داشت: تمامی تشکل‌های صنفی تحت نظارت سازمان جهاد کشاورزی فعالیت می‌کنند و از آنجا که تعداد حوزه‌های نظام صنفی جهاد کشاورزی بخش‌های گسترده و متعدد مانند منابع طبیعی و دامپزشکی و محیط‌زیست و شرکت‌ها و مراکز تحقیقاتی پژوهشی را تحت مجموعه و پوشش دارد؛ لذا چنانچه این تشکل‌های صنفی به‌ویژه در بخش تولید ناراضی باشند نشان‌دهنده این است که سازمان جهاد کشاورزی به وظیفه و مسئولیت و رسالت خود درست عمل نکرده است و این مسئله جز با تعامل و ارتباط نزدیک و تنگاتنگ سایر دستگاه‌های مرتبط در این بخش امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس نظام‌مهندسی منابع طبیعی استان مرکزی نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه سازمان مجموعه قوانینی دارد که کارهای آن در تضاد با نیازها و انتظارات است بیان داشت: انتظار و توقع امروز همراهی در رفع و حل مشکلات موجود است.

محمد نعیمی با اشاره به اینکه دوسوم سطح زیر کشت استان امکان اجرای سیستم توسعه آبیاری نوین دارد، گفت: در شرکت آب منطقه‌ای مشکلات اساسی و پرونده‌هایی بسیاری وجود دارد که رسیدگی نمی‌شود چراکه بسیاری چاه‌ها مشاع هستند و هزاران مشکل دیگر در بحث بحران آب وجود دارد که باید بررسی و حل شود.

وی به نیاز همگرایی و هم‌افزایی بیشتر تشکل‌ها تأکید و خاطرنشان کرد: امروز بهترین فرصت استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تشکل‌ها در راستای ارائه خدمت و بهره‌مندی از این منابع است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت