چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۶:۲۳:۴۹

تردد خودروهای غیربومی در ساوه ممنوع شد

فرماندار ساوه از تصویب ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی در این شهرستان خبر داد و گفت: نیروی انتظامی مدیریت اجرای این مصوبه را بر عهده دارد.

فرماندار ساوه خبرداد؛

تردد خودروهای غیربومی در ساوه ممنوع شد

«علی میرزایی» روز یکشنبه در جلسه قرارگاه پدافند زیستی شهرستان ساوه که در فرمانداری برگزار شد، افزود: در راستای اجرای این طرح علاوه بر جلوگیری از ورود خودروهای با پلاک غیربومی، باید خودروهایی که اکنون در شهرستان هستند نیز شناسایی و به شهرهای مبدا بازگردانده شوند.

وی گفت: با توجه به بازگشایی مشاغل در تهران و ورود بخشی از جمعیت این استان به سمت ساوه، احتمال پیک دوم شیوع کرونا و افزایش مبتلایان وجود دارد.
میرزایی اظهار داشت: با اینکه درک می کنیم که واحدهای تولیدی و صنفی از ایزوله شدن خسته اند اما اولویت نخست در این شرایط تامین سلامتی شهروندان در برابر ویروس کرونا است.
وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه قرارگاه پدافند زیستی شهرستان که اجرای آن بر عهده اتاق اصناف است، باید پروتکل های بهداشتی در مورد فعالیت اصناف و ادارات در قالب بنر با کمک بسیج و گروههای جهادی در انظار عمومی نصب و حتی در قالب بروشور به همه منازل اطلاع رسانی شود ضمن اینکه شرکت مخابرات هم باید متن پروتکل های بهداشتی را به مردم پیامک کند.
فرماندار ساوه در خصوص مسمومیت های الکلی و مشاهده مواردی از فوت و مسمومیت با مصرف ماده متانول در ساوه هشدار داد و خواستار روشنگری و اطلاع رسانی از سوی دانشکده علوم پزشکی برای آگاهی شهروندان شد.
وی همچنین با تاکید بر ارتقای بهداشت فردی رانندگان تاکسی و ضد عفونی درون خودروها، گفت: روند ضدعفونی معابر و تولید آب ژاول از سوی گروههای مردمی و جهادی و هلال احمر باید تداوم یابد.
میرزایی عنوان کرد: روند بازگرداندن خودروهای با پلاک غیربومی از ساوه به مقصد شهرهایی که از آنجا آمده اند نیز باید با جدیت انجام شود و تحت هیچ شرایطی نباید اجازه خودروهای غیربومی داده شود.
وی گفت: در مورد  فعالیت شرکت های تولیدی و مغازه ها در سه سطح تعریف شده تابع تصمیم کشور و استان مرکزی هستیم اما نکته مسلم آن است که باید پروتکل های بهداشتی از سوی اصناف و واحدهای صنعتی در صورتی که مجوز فعالیت آنها صادر شود باید رعایت شود از جمله اینکه کارخانه ها باید برای کارگران ماسک، دستکش و سایر تدابیر از قبیل ضدعفونی سرویس های رفت و برگشت و رستوران ها را انجام دهند.

فرماندار ساوه برخورد قاطع با وانت های سیار فروشنده را خواستار شد و گفت: توقیف خودرو و جریمه آنها یک ضرورت است و بازدارندگی ایجاد می کند.
وی افزود: برای بستن کامل دریاچه و بام ساوه نیز باید جلسه شورای ترافیک را برگزار و نسبت به اعمال محدودیت دسترسی یا حتی بستن کامل این اماکن اقدام شود.
وی گفت: برای تامین ماسک مورد نیاز مراکز صنعتی نیز قرار است با کمک بسیج اصناف و فرمانداری نسبت به خریداری حدود ۱۰ هزار ماسک تولید وزارت دفاع که تا سه ماه قابلیت کارکرد توام با شستشو دارد، اقدام و در میان واحدهای صنعتی ساوه توزیع شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز، گفت: شاخص خطرپذیری ابتلا به کرونا در ساوه به ۲۱ درصد رسیده اما کافی نیست و باید به زیر ۲۰ درصد کاهش یابد.
دکتر «مهدی مصری» افزود: انتظار داریم تا چند روز آینده به پیک کرونا برسیم اما اگر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با جدیت اعمال و از سوی مردم رعایت شود، می تواند در این زمینه اثر مطلوب داشته باشد.
وی همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی را بر کاهش میزان مبتلایان و همچنین بستری شدگان در بیمارستان های ساوه موثر ارزیابی کرد.

به گفته این مسئول از آغاز طرح غربالگری کرونا تاکنون ۹۷ درصد از جمعیت ساوه، ۱۰۰ درصد جمعیت روستاها و ۹۱ درصد از جمعیت زرندیه غربالگری شده اند.
دکتر مصری گفت: این میزان غربالگری سبب شد که در ساوه ۸۸ مورد از افراد مبتلا به کرونا شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع شوند.
وی گفت: در حوزه درمان و تجهیز مراکز درمانی نیز با وزارتخانه در ارتباط هستیم و تلاش می کنیم دستگاه پی.سی.آر که برای شناسایی موارد ابتلا و مشکوک موثر است را خریداری کنیم.
وی دیدار با بستگان افراد فوت شده به دلیل کرونا را از دیگر اقدامات دانشکده علوم پزشکی ساوه عنوان کرد و گفت: علاوه بر انجام وظیفه انسانی و تسلی خاطر خانواده فوت شدگان، یافته های موثری از جمله وضعیت خانوادگی و وجود بیماری های زمینه ای در این دیدارها را به دست آوردیم که می تواند در فرایند پیشگیری و درمان موثر باشد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: اصرار داریم که بر اساس ضوابط ملی همچنان طرح فاصله گذاری اجتماعی در ساوه اجرا شود زیرا این شهرستان دارای شرایط خاص و کانون ابتلا محسوب می شود و لازم است همچنان اعمال محدودیت در ترددها، باز بودن اصناف و سایر فعالیت ها رعایت شود.

ساوه با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت پس از اراک دومین شهرستان بزرگ استان مرکزی است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت