دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۰:۳۳:۲۷

تزریق نقدینگی مشکل هپکو و مسائل کارگری مربوط را حل نمی کند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور اعلام کرد تزریق پول و نقدینگی جز افزایش هزینه‌های کشور و ایجاد تورم فایده‌ای نخواهد داشت و مشکل هپکو و صنایع مشابه و مسائل کارگری مربوط حل نخواهد شد.

در نامه آیت‌الله دری ‌نجف‌آبادی به معاون اول رئیس جمهور مطرح شد

تزریق نقدینگی مشکل هپکو و مسائل کارگری مربوط را حل نمی کند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک در خصوص مشکلات شرکت هپکو و راه‌های برون‌رفت این شرکت از مشکلات، به “اسحاق جهانگیری” معاون اول رئیس‌جمهور نامه زد.

در این نامه آمده است: «در رابطه با شرکت هپکو لازم دیدم یادآور شوم اساس این قبیل شرکت‌ها بر مونتاژکاری و واردات قطعات بوده و متأسفانه هرگز برنامه‌ای برای ساخت داخل و استفاده از ظرفیت‌های استان و کشور تدبیر نشده چنانچه در مرحله جدید تدبیری برای دو کار اساسی نشود هرگز مشکل واقعی هپکو حل نخواهد شد.

الف- برنامه‌ریزی برای تعمیرات اساسی و نوسازی همه ماشین‌آلات راهسازی کشور و احیاناً ساخت و تولید قطعات موردنیاز ب – برنامه‌ریزی برای ساخت و مهندسی معکوس و تغییر خطوط در جهت خوداتکایی، خرید به‌شرط ساخت در داخل، طراحی ماشین‌های جدید، خرید و انتقال تکنولوژی و قطع وابستگی ولو با مشارکت با شرکت‌های بین المللی حتی چین، امکان نوسازی ناوگان مربوط و احیای هپکو و ساخت ماشین‌آلات راهسازی در کشور و تدبیر برای اینکه ظرفیت یکی دو برنامه کشور به خودکفایی واقعی برسد و نیروی انسانی نیز فعال، کارآمد، چابک و باانگیزه و مسئولیت‌پذیر باشد و مرکز تحقیقاتی و آرندی کارخانه نیز از فعال‌ترین مراکز کشور باشد و می‌تواند از ظرفیت‌های کشور استفاده نماید.

حساسیت بنده نیز در این سال‌ها برهمین مطلب بوده والا تزریق پول و نقدینگی جز افزایش هزینه‌های کشور و ایجاد تورم فایده‌ای نخواهد داشت و مشکل هپکو و صنایع مشابه و مسائل کارگری مربوط حل نخواهد شد.

البته فراموش نشود که واگذاری‌ها نیز بسیار بدون ضابطه و بدون شایستگی و اهلیت و بدون تعهدات لازم انجام گرفته که کارخانه را به این روز سیاه نشانده‌اند».

  شرکت هپکو از سال ۸۶ تا کنون به دلیل سوء مدیریت با مشکلات فراوانی روبه رو بوده است و طی این مدت روز به روز به مشکلات این شرکت افزوده شده است،

شرکت تولید تجهیزات سنگین (هپکو) با موقعیتی منحصر به فرد در ایران و خاورمیانه به منظور ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان و ذینفعان، ساخت تولید – توزیع و پشتیبانی ماشین آلات راهسازی، معدنی، کشاورزی را با بهره گیری از منابع مدیریتی و انسانی کار آمد و متبحر ، ماشین آلات و تجهیزات مدرن و تکنولوژی به بر عهده دارد و از این طریق نقش مهمی را در اجرای پروژه های زیر بنایی ایفاء می کند .

شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار در شهر اراک با هدف مونتاژ ماشین آلات راه‌سازی تاسیس و از سال ۱۳۵۴ با همکاری شرکتهای اینترناش، پوکلین، ساکائی، دایناپاک، و لوکومو از کشورهای آمریکا، فرانسه، ژاپن، سوئد و فنلاند رسماً شروع به فعالیت نمود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به ساخت ماشین آلات راه‌سازی و معدنی در دستور کار قرار گرفت و با همکاری شرکت لیبهر آلمان طرح توسعه هپکو با مجموعه‌ای از مدرن ترین ماشین آلات، با ظرفیت تقریبی۳۰۰۰ دستگاه در سال ۱۳۶۳ آغاز گردید.

شرکت هپکو در تولید و تامین ماشین آلات راه‌سازی، معدنی و کشاورزی از جمله ماشین آلاتی بیل چرخ زنجیری، بیل چرخ لاستیکی، بلدوزر، لودر ، بهکو لودر، مینی لودر، غلطک، گریدر، شاول، دامپتراک، لوله گذار، کمباین، تراکتور فعالیت دارد.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت