یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۵:۴۹:۴۱

تربیت ۳۲ هزار حافظ قرآن از یک جز تا حفظ کل در استان مرکزی

حسینی اراکی گفت:با اجرای طرح تربیت حافظان قرآناز سال ۹۱ تا کنون ۳۲ هزار حافظ قرآن کریم در این استان در سطح یک جزء تا حفظ کل قرآن تربیت شده اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

تربیت ۳۲ هزار حافظ قرآن از یک جز تا حفظ کل در استان مرکزی

حسینی اراکی

تربیت ۳۲ هزار حافظ قرآن از یک جز تا حفظ کل در استان مرکزی

به نقل از اراک امروز؛ حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر حسینی اراکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در محفل انس با قرآن‌کریم که با حضور قاری مصری علی محمود الشمیس در مسجد امام علی (ع) شهرک امیر کبیر اراک برگزار شد گفت: ماه مبارک رمضان از قداست و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چون این ماه، ماه مهمانی خداوند و ماه نزول قرآن است. در این ماه درهای آسمان و بهشت برای انسان گشوده می‌شود.

حسینی اراکی با اشاره به اینکه سلامتی روح در گروه تلاوت قرآن است اظهار کرد: ماه رمضان بهترین فرصت برای تلاوت قرآن است.

وی با اشاره به اینکه باید علاوه بر تلاوت قرآن به مضامین آن هم توجه شود افزود: رفع محرومیت، ایجاد اشتغال و ترویج فرهنگی قرآنی از مهمترین موضوعاتی است که باید در جامعه ترویج داده شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: اگر انسان می‌خواهد از بلاها و گناهان دور بماند باید به حبل‌الله که همان قرآن و عترت هستند تمسک بجوید.

وی از روند برگزاری طرح تربیت حافظان قرآن در استان در سال های اخیر ابراز خرسندی کرد و گفت: این طرح از سال ۹۱ در استان اجرایی شد و تاکنون ۳۲ هزار حافظ قرآن کریم در این استان در سطح یک جزء تا حفظ کل قرآن تربیت شده است.

حسینی اراکی بیان کرد: در مجموع استان مرکزی در بخش قرآنی باید تلاش های بیشتری را انجام دهد و حمایت بیشتر خیران در این زمینه ضروری است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت