جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۰:۳۶:۲۷

تردد ناوگان باری بالای ۵۰ سال در استان مرکزی ممنوع می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: تردد ناوگان باری بالای ۵۰ سال در استان مرکزی ممنوع می‌شود.

تردد ناوگان باری بالای ۵۰ سال در استان مرکزی ممنوع می‌شود

ناوگان باری بالای ۵۰ سال

تردد ناوگان باری بالای ۵۰ سال در استان مرکزی ممنوع می‌شود

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،علی زندی‌فر با اشاره به ممنوعیت تردد ناوگان باری بالای 50 سال اظهار داشت:  تعداد 8 هزار ناوگان باری فعال در استان در بخش حمل و نقل عمومی فعالیت می‌کنند و با توجه به اینکه متوسط عمر ناوگان 18 سال است، 30 درصد این ناوگان در عمری بالای سن فرسودگی یعنی 25 سال هستند.

وی افزود: همچنین از این تعداد، 35 دستگاه بالای 50 سال عمر دارند که با توجه به ابلاغ طرح ممنوعیت تردد ناوگان باری بالای 50 سال از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، از ابتدای سال 97 ضمن ممنوعیت صدور بارنامه برای صاحبان این خودروها، از تردد آنها در جاده‌های کشور جلوگیری می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد:  درحال حاضر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور با استفاده از ماده (12) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور در سال 94 و با همکاری وزارت نفت برای نوسازی ناوگان باری حمل و نقل جاده‌ای اقدام کرده است.

زندی‌فر بیان کرد: بنابراین متقاضیان می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت طرح نوسازی ناوگان باری به نمایندگی‌های شرکت تامین‌کننده ناوگان باری (درحال حاضر شرکت‌های مجتمع صنعتی ماموت، سایپا دیزل، آذهایتکس، آریا دیزل، زامیاد و داتیس فرادیزل آریا) مراجعه کنند.

وی ادامه داد: حداکثر تسهیلات پرداختی 80 درصد قیمت خودرو و تا سقف 3 هزار و 200 میلیون ریال بوده و بازپرداخت آن با توجه به محصول انتخابی 5 تا 7 سال  و نرخ سود تسهیلات( سهم متقاضی) درحال حاضر 9 درصد است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت